Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου 2012

Λυπούμαι, κε Παπαχελά, για τη αγνόηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας από την «Καθημερινή»!

Του Ραφαήλ Μεν. Μαϊόπουλου
1. Από ένα ηλεκτρονικό μήνυμα φίλου, που έλαβα στις 14 Φεβρουαρίου, πληροφορήθηκα ότι στην ηλεκτρονική έκδοση της "Καθημερινής" είχαν δημοσιευτεί σχόλια δικά μου για ένα άρθρο του κ. Χρήστου Γιανναρά με τίτλο "Mην εξουθενώνουμε το ήθος αυτοσεβασμού" ("Κ", 12.2.12).
Άνοιξα τη σελίδα της ηλεκτρονικής “Κ” (μέχρι τότε, δεν είχα διαβάσει το άρθρο αυτό ούτε τα σχόλια που το συνόδευαν) και διαπίστωσα ότι:
- Στο πεδίο “Πείτε μας τη γνώμη σας. Σχόλια” για το ως άνω άρθρο, είχαν δημοσιευτεί με την ένδειξη "Σχολίασε ο/η ΡΑΦΑΗΛ ΜΑΙΟΠΟΥΛΟΣ" τρία “σχόλια”, το πρώτο στις 22:08:44 της 13ης Φεβρουαρίου, το δεύτερο στις 09:24:50 της 14ης Φεβρουαρίου και το...
τρίτο στις 09:40:46 της ίδιας μέρας.
- τα “σχόλια” αυτά ήταν παρμένα από ένα άρθρο μου με τίτλο “Η Εκκλησία να “ορθοτομήσει τον λόγον της αληθείας”!”, που είχε δημοσιευτεί στην ιστοσελίδα ΑΝΤΙΛΟΓΟΙ (www.antilogoi.gr) στις 5.2.2012 και αναδημοσιευτεί στο Διαδίκτυο.
2. Επειδή εγώ κανένα σχόλιο δεν είχα στείλει στην “Καθημερινή”, επειδή το άρθρο μου είχε τεμαχιστεί άτσαλα, προκειμένου τμήμα του να γραφεί ως “σχόλια”, και επειδή δεν ήθελα να παρουσιάζονται ως σχόλια στο άρθρο του κ. Χρ. Γιανναρά (της 12ης Φεβρουαρίου) όσα στο δικό μου άρθρο (της 5ης Φεβρουαρίου) είχα γράψει για την επιστολή του Αρχιεπισκόπου, ενημέρωσα τον κ. Αλ. Παπαχελά για το περίεργο αυτό γεγονός, με την παράκληση: να γραφεί (στη θέση "Σχόλια") ότι τα "σχόλια" που έχουν καταχωριστεί ως δικά μου δεν εστάλησαν από μένα, αλλά ελήφθησαν από το ως άνω άρθρο μου με πρωτοβουλία του αρμόδιου συντάκτη της “Κ” (ίσως να έκανα λάθος, αλλά αυτό θεώρησα τότε ως το πιο πιθανό) ή, αλλιώς, να δημοσιευτεί στην εφημερίδα ολόκληρο το άρθρο αυτό.
Η ενημέρωση του κ. Παπαχελά έγινε με ηλεκτρονικό μήνυμα που του έστειλα στις 14 Φεβρουαρίου στις 16:29:26.
3. Στις 18 τρέχοντος μηνός, 21:30 περίπου, επειδή η “Καθημερινή” είχε μέχρι τότε αγνοήσει το ζήτημα που είχα θέσει στον διευθυντή της:
- έγραψα ως “σχόλιο” (στο πεδίο “Υποβολή νέου σχολίου”) ότι τα τρία, ως ανωτέρω, συγκεκριμένα σχόλια με τη σημείωση της “Κ” "Σχολίασε ο/η ΡΑΦΑΗΛ ΜΑΙΟΠΟΥΛΟΣ" δεν είχαν σταλεί από μένα και ότι τα “σχόλια” αυτά είναι αποσπάσματα άρθρου μου με τίτλο… “Η Εκκλησία να ‘ορθοτομήσει τον λόγον της αληθείας’!”…),
- πάτησα το κουμπί «Αποστολή» και
- είδα να εμφανίζεται το μήνυμα «Το σχόλιό σας θα δημοσιευτεί αφού εγκριθεί».
4. Περιέργως (;), το «σχόλιό» μου αυτό (ενημερωτική σημείωση και όχι σχόλιο, στην ουσία) δεν «εγκρίθηκε» και έτσι δεν δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή».
Τα «σχόλια» όμως για το άρθρο του κ. Χρ. Γιανναρά που εγώ δεν έστειλα δεν έχουν αποσυρθεί, αλλά βρίσκονται ακόμα αναρτημένα με τη σημείωση «Σχολίασε ο Ραφαήλ Μαϊόπουλος»!
Η «Καθημερινή» δηλαδή συνεχίζει να με εμφανίζει ως «σχολιάζοντα» άρθρο συνεργάτη της, παρότι δυο φορές την έχω ενημερώσει ότι τα «σχόλια» που δημοσιεύει ως αποσταλέντα από μένα δεν τα έχω στείλει εγώ!
5. Λυπούμαι, κε Παπαχελά, για την αγνόηση της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και για τον τρόπο με τον οποίο η εφημερίδα σας συμπεριφέρθηκε σε έναν αναγνώστη της!
(από antilogoi)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails