Η σύγκριση του
online μαθήματος με ένα παραδοσιακού τύπου μάθημα είναι αναπόφευκτη,
καθώς η τεχνολογία μας φέρνει ολοένα και περισσότερο αντιμέτωπους με τις
νέες προκλίσεις. Τα μαθήματα online στέκονται απέναντί μας και μας προκαλούν. Μήπως έιναι πολύ καλό για να είναι αληθινό;;; μια συγκριτική αναφορά ίσως μας πείσει.
Το
μεγαλύτερο και ίσως σημαντικότερο χαρακτηριστικό του...
online μαθήματος σίγουρα είναι ο εκμηδενισμός της απόστασης. Ο μαθητής μπορεί να είναι σε οποιοδήποτε σημείο της γης, το ίδιο και ο καθηγητής, με την προϋπόθεση να υπάρχει δίκτυο εκεί που βρίσκεται έκαστος. Ιδιαίτερα τα παιδιά της επαρχίας έχουν διπλό όφελος καθώς διδάσκονται κάθε μάθημα από καθηγητή της ειδικότητάς του, αλλά και ως προς το χρόνο και το κόστος που απαιτούνται για τη μετακίνηση του μαθητή προς εύρεση του καθηγητή της αντίστοιχης ειδικότητας, κάτι το οποίο ισχύει και για τα παιδιά των μεγαλουπόλεων.
online μαθήματος σίγουρα είναι ο εκμηδενισμός της απόστασης. Ο μαθητής μπορεί να είναι σε οποιοδήποτε σημείο της γης, το ίδιο και ο καθηγητής, με την προϋπόθεση να υπάρχει δίκτυο εκεί που βρίσκεται έκαστος. Ιδιαίτερα τα παιδιά της επαρχίας έχουν διπλό όφελος καθώς διδάσκονται κάθε μάθημα από καθηγητή της ειδικότητάς του, αλλά και ως προς το χρόνο και το κόστος που απαιτούνται για τη μετακίνηση του μαθητή προς εύρεση του καθηγητή της αντίστοιχης ειδικότητας, κάτι το οποίο ισχύει και για τα παιδιά των μεγαλουπόλεων.
Ένα
χαρακτηριστικό του παραδοσιακού μαθήματος που πολλοί υποστηρίζουν είναι
η η άμεση επαφή του μαθητή με τον καθηγητή. Ακόμη και ο ήχος της
κιμωλίας ή η σκόνη που αφήνει στα χέρια για κάποιους μπορεί να είναι
αρκετά για να επιλέξουν ένα μάθημα παραδοσιακού τύπου. Εδώ βέβαια
υπάρχει ένας ισχυρός αντίλογος. Οι νέες τεχνολογίες έχουν τρομερές
δυνατότητες. Η ποιότητα της φωνής και της εικόνας του καθηγητή είναι
τέλεια, οι HD οθόνες δεν μπορούν να συγκριθούν με τον κλασικό πίνακα,
ενώ τη θέση της κιμωλίας έχει πάρει η ηλεκτρονική ταμπλέτα, με τη
βοήθεια της οποίας ο καθηγητής λύνει ασκήσεις live, όπως ακριβώς θα
έκανε και στον πίνακα της αίθουσας φροντιστηρίου ή
στο τετράδιο του μαθητή σε ένα ιδιαίτερο μάθημα στο σπίτι. Μελέτες
επίσης, έχουν δείξει ότι ο μαθητής συγκεντρώνεται καλύτερα βλέποντας
εικόνες, υπογραμμισμένες ή επισημασμένες με άλλες τεχνικές τις βασικές
έννοιες της κάθε θεματικής ενότητας. Η παρουσίαση επίσης του μαθήματος
υπερισχύει όχι μόνο στη συγκέντρωση του μαθητή, αλλά και στο χρόνο
διδασκαλίας που απαιτείται για να μεταδώσει ο καθηγητής τις νέες γνώσεις
στο μαθητή.
Την αμεσότητα καθηγητή – μαθητή συμπληρώνει η άμεση μεταφορά αρχείων , ο διαμοιρασμός της οθόνης, η διαδραστικότητα.
Στις μέρες μας δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε το οικονομικό θέμα. Τα online μαθήματαείναι
πολύ πιο φθηνά από ένα παραδοσιακό ιδιαίτερο μάθημα, που ο καθηγητής θα
έχει έξοδα μετακίνησης, έντυπων φυλλαδίων κλπ. Υπάρχουν λοιπόν διάφοροι
παράγοντες που μειώνουν το κόστος των ηλεκτρονικών φροντιστηρίων.
Λαμβάνοντας υπόψη τα
παραπάνω, η μάχη τελικά είναι άνιση. Τα τεχνολογικά εργαλεία σε
συνδυασμό με τη σωστή διδασκαλία και το «μεράκι» του καθηγητή
δημιουργούν ασύγκριτα αποδοτικότερη τη διδασκαλία μέσω online μαθημάτων.
(από Βιολογία online)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου