Κυριακή 6 Νοεμβρίου 2011

Γενιές μιας νέας Ανθρωπότητας.

Κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στο θαύμα της γέννησης. Ακόμη και οι πιο σοβαροί ενήλικες κάνουν τα πάντα για να δουν τα μικρά πλασματάκια να χαμογελούν. Η γέννηση είναι μια μυστηριώδης κατάσταση ακόμη και σήμερα, στην εποχή της τεχνολογικής έκρηξης. Παρόλο που γνωρίζουμε από πού έρχονται τα παιδιά και πώς γεννιούνται, δε γνωρίζουμε, ακόμη, από πού έρχεται η καθαρή ουσία τους.
Στο Κέντρο Πολιτισμού Γονέων, όπως ονομάζεται, στη...
Ρωσσία πιστεύουν πως η η εμπειρία της κύησης και της γέννησης προκαλεί μια σημαντική επίδραση στη ζωή μας. Χρησιμοποιώντας τις πρωτοπόρες τεχνικές του Ιγκόρ Τσαρκόφσκι η Τατιάνα Σαργκούνας και ο κινηματογραφιστής σύζυγός της Αλεξέι Σαργκούνας κινηματογράφησαν ένα εκπληκτικό βίντεο με τίτλο η Γέννηση στην Ύπαρξη. Εκεί απεικονίζονται οι δραστηριότητες μιας μικρής αλλά σταθερά αυξανόμενης ομάδας που στηρίζει τη γέννηση μέσα σε χλιαρό νερό. Το χλιαρό και ευχάριστο νερό απαλύνει τις τραυματικές επιδράσεις της γέννας, κάτι που είναι ευεργετικό τόσο για τη μητέρα όσο και για το παιδί. Το νερό είναι το μέσο για τη χαλάρωση της μητέρας, έτσι ώστε να μπορεί να αποβάλλει τις ανησυχίες και τη συναισθηματική ανισορροπία της. Αυτός ο τύπος γέννας παρέχει στο νεογέννητο μια ήπια μετάβαση. Το μωρό πλέει στο νερό, ένα περιβάλλον συγγενές με εκείνο του εμβρυονικού υγρού. Αντί να σοκάρεται από τα φώτα και τους θορύβους ενός εχθρικού περιβάλλοντος, η υγρή γέννηση δίνει στο μωρό χρόνο να προσαρμοστεί στο νέο του περιβάλλον.
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου μετάβασης στο νερό, ο ομφάλιος λώρος παραμένει άθικτος. Αν μάλιστα ο πλακούντας μείνει πάνω στο μωρό για εικοσιτέσσερις ώρες, τότε η γέννα ονομάζεται γέννα-λωτός. Η γέννα-λωτός έχει την προέλευσή της στην Ινδία, όπου πιστεύεται ότι ο πλακούντας είναι η πηγή της συνείδησης. Αργότερα ο λώρος κόβεται με οικογενειακή τελετουργία. Τώρα, οι ρωσίδες γυναίκες που επιθυμούν ένα φυσικότερο τρόπο υγρής γέννησης, μπορούν να πάνε στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας για να γεννήσουν σε λιμνούλες που δημιουργούνται απ' την παλίρροια και θερμαίνονται απ' τον ήλιο. Εκεί τα μωρά γεννιούνται στην πλημμύριδα, σε μια πλήρη αρμονία με τη φύση και την οικογένεια. Συχνά τις οικογένειες επισκέπτονται δελφίνια που καλωσορίζουν τις νεαρές υπάρξεις σε αυτόν τον κόσμο. Ωστόσο, "η υγρή γέννηση είναι ένα από τα κλειδιά για τη βελτίωση της ποιότητας της ανθρώπινης ζωής σε μια γενεά", σύμφωνα με την Έλενα Τονέτι, αρχηγό του κινήματος για τη Συνειδητή Γέννηση και εμείς θα συμφωνήσουμε μαζί της.
Τα Ίντιγκο Παιδιά
Τι κρατά για μας το μέλλον σε ό,τι αφορά στην πνευματικότητα; Κατά κάποιο τρόπο μπορούμε να αναζητήσουμε στα παιδιά μας την πρόγνωση για το δικό μας μέλλον. Η γενιά Υ, η γενιά Χ, τα Μωρά της Έκρηξης έχουν τα δικά τους χαρακτηριστικά και τη δική τους συμμετοχή στις εξελίξεις. Το όνομά τους το απέκτησαν εξαιτίας των γενικών χαρακτηριστικών που παρουσιάζουν ως ομάδα και ανατανακλάται στις πνευματικές επιλογές τους. Κι εδώ βέβαια ερχόμαστε να αναρωτηθούμε. Ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά των επόμενων γενεών;. Το πιθανότερο είναι πως θα διαμορφωθούν πάνω στα θεμέλια που ήδη χτίστηκαν από τις γενιές του 19ου αιώνα, αλλά θα διαθέτουν και το στοιχείο του ποιοτικού άλματος.
Η Λι Κάρολ και ο Γιαν Τόμπερ έγραψαν ένα βιβλίο που εξερευνά τις νεότερες γενιές και τις διαφορετικές τάσεις τους . Του έδωσαν τον τίτλο τα Ίντιγκο Παιδιά. Ίντιγκο Παιδιά είναι εκείνα που γεννήθηκαν προς το τέλος της δεκαετίας του '80 και τα ανακάλυψε η Νάνσυ Αν Τέιπ, συγγραφέας του "Ζώντας τη Ζωή σας μέσω του Χρώματος". Παρατήρησε πως δύο βασικά χρώματα δεν ήταν πλέον παρόντα στα ζωικά ρεύματα της αύρας τους. Είχαν αντικατασταθεί από το ίντιγκο. Στην πραγματικότητα το ποσοστό των Ίντιγκο Παιδιών φτάνει σήμερα το 90% του πληθυσμού των νεότερων γενεών. Σε πολλές περιπτώσεις αυτά τα παιδιά εκλαμβάνονται λανθασμένα ως προβληματικά εξαιτίας της υπερδραστηριότητας που παρουσιάζουν και την φαινομενικής έλλειψης προσοχής τους για συγκεκριμένα πράγματα. "Υπάρχουν μάλιστα τέσσερις διαφορετικοί τύποι, ο καθένας από τους οποίους έχει και ένα διαφορετικό σκοπό. Πρώτος είναι ο Ίντιγκο Ανθρωπιστής, ο οποίος πρόκειται να εργαστεί με τα πλήθη. Κατόπιν εμφανίζεται ο Διανοητικός Ίντιγκο, ο οποίος ασχολείται με τη διαμόρφωση σχεδίων. Τρίτος είναι ο Ίντιγκο Καλλιτέχνης, συνήθως μικρόσωμος στην κατασκευή και τέταρτος ο Ενδοδιαστατικός Ίντιγκο, ο οποίος εκράζεται ως απόλυτος τύπος και συνήθως είναι μεγαλόσωμος στην κατασκευή του".
Αυτά τα παιδιά είναι μια νέα εκδοχή του εαυτού μας, μια νέα εκδοχή της ανθρωπότητας. Στην πραγματικότητα αντιπροσωπεύουν την εξέλιξή μας σε δράση. Όλα τα παιδιά Ίντιγκο είναι πολυ χαρισματικά. Βρίσκονται εδώ σ' αυτόν τον πλανήτη για να μοιραστούν τα δώρα τους μαζί μας και να επιφέρουν θετικές αλλαγές. Όλοι οι επαγγελματίες που εργάζονται μαζί τους, πιστεύουν πως είναι πολύ δύσκολα στο χειρισμό και μοναδικά ως οντότητες. Συνεπώς, η διαπίστωσή μας πως βρισκόμαστε πολύ κοντά στο ποιοτικό άλμα, δεν είναι αβάσιμη. Έχουν τη δυνατότητα να μετουσιώσουν την αντίληψή μας για την πνευματικότητα σε νέες διαστάσεις, σε ορίζοντες που ως τώρα είναι ανεξιχνίαστοι. Αρκεί η φροντίδα μας για αυτά τα παιδιά να είναι η κατάλληλη και να μην προσπαθούμε να τα διαμορφώσουμε με βάση πεπαλαιωμένες και φθαρμένες πλέον αξίες. Υπάρχουν, τώρα, σημαντικά γεγονότα που επηρεάζουν μια γενεά. Η ηλικία, ακόμη, στην οποία συμβαίνουν γίνεται καλούπι, μήτρα για τη διαμόρφωση ενός συλλογικού νου, ο οποίος παίρνει μια δεδομένη κατεύθυνση και εκφράζει συγκεκριμένες τάσεις στο χωρόχρονο. Έτσι, σε αυτό το άρθρο μπορείτε να αναζητήσετε τον τρόπο με τον οποίο εκφράστηκε και αναπτύχθηκε η πνευματικότητα. Αναζητήστε τη γενιά σας και βρείτε πώς επηρέασε ή ακόμη επηρεάζει τις επόμενες γενιές.
Η Γενιά Υ
Καθώς η ανθρωπότητα προχωρά στο μέλλον, βιώνουμε αλλαγές αλλαγές στη συνείδησή μας, αλλαγές στο οικοσύστημα γύρω μας και αλλαγές στους σκοπούς μας. Μεγαλώνοντας και μαθαίνοντας μας αντικαθιστά μια νεότερη εκδοχή του εαυτού μας -μια νεότερη γενιά. Η γενιά Υ είναι η επόμενη που ετοιμάζεται να ενσωματωθεί στην κοινωνία μας. Αντιπροσωπεύει τους νέους από 13-24 χρόνων. Είναι τα παιδιά των Μωρών της Έκρηξης και έχουν εμπλακεί σε μια γοργά μετατοπιζόμενη κοινωνία. Εκεί που η γενιά Χ ήταν ο μάρτυρας της μετατροπής της κοινωνίας μας από αναλογική σε ψηφιακή, η γενιά Υ αντιπροσωπεύει εκείνη την ομάδα που γνώρισε μόνο την τεχνολογία. Η πραγματικότητά τους είναι σημαντικά διαφορετική από τη δική μας και αυτό τους επηρεάζει σημαντικά. Πώς η μοναδική εμπειρία τους ως ψηφιακά παιδιά τους ξεχωρίζει από μας στις πνευματικές προσδοκίες τους; O Ντάγκλας Ράσκοφ, συγγραφέας και καθηγητής, σκέπτεται πως τούτη η ομάδα ανθρώπων θα μετατοπιστεί σε μια διαφορετική ιδέα για την πνευματικότητα. Η ανοιχτόμυαλη προσέγγισή τους στη ζωή είναι το εφαλτήριο για να αγκαλιάσουν πολλές πίστεις και θρησκείες, με τελικό αποτέλεσμα να διαμορφώσουν τη δική τους πίστη ή θρησκεία.
Μπορούμε να περιμένουμε από τούτη τη γενιά να πλαισιώσει το υπάρχον θρησκευτικό κατεστημένο; Αμφίβολο, καθώς επί του παρόντος αυτή η νεαρή γενιά δοκιμάζει στην πράξη διάφορες θρησκευτικές δοξασίες. Εξερευνά τις παραδοσιακές δυτικές πίστεις, τις παγανιστικές δοξασίες, τις ανατολικές φιλοσοφίες, καθώς και τις φιλοσοφίες που διερευνούν την ανώτερη δύναμη. Φυσικά, υπάρχουν και εκείνοι που είναι μέλη περισσότερο παραδοσιακών εκκλησιών και ακολουθούν μια πιο συντηρητική ατραπό προς την πνευματικότητα. Ως σύνολο, όμως, η Υ γενεά είναι ιδιαίτερα πνευματική, αλλά δεν είναι μόνον η πνευματικότητα κάποιας συγκεκριμένης θρησκείας ή ρεύματος που την απασχολεί. Όλες οι θρησκευτικές πίστεις διδάσκουν έγκυρες αλήθειες. Σκοπός τους είναι, λοιπόν, να συνδέσουν όλες αυτές τις αξίες σε ένα αρμονικό σύνολο, το οποίο θα μπορεί κάποιος δίχως να είναι αναγκαστικά οπαδός, να αναζητήσει τη δική του πνευματική ατραπό.
Oι Πνευματικοί Παράγοντες της Γενιάς Χ
Η Γενιά Χ αντιπροσωπεύει τα παιδιά που γεννήθηκαν από 1965-1975. Αντιλαμβάνονται τον κόσμο διαφορετικά απ' ότι τα Μωρά της Έκρηξης, δηλαδή την προηγούμενη γενιά και τη γενιά Υ, την επόμενη. Τα χρόνια που γέννησαν αυτή την ομάδα είναι τα μέσα της δεκαετίας του '60, ως τα μέσα τις δεκαετίας του '70. Τα βασικά γεγονότα που επηρέασαν και διαμόρφωσαν αυτή τη γενιά είναι το κίνημα των χίπις, ο πόλεμος του Βιετνάμ, οι διάφορες επαναστάσεις, οι πολιτιστική επανάσταση, το Γουότεργκεϊτ και η τηλεόραση. Τα ναρκωτικά και η απελευθέρωση από την πατρική επίβλεψη ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά που επέτρεψαν σε αυτή τη γενιά να εξερευνήσει της ζωή πιο ελεύθερα απ' ό,τι η προηγούμενή της, δηλαδή τα Μωρά της Έκρηξης.
Δε θα πρέπει, λοιπόν, να μας ξαφνιάζει το γεγονός πως τα παιδιά αυτής της γενιάς προτιμούν να καθορίζουν την πνευματικότητα με δικούς τους όρους, εμποτισμένους από τα απελευθερωτικά κινήματα εκείνης της εποχής. Επίσης, θα πρέπει να δεχθούμε πως εισήλθαν στην ενηλικίωση σε μια κοινωνία που λατρεύει τον υλισμό. Στη νεαρή τους ηλικία υπήρξαν μάρτυρες της απληστίας των Μωρών της Έκρηξης κι έτσι επαναστατούν ομαδικά στο επιτηδευμένο στυλ ζωής. Είδαν τους γονείς τους να ζουν δουλεύοντας με ωράρια πλήρους απασχόλησης μια ζωή πνευματικά κενή. Επιθυμούν , λοιπόν, την επιτυχία των γονέων τους, αλλά θέλουν να προσθέσουν σε αυτή την επιτυχία μια αίσθηση συνείδησης, με θετικό ή αρνητικό τρόπο. Σίγουρα η κρυμμένη τους πνευματικότητα τους οδηγεί σε πνευματικές αναζητήσεις, οι οποίες, όμως, θα πρέπει να συνδυάζονται απαραίτητα με ένα σφαιρικό κοινωνικό έργο.
Τα Μωρά της Έκρηξης
Είναι η πιο καλά καθορισμένη ομάδα και περιλαμβάνει εκείνους που γεννήθηκαν μεταξύ του 1946 και του 1964 και αποτελούν το 29% του δυτικού κόσμου, από τα μέχρι στιγμής γνωστά στοιχεία. Γιατί δεν υπήρξε άλλη έκρηξη γεννήσεων μετά τα Παιδιά της Έκρηξης; Ίσως γιατί αυτή η γενιά περίμενε πολύ για να αποκτήσει παιδιά και είτε δεν απόκτησε καθόλου ή δημιούργησε μικρές οικογένειες. Τα θεμέλια αυτής της γενιάς είναι ο απόηχος του Β' Παγκόσμιου Πολέμου, η δολοφονία του Κένεντι, ο Τσε Γκεβάρα, οι πολυάριθμες πολιτικές μεταβολές στην Ευρώπη, τα επαναστατικά κινήματα της αφρικανικής ηπείρου και οι Μπητλς. Είναι η γενιά που αμφισβήτησε τα πάντα από την πολιτική και το ντύσιμο ως τις παραδοσιακές θρησκείες. Στράφηκε στο διαλογισμό, τη γιόγκα και το Βουδισμό, αναζητώντας νέα γνώση και εμπειρίες. Υιοθέτησε νέα δόγματα με την ευκολία που φορά κανείς ένα καπέλο κι αν του κάνει το κρατάει. Τούτο είχε ως αποτέλεσμα μια επιφανειακή απορρόφης των νέων στοιχείων, αλλα μπορεί να θεωρηθεί η πρωτοπόρα γενιά μιας πολιτιστικής επανάστασης. Το πρόβλημα είναι ότι τα παιδιά αυτής της γενιάς, στην κρίση της μέσης ηλικίας τους πλέον, έγιναν σε ένα μεγάλο βαθμό εξίσου συντηρητικά όπως και οι γονείς τους, αν όχι περισσότερο.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ένα κενό. Κάποια στιγμή το ένα μετά το άλλο τα μέλη αυτής της γενιάς έρχονται αντιμέτωπα με ένα μεγάλο κενό. Αντιμετωπίζουν μια υπαρξιακή κρίση που μπορεί να επιλυθεί μόνο μέσω της συνεργασίας με τις νεότερες γενιές. Καθώς τούτη η γενιά αφήνει τον υλικό κόσμο και αντιμετωπίζει εσωτερικά ερωτήματα, δίνει έμφαση στην πνευματικότητα, κυρίως σε όλα τα μέσα ενημέρωσης. Αυτό, βέβαια, θα μπορούσε να δώσει σε όλες τις επερχόμενες γενιές την ευκαιρία να μεταμορφωθούν και να αναπτυχθούν με έναν πνευματικότερο τρόπο.
Η Αιώνια Σοφία
Συνήθως, όταν ένας άνθρωπος ενηληκιώνεται γέρνει την πλάστιγγα προς την πλευρά του πνεύματος. Oι απαιτήσεις και οι επιθυμίες του εγώ απορρίπτονται εξαιτίας της αυξανόμενης επιθυμίας της ψυχής να ενωθεί με το θείο. Καθώς, λοιπόν, ο θάνατος προσεγγίζει αδυσώπητα, οι πνευματικές ανάγκες κορυφώνονται και και λαμβάνονται περισσότερο υπόψιν οι ανάγκες της ψυχής. Oι πρεσβύτεροι αναζητούν τη γαλήνη και σίγουρα μπορούν να τη μεταφέρουν στις νεότερες γενιές, μαζί με την αγάπη και τη σοφία που κρύβουν μέσα τους. Oι νεότερες γενιές έχουν απόλυτη ανάγκη αυτή την αόρατη φροντίδα και υποστήριξη, καθώς, επίσης, έχουν ανάγκη της χρησιμοποίησης της σοφίας των περασμένων γενεών ως εφαλτήριο για νέες εξερευνήσεις και ορίζοντες.
Στην ουσία η αλληλοδιαδοχή των γενεών είναι μια απόδειξη της αθανασίας της ανθρωπότητας και αυτό είναι κάτι που πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν τους οι καθοδηγητές της. Το νέο και το παλιό αλληλοϋφαίνονται. Το νέο είναι υποχρεωμένο να ανοίγει δρόμους, αλλά ταυτόχρονα να εκτιμά το έδαφος πάνω στο οποίο πατάει. Και αυτό το έδαφος αναμφισβήτητα το έστρωσαν οι παλιότερες γενιές. Oι παλιότερες γενιές με τη σειρά τους πρέπει να γίνουν περισσότερο ανεκτικές στην ανανέωση, ακόμη και αν οι ανανεώσεις τους ξυνίζουν τα μούτρα. Εκ των πραγμάτων τα πάντα στη φύση αλληλοϋποστηρίζονται, ακόμη και αν ο γερόλυκος συχνά εκδιώκεται από την αγέλη. O άνθρωπος διαθέτει έναν πνευματικό σπινθήρα που θα έπρεπε να τον κάνει πιο συνθετικό, να τον οδηγεί μακριά από τις σκληρές επιλογές της φύσης. Διαθέτει εκείνο το στοιχείο που τελικά θα τον οδηγήσει στην ένωση με το Θεό του, με όποιο όνομα και αν τον λατρεύει και ο Θεός δεν έχει θέση για νέους και ηλικιωμένους. Έχει θέση μόνο για ανθρώπινες ψυχές.
Έτσι, στον κόσμο του μέλλοντος οι πρεσβύτεροι και οι νεότεροι έχουν τη θέση τους. Είναι μικρόκαρδο, εγωιστικό και αν μη τι άλλο κοντόφθαλμο τούτη η κοινωνία να μην έχει θέση για τα πρεσβύτερα μέλη της. Oύτως ή άλλως από αυτά αντλεί τη συνέχειά της. Είναι, επίσης, κοντόφθαλμο να μην επιτρέπουν οι συντηρητικοί πρεσβύτεροι την επανάσταση και την ανανέωση. Όλα αυτά το μόνο που δείχνουν είναι ότι δεν έχουμε κατανοήσει το βάθος της ανθρώπινης υπόστασης.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails