Βλέποντας τις αντεκλήσεις εκατέρωθεν στο ζήτημα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης νομίζει κανείς πως έχει να κάνει με παιδάκια που άρπαξε το ένα το παιχνίδι του αλλουνού και το δεύτερο τρέχει στη μαμά του κλαίγοντας...
Από τη μια μεριά οι σοφοί του υπουργείου συμπεριλαμβανομένης και της ηγεσίας (καθε φορά) και από την άλλη οι ασκούντες την εκπαίδευση (ηγεσίες των ΑΕΙ, φοιτητές και στο τέλος οι άμοιροι γονείς που καλούνται να πληρώσουν το μάρμαρο). Οι τελευταίοι φυσικά έχουν και ιδιοκτησιακή τάση σε όλο αυτό το...
οικοδόμημα που ονομάζεται τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε αυτή την κατηγορία ανήκω και εγώ ως μέλος ένος από τα πολλά ΑΕΙ αυτής της χώρας.
οικοδόμημα που ονομάζεται τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε αυτή την κατηγορία ανήκω και εγώ ως μέλος ένος από τα πολλά ΑΕΙ αυτής της χώρας.
Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Το 1981 με την έλευση του ΠΑΣΟΚ ήρθε και ο νόμος πλαίσιο που μας πέρασε από μία "κανταφικού" τύπου διοίκηση των ΑΕΙ σε μία "τριτοδρομική" διοίκηση που επί 30ετίας μας έφερε στο σημερινό χάλι.
Ως χάλι μπορεί να περιγραφεί το σημερινό σκηνικό αφού περιλαμβάνει όλες τις διαστροφικές ανθρώπινες συμπεριφορές σε ένα τριτοβάθμιο ίδρυμα. Οσο και να ψάξει κανείς δεν θα βρεί μια γενεσιουργό αιτία για το τι πραγματικά φταίει. Λογικό, αφού ίσως φταίνε όλα. Φταίνε τα "στημένα εκλεκτορικά" από άκρου σε άκρο στην επικράτεια της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, φταίνε οι διοικήσεις που για να διατηρηθούν στην εξουσία ανέχθηκαν καταστάσεις που ανέφερα πριν. Φταίνε οι διοικητικοί υπάλληλοι που γλείφοντας τις εκάστοτες διοικήσεις έκαναν τα στραβά μάτια στην εφαρμογή των νόμων, αποφάσεων κλπ. Φταίνε οι φοιτητές που μέσα από το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο έπαιζαν το χαρτί των εκάστοτε διοικήσεων με ανταλάγματα όπως το "πτυχίο στο σπίτι" ή και κανένας παραφουσκομένος λογαρισμός στην τράπεζα ανάλογα με το ίδρυμα. Από την άλλη μεριά και η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και όχι μόνο έκανε κάθε φορά τα στραβά μάτια είτε για να έχει τον "δικό της" πρύτανη, είτε να ρουσφετολογεί ο κάθε πολιτικός σε κάθε ίδρυμα (πέρασε μου εκείνον βάλε για δουλειά τον άλλον κλπ). Όλοι ήταν συμμέτοχοι στο έγκλημα. Είμαι σίγουρος ότι γίνομαι κατανοητός σε όλους που είχαν κάποια στοιχειώδη επαφή με κάποιο ΑΕΙ.
Εν όψει λοιπόν της σημερινής συζήτησης στη βουλή του νέου νόμου της κ. Διαμαντοπούλου, ενός νόμου που έχει σίγουρα πολλά θετικά στοιχεία αλλά έχει και αρνητικά, ήθελα να ρωτήσω την υπουργο. Ποιος έβαλε το νομικό συμβούλιο το οποίο απότι είδαμε αποτελείται από χαμηλόβαθμα μάλιστα μέλη των ΑΕΙ να κρίνουν κάτι που τους αφορά. Και μάλιστα το πήραν όλοι και το φωνάζουν ότι ο νόμος είναι αντισυνταγματικός... με τι; με μεροληπτικές αποφάσεις ίσως; Θίγεται λεει το αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ με ορισμένα άρθρα. Δηλαδή βρε λεβέντες με τα στημένα εκλεκτορικά δεν θίγεται το αυτοδιοίκητο; Και αν ένας νόμος βάζει φρένο σε αυτό τότε φταίει ο νόμος;
Νομίζω πως αυτή τη στιγμή το τραίνο έχει χαθεί για την ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση. Και ο νόμος αυτός θα αποτύχει. Τόσο βαθειά έχει φτάσει η σαπίλα. Αν θέλει η κ. Διαμαντοπούλου να σώσει τα πανεπιστήμια και τα ΤΕΙ ένα πρέπει να κάνει. ΝΑ ΤΑ ΚΛΕΙΣΕΙ με τον σημερινό νόμο και να ανοίξει άλλα καινούργια την επόμενη εβδομάδα φτιαγμένα όπως πρέπει. Μόνο τότε υπάρχει ελπίδα.
Γ.Μ
Επίκουρος καθηγητής (όχι βυζαντινολογίας πάντως)
Π.Π
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου