Περπατώντας στήν λεωφόρο "υπό τάς φιλύρρας..."
Πολλές φορές παλαιότερα είχαμε ασχοληθεί με τήν καθαριότητα αυτής της πολιτείας.
Καί δέν το κρύβουμε ότι μάς αποθάρρυνε η Δημοτική αδιαφορία !
Κι΄ έτσι, αφού είδαμε και αποείδαμε ότι δεν γίνετε τίποτα κι΄ότι "στού κουφού τήν πόρτα όσο θέλεις βρόντα" πού λέει καί ο λαός, στό τέλος βαρεθήκαμε…
Πάμπολλα δημοσιεύματά μας για την κυκλοφοριακή αναρχία και για την...
ασυδοσία της Δημοτικής Αστυνομίας σε καραμπινάτες περιπτώσεις κατάχρησης και καταπάτησης θέσεων στάθμευσης όπως αυτά πού δημοσιεύουμε τόσους μήνες τώρα στο κείμενό μας: «Δημοτική Αστυνομία κατηγορείσαι» ( όπως παρακάτω συνοπτικά σημειώνουμε ) και πού ελπίζαμε ότι επί Δημαρά θα έβρισκαν λύση δυστυχώς πέσανε στό κενό !
ασυδοσία της Δημοτικής Αστυνομίας σε καραμπινάτες περιπτώσεις κατάχρησης και καταπάτησης θέσεων στάθμευσης όπως αυτά πού δημοσιεύουμε τόσους μήνες τώρα στο κείμενό μας: «Δημοτική Αστυνομία κατηγορείσαι» ( όπως παρακάτω συνοπτικά σημειώνουμε ) και πού ελπίζαμε ότι επί Δημαρά θα έβρισκαν λύση δυστυχώς πέσανε στό κενό !
Γιατί "ουδείς ακούει ουδένα σήμερα" άν δεν είναι τής γραμμής τών "δικών μας ανθρώπων..."
Γράφαμε λοιπόν επί Καράβολα, γράφαμε επί Φούρα ( ίδε παρακάτω ), γράφουμε και επί Δημαρά πού δυστυχώς ακολουθώντας την πεπατημένη των προηγουμένων, κι΄ αυτός μας απογοήτευσε..
-----------------------------------
«Δημοτική Αστυνομία κατηγορείσαι»
3ον) Διότι, δεν έχεις ελέγξει ποτέ, μά ποτέ σου εάν είναι νόμιμες οί υπάρχουσες πινακίδες«ΝΟ PARKING» , « ΕΞΟΔΟΣ GARAZ» και «ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ Η ΣΤΑΘΜΕΥΣΗ» πού κατά εκατοντάδες υπάρχουν σπαρμένες σ΄ όλη την Πολιτεία ! Γιατί; Βαριέσαι να το κάνεις; Ή αποφεύγεις το πολιτικό κόστος ευλογώντας αυτή την παρανομία; Ο καθένας βάζει μια πινακίδα και εάν παρκάρει κάποιος μπροστά, τότε καλεί καί την Τροχαία….»
4ον) Διότι κάνεις ( προφανώς ), στραβά μάτια σε καταλήψεις δρόμων…κλπ-κλπ»
------------------------------------
Όμως ο λαός τώρα τελευταία είναι θυμωμένος γιατί είναι αγανακτισμένος !
Έτσι λοιπόν μέσα στα ευγενή πλαίσια αυτού του θυμού είδαμε σήμερα στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» μία επιστολή διαμαρτυρίας ενός συμπολίτη σχετικά με την καθαριότητα πού νομίζουμε ότι αξίζει να την δούνε κι΄ άλλοι oμοιοπαθείς, και γιατί όχι και κάποιοι της Δημαρχίας μας..
ΜΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ...
===================
===================
Η εικόνα που παρουσιάζει η πόλη μας είναι θλιβερή. Σε κάθε γωνιά της σωροί από σκουπίδια που καλύπτουν τους γεμάτους κάδους, με τα απορρίμματα κάτω πλέον στους δρόμους και τα πεζοδρόμια από ης νυχτερινές επισκέψεις των τετραπόδων της πόλης.
Οι πλέον αρμόδιοι επιστήμονες φωνάζουν καθημερινά για τους κίνδυνους από αυτή την απαράδεκτη κατάσταση για την υγεία των πολιτών.
Οι πλέον αρμόδιοι επιστήμονες φωνάζουν καθημερινά για τους κίνδυνους από αυτή την απαράδεκτη κατάσταση για την υγεία των πολιτών.
Το φαινόμενο θυμίζει εποχές πολυήμερης απεργίας των εργαζομένων στην Καθαριότητα.
'Ομως απεργία δεν υπάρχει, πλην ενός διήμερου που απλά επέτεινε το ήδη οξύ πρόβλημα.
Απορεί πλέον ο Πατρινός πολίτης, αλλά και οι πολίτες των περιφερειακών Δήμων, που λόγω Καλλικράτη ενοποιήθηκαν με την Πάτρα, ποια κακή μοίρα τους έφερε να ζουν σ' αυτή την πόλη. Την πόλη που δεν μοιάζει με τις άλλες μεγαλουπόλεις της Ελλάδας.
Εκεί όλο και κάποια έργα αλλάζουν τη μορφή τους.
Εδώ τα έργα είναι είδος εν ανεπαρκεία.
Εκεί, ( στις άλλες πολιτείες ), οι δρόμοι είναι βατοί στα τροχοφόρα. Εδώ οι δρόμοι είναι σκαμμένοι σαν χωράφια.
Εκεί, στα πεζοδρόμια μπορούν να διαβαίνουν οι πεζοί. Εδώ οι πεζοί υποχρεώνονται σε έναν ιδιότυπο αγώνα βάδην μετ' εμποδίων.
Κάθε επισκέπτης της πόλης που έχει περάσει από εδώ και στο παρελθόν, διαπιστώνει τη φθίνουσα πορεία της, σε αντίθεση με άλλες πόλεις της Ελλάδας, όπου υπάρχει έστω και μικρή ανάπτυξη και πρόοδος…
Κάθε επισκέπτης της πόλης που έχει περάσει από εδώ και στο παρελθόν, διαπιστώνει τη φθίνουσα πορεία της, σε αντίθεση με άλλες πόλεις της Ελλάδας, όπου υπάρχει έστω και μικρή ανάπτυξη και πρόοδος…
Η πλειοψηφία των Πατρινών επέλεξε πρόσφατα μία νέα Δημοτική Αρχή, που επαγγέλθηκε την αλλαγή.
Που υποσχέθηκε έργα, που δήλωνε ότι είχε έτοιμες λύσεις για όλα τα χρονίζοντα προβλήματα.
Πέρασαν ήδη 6 μήνες από την εγκατάσταση της. Νομίζω είναι ικανός χρόνος για να συμπεράνει κανείς ότι σχεδόν τίποτα από αυτά που υποσχέθηκε υλοποίησε ή μπορεί να υλοποιήσει ο νέος Δήμαρχος.
Η έλλειψη πείρας θα μπορούσε να είναι προσόν, αφού μία νέα Αρχή υποτίθεται ότι δεν εξαρτάται από ό,τι παλιό και σάπιο υπάρχει (και πράγματι υπήρχε) από το παρελθόν.
Εδώ δυστυχώς η απειρία οδήγησε τη Δημοτική Αρχή σε μία αναίτια αντιπαράθεση με τα Σωματεία Καθαριότητας.
Στο βωμό του μνημονίου που συχνά επικαλείται ο Δήμαρχος, έγινε προσπάθεια να εξοικονομηθούν λίγα ευρώ για το ταμείο του Δήμου, αλλά αυτό οδήγησε σε ανατροπή τού μέχρι τότε σχεδιασμού καθαρισμού της πόλης. Ο νέος σχεδιασμός έφερε την ανατροπή.
Κύριε Δήμαρχε, εγώ, χωρίς να ευθύνομαι, ντρέπομαι
που ζω σ' αυτή την πόλη.
Σεις αλήθεια, που είσθε υπεύθυνος για την κατάντια της τον τελευταίο καιρό, πώς αισθάνεστε;
( σάν να τού λέει : " Εσύ Δήμαρχε δέν ντρέπεσαι καθόλου γι΄ αυτά πού βλέπεις; )
Μην μου πείτε ότι σας έχει προδώσει και σας η οικονομική κρίση.
Αν δεν μπορώ ως Δήμαρχος να λύσω ένα βασικό πρόβλημα για τον πολίτη μου, που είναι η προστασία της υγείας του, καλό θα ήταν να παραδώσω τα κλειδιά του Δήμου σ' αυτούς που θεωρώ ότι ευθύνονται. Διαφορετικά εγώ έχω ολόκληρη την ευθύνη για την κατάντια αυτής της πόλης.
Θάνος Αμπατζής
-----------------------------------
Πάτρα –καθαριότητα ! Μέ αδιαφορία Δημάρχων αλλά και κατοίκων την επαναφέραμε στις βρώμικες μέρες του 1880 !
Τί συνέβαινε τότε...
Πρώτοι οικιστές του νέου τμήματος της Πάτρας (της Κάτω Χώρας) είναι βέβαια οι παλιοί κάτοικοι, που την είχαν εγκαταλείψει στα χρόνια της Επανάστασης και επιστρέφουν τώρα…
Οι ιστορικοί υπολογίζουν τον αριθμό τους γύρω στις 4.000 Σε αυτούς προστίθενται διαρκώς νεοφερμένοι από το εσωτερικό της Πελοποννήσου, ή από τα υπόδουλα διαμερίσματα της χώρας, από τα Επτάνησα και κάποιοι από νησιά του Αιγαίου.
Έτσι βαθμηδόν οι 4.000 του 1821 στο τέλος του 19ου αιώνα είχαν γίνει 40.000 Οι παλιοί, οι «γνήσιοι» Πατρινοί, όπως τους έλεγαν, μέσα σε λίγα χρόνια αποτελούσαν τη μειοψηφία των κατοίκων της πόλης.
«Τώρα γνήσιοι Πατρινοί είναι μόνον οι αρουραίοι» - έγραψε ο χρονογράφος εφημερίδας της Οθωνικής περιόδου.
Ενθυμούμενοι την παλαιά ακμή της Πάτρας και οραματιζόμενοι μια καλύτερη ζωή συνέρρεαν εκεί…
Οι Πατρινοί καμάρωναν την πόλη τους και χαίρονταν για τα έργα που την ομόρφαιναν. Φιλοδοξούσαν να την ιδούν μια μέρα σαν τις φημισμένες πόλεις της Ευρώπης, αλλά η εφημερίδα «Φορολογούμενος» τις 13 Μαΐου 1883 γράφει:
«Η πόλις ημών προώρισται ίνα δια παντός παριστά το θέαμα των άκρως αντιθέτων πραγμάτων…
Διότι ενώ αφ' ενός αγωνιζόμεθα να την αναδείξωμεν πόλιν Ευρωπαϊκήν δια παντοίων ωραϊσμάτων, αφ' έτερου εγκαταλείπομεν εις το μέτωπόν της τας οικτροτέρας ασχήμιας…»
Αυτές τις ασχήμιες τις αγνοεί η συλλογική μνήμη των Πατρινών και τις αποσιωπά η ιστοριογραφία της πόλης των. Καθένας μας έχει σχηματίσει μια ιδανική εικόνα για την Πάτρα των παλαιοτέρων του χρόνων.
Όποιος θελήσει να επιβεβαιώσει την ακρίβεια της εικόνας αυτής από τα δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου κάθε εποχής θα απογοητευθεί.
Ομως μόνον στην ειδησεογραφία των εφημερίδων εικονίζεται η πραγματικότητα, και όχι σε γλαφυρές, αλλ' αμφιβόλου πιστότητας, αναμνήσεις, ούτε και στα έργα ευφάνταστων λογοτεχνών.
Το σοβαρότερο πρόβλημα της Πάτρας ήταν το πρόβλημα της καθαριότητας, που βασάνιζε την πόλη για δεκαετίες.
Δεν υπήρχαν δημόσια αποχωρητήρια και οι άνθρωποι, ντόπιοι και ξένοι, όταν πιέζονταν από φυσικές ανάγκες, δεν δίσταζαν να τις ικανοποιούν κάτω από παράθυρα σπιτιών, στις στοές των κεντρικών δρόμων, μπροστά από τις μάνδρες κήπων, στους περιπάτους, κάτω από δένδρα πλατειών!
Ο Κων. Φιλόπουλος έγραψε ότι
«…εμείς οι Πατρινοί ουρούμεν και αποπατούμεν παντού, όπου επέλθει η συναίσθησις της ανάγκης ταύτης. Ενίοτε μάλιστα και καθ' ομίλους ( ομαδικώς ). Προσθέτει, ότι αυτό πράττουν όχι μόνον οι κοινοί άνθρωποι, αλλά «και πολλοί Ευρωπαϊστί ημφιεσμένοι, μετά πίλου ( καπέλου ), ράβδου, ή αλεξηλίου ( ομπρέλας ), έστιν ότε και μετά χειροκτίων ( επισήμων γαντιών). Ουκ ολίγοι τυγχάνουν διαβιώσαντες εν Ευρώπη και λαλούντες ξένας γλώσσας». ( εφημερίδα Φορολογούμενος 13 Ιούν. 1880)
Η κατάσταση αυτή διήρκεσε ώς το 1900. Τουλάχιστον ώς τότε η Πάτρα δεν ήταν καθαρή πόλη. Το συμπέρασμα αυτό ενισχύουν και τα ακόλουθα δημοσιεύματα των τοπικών εφημερίδων:
«Κοπρών υπό την κλίμακα Παντανάσσης και μέχρι σχεδόν του Μαρκάτου. Φαύροι, χαλκείς, σιδηρουργοί, κοπρίζονται υπό τα όμματα των κατοίκων της συνοικίας…»
(Φορολογούμενος 6 Φεβρ. 1883)
Η προκάτοχος δημοτική αρχή (σ.σ. ο Γεώργιος Ρούφος) κατήργησε 10 κοινούς αποπάτους γενομένους επί δημαρχίας Καλαμογδάρτη.
Εχρησίμευον εις τους αγοραίους εκείνους ανθρώπους και εις τους κατά τας Κυριακάς προσερχόμενους χωρικούς, εκτός των νυκτόβιων και βάναυσων εκείνων σιδηρουργών, οίτινες εν-διαιτώμενοι πέριξ αυτής της συνοικίας την μεν νύκτα αποπατούσιν ως βόες, την δε ημέραν ασυστόλως ποτίζουσι τους τοίχους και τας πέριξ οικίας της οδού Ανεξαρτησίας δια ρυάκων ούρων αποπεμπόντων θανάσιμους αναθυμιάσεις. (....) Θεωρούμεν όλως αδιάφορον να αφήνωμεν τα περιττώματα μας, όπου ευρεθώμεν, πιστεύο 21
Η ΔΗΘΕΝ "ΩΡΑΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ...
Αυτή η αυτοδημιούργητη και αξιαγάπητη πόλη δεν ήταν από τα πρώτα χρόνια της όμορφη κι ευτυχισμένη. Έζησε καταστάσεις που την έκαναν κάθε άλλο παρά αξιοζήλευτη…
Οι ασχήμιες που αναφέραμε στο προηγούμενο κεφάλαιο, δεν δίνουν ολοκληρωμένη την εικόνα, που παρουσίαζε η Πάτρα σε όλη περίπου τη διάρκεια του ΙΘ' αιώνα. Θα μπορούσαμε σ' αυτές να προσθέσουμε δύο φαινόμενα, που αποτελούσαν στίγμα για την Πατραϊκή κοινωνία εκείνων των χρόνων.
Πλήθος παιδιά με άθλια εμφάνιση γύριζαν στους δρόμους, γυάλιζαν παπούτσια, μετέφεραν ψώνια ή αποσκευές, έκαναν θελήματα και από την αμοιβή τους πλούτιζαν οι εκμεταλλευτές του μόχθου τους, οι οποίοι τα είχαν νοικιάσει από τους εξαθλιωμένους γονείς τους. Κάποια περίοδο τα παιδιά αυτά ήταν περίπου 400 ( τετρακόσια!)
Οι Πατρινοί ανέχονταν ν' ακμάζει στην πόλη τους αυτή η μορφή δουλείας. Επίσης ανέχονταν να περιφέρονται στους δρόμους τρελοί ή ημι-παράφρονες λαϊκοί τύποι, και να τους βασανίζουν και να τους εξευτελίζουν οι αλήτες (και όχι μόνον αυτοί) για να διασκεδάζουν. Αυτά βέβαια δεν εμπόδισαν την εξέλιξη και πρόοδο της. πόλης, η οποία γνώρισε και χρονιές ακμής και ευημερίας…
( Νίκου Πολίτη « Πατρινολογήματα» από ένθετο της εφημερίδας «Πελοπόννησος» )
(από patrablog)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου