Αντί τεράστιων επενδύσεων θέλουν το λιμάνι για να μεταφέρουν όπλα
Του Α. Γιαννακόπουλου
Στις αρχές της Άνοιξης κορυφαίοι κυβερνητικοί παράγοντες, όπως ο Παμπούκης και η Κατσέλη, πηγαινοέρχονταν στο Κατάρ και το Αμπού Ντάμπι για να εξασφαλίσουν συνεργασία με τους σεΐχηδες στο λιμάνι του Αστακού και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Από κοντά και...
ο αδελφός του πρωθυπουργού, Νίκος Παπανδρέου, που συνομιλούσε απευθείας με τον παλαιό φίλο του πατέρα του, Τζορτζ Χάλακ, ο οποίος είχε βαλθεί να πείσει τους Άραβες να ρίξουν λεφτά στην Ελλάδα.….
Τρία εως πέντε δις στον Αστακό κι άλλα τόσα στον Σκαραμαγκά για την εξαγορά του μεριδίου των Γερμανών. Τόσα υπολόγιζε η κυβέρνηση. Πέντε μήνες μετά, τα σχέδια οδηγούνται σε οριστικό ναυάγιο, οι Αιτωλοακαρνάνες καταγγέλλουν την κυβέρνηση, ότι τους κορόιδεψε και οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία ετοιμάζουν απεργίες αντιμετωπίζοντας εκ νέου το φάσμα της ανεργίας και της στάσης των πληρωμών.
Η επένδυση του Αστακού
Του Α. Γιαννακόπουλου
Στις αρχές της Άνοιξης κορυφαίοι κυβερνητικοί παράγοντες, όπως ο Παμπούκης και η Κατσέλη, πηγαινοέρχονταν στο Κατάρ και το Αμπού Ντάμπι για να εξασφαλίσουν συνεργασία με τους σεΐχηδες στο λιμάνι του Αστακού και τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Από κοντά και...
ο αδελφός του πρωθυπουργού, Νίκος Παπανδρέου, που συνομιλούσε απευθείας με τον παλαιό φίλο του πατέρα του, Τζορτζ Χάλακ, ο οποίος είχε βαλθεί να πείσει τους Άραβες να ρίξουν λεφτά στην Ελλάδα.….
Τρία εως πέντε δις στον Αστακό κι άλλα τόσα στον Σκαραμαγκά για την εξαγορά του μεριδίου των Γερμανών. Τόσα υπολόγιζε η κυβέρνηση. Πέντε μήνες μετά, τα σχέδια οδηγούνται σε οριστικό ναυάγιο, οι Αιτωλοακαρνάνες καταγγέλλουν την κυβέρνηση, ότι τους κορόιδεψε και οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία ετοιμάζουν απεργίες αντιμετωπίζοντας εκ νέου το φάσμα της ανεργίας και της στάσης των πληρωμών.
Η επένδυση του Αστακού
Η συγκεκριμένη ΝΑ.ΒΙ.ΠΕ. είναι σήμερα η μοναδική στη χώρα βιομηχανική περιοχή που έχει χαρακτηρισθεί ως Ελεύθερη Ζώνη και διαθέτει λιμενικές εγκαταστάσεις στον κόλπο του Πλατυγιαλίου, 7 χλμ. νότια του Αστακού, οι οποίες κατασκευάστηκαν από την ΕΤΒΑ και αναγνωρίστηκαν ως ελεύθερη ζώνη το 1990. Έπειτα από διεθνή διαγωνισμό, η εταιρεία-ιδιοκτήτρια πέρασε στον έλεγχο της ΑΕΓΕΚ (και της εταιρείας Μέτων, την οποία αργότερα απορρόφησε) και σήμερα ανήκει σε εταιρεία συμμετοχών των τριών τραπεζών. Ποσοστό διαθέτει και η ΣΥΜΕΤ, εταιρεία συμφερόντων του Β. Κουτσή (πρώην προέδρου του ΟΛΠ την περίοδο 1989-1993), που στο παρελθόν κατέθεσε πρόταση η οποία όμως δεν ευδοκίμησε για την απόκτηση του πλειοψηφικού πακέτου. Η θέση του λιμανιού και της Βιομηχανικής περιοχής στο Πλατυγιάλι του Αστακού θεωρείται ως στρατηγικής εμπορικής σημασίας, καθώς βρίσκεται στο μέσον της διαδρομής από τα μεγάλα λιμάνια δυτικής Μεσογείου και της Αδριατικής προς τη Διώρυγα του Σουέζ και τον Εύξεινο Πόντο. Τα τελευταία χρόνια επιδιώχθηκε να αποτελέσει μεγάλη εμπορευματική πύλη στα δυτικά της χώρας, προσφέροντας υπηρεσίες 3ΡL υψηλού επιπέδου. Η κυβέρνηση του Κατάρ έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον Αστακό από το 2008, αλλά η προηγούμενη κυβέρνηση Καραμανλή, απέρριπτε τα σχέδια της βλέποντας ότι πίσω από τα πολλά πετροδολάρια κρύβονται άλλες επιδιώξεις, όπως η μεταφορά όπλων από τις ΗΠΑ σε χώρες της Μέσης Ανατολής και του Ισραήλ. Μάλλον τυχαία δεν πρέπει να θεωρείται η πρόσφατη επίσκεψη του πρωθυπουργού στο Ισραήλ, η οποία θα συνοδευτεί τις επόμενες ημέρες με ανακοινώσεις άλλου αραβικού fund για τον Αστακό σε περίπτωση που οι σεΐχηδες του Κατάρ εγκαταλείψουν τα σχέδια τους
(από kpdastakou)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου