Συζητήθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η Επίκαιρη Ερώτηση του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας ΠΑ.ΣΟ.Κ. κ. Παναγιώτη Κουρουμπλή προς το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων με θέμα την «αναβάθμιση του Κρατικού Πιστοποιητικού γλωσσομάθειας».
Στην ερώτησή του ο κ. Κουρουμπλής ανέφερε ότι στην εποχή μας η νεολαία καλλιέργησε την πολυγλωσσία για απόκτηση γνώσης και προσαρμογής στο παγκοσμιοποιημένο οικονομικό περιβάλλον, προσθέτοντας δε, ότι σήμερα η απόκτηση πιστοποιημένων διπλωμάτων διενεργείται εν πολλοίς από αλλοδαπά ιδρύματα με καταξιωμένη επιστημονική επάρκεια. Δυστυχώς όμως, δημιουργήθηκε νοσηρή παραοικονομία στην εκπαιδευτική διαδικασία των ξένων γλωσσών προς όφελος ιδιωτών και ξένων ιδρυμάτων.
Ο βουλευτής επεσήμανε ότι η νομοθεσία που προέβλεψε την...
δημιουργία Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, οραματίστηκε την δυναμική επίλυση του προβλήματος αλλά η εμπλοκή φορέων εκ νέου στην όλη διαδικασία δημιούργησε προβλήματα ώστε να ωφεληθούν και να συνεχίζουν να ωφελούνται οι ανωτέρω ιδιωτικοί φορείς, οι οποίοι πέτυχαν την αποδυνάμωση του κρατικού πιστοποιητικού. Η πρόσφατη νομοθετική προσπάθεια με τη συγκρότηση επιτροπής μελέτης του θέματος έχει στόχο τα κρατικά πιστοποιητικά γλωσσομάθειας να αποκτήσουν κύρος και ακτινοβολία στηριζόμενα σε πανεπιστημιακή υποδομή και άρτια οργάνωση όπως αυτή των εισαγωγικών εξετάσεων.
Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο κ. Κουρουμπλής ερωτά, εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προτίθεται να αναβαθμίσει το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, ως προϊόν υψηλής πανεπιστημιακής στάθμης και επαγγελματικής κατάρτισης των Ελληνοπαίδων, ώστε να δοθεί οριστικό τέλος στην παραπαίουσα υφιστάμενη κατάσταση, στηρίζοντας τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, με έμφαση τα περιφερειακά, για να αναλάβουν το βάρος της πρωτοβουλίας αυτής. Επιπροσθέτως, εάν θα ελεγχθεί ο ρόλος των ιδιωτών αλλά και των αλλοδαπών κερδοσκοπικών φορέων που δραστηριοποιούνται στην οργάνωση εξετάσεων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και πως δικαιολογείται η συμμετοχή στην αρμόδια Επιτροπή, εκπροσώπου του Α.Σ.Ε.Π. και Καθηγητή Πανεπιστημίου, ο οποίος έχει σχέση με κέντρα διδασκαλίας ξένων γλωσσών αμφιλεγόμενων συμφερόντων.
Στην ερώτηση του κ. Κουρουμπλή απάντησε η Υφυπουργός κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, τονίζοντας ότι το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας είναι ένα πιστοποιητικό που καταλαμβάνει ήδη περίοπτη θέση και πρέπει να αυξήσουμε και την ουσία και τη σημασία του στις διαδικασίες πιστοποίησης της γνώσης των ξένων γλωσσών στη χώρα μας. Η κ. Χριστοφιλοπούλου ανεφέρθη στην πολύ σημαντική καινοτομία που έγινε φέτος για πρώτη φορά, στην εισαγωγή του κοινού διαβαθμισμένου τεστ των δύο επιπέδων, δίνοντας τη δυνατότητα στους εξεταζόμενους να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις δαπάνες των εξέταστρων.
Η κ. Υφυπουργός τόνισε πώς από τον επόμενο Σεπτέμβρη στα προγράμματα σπουδών θα εισαχθεί η διαβάθμιση μέσα στο δημόσιο σχολείο, έτσι ώστε στα αμέσως επόμενα χρόνια να είναι δυνατόν με την Γ’ Γυμνασίου να κατακτάται το Πιστοποιητικό, ενώ για πρώτη φορά χρηματοδοτείται το κρατικό σύστημα μέσα από το ΕΣΠΑ με μια σειρά από δράσεις. Επεσήμανε ότι τα πανεπιστήμια μετέχουν ενεργά και μέσα στην Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή του κρατικού, όπου υπάρχουν έμπειροι και εξειδικευμένοι πανεπιστημιακοί ενώ μέχρι και σήμερα υπάρχει η επιστημονική στήριξη από όλα τα τμήματα ξένων γλωσσών και φιλολογιών των πανεπιστήμιων της χώρας.
Σχετικά με το ζήτημα της διαπίστευσης των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας ανέφερε ότι η Υπουργός κα. Άννα Διαμαντοπούλου υπέγραψε μία υπουργική απόφαση το Νοέμβριο του 2010 και συνέστησε μία άμισθη ομάδα εργασίας για να μελετήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Α.Σ.Ε.Π. αναφορικά με τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, να μελετήσει σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει και πρακτικές που ακολουθούνται διεθνώς και ειδικότερα σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να προτείνουν, τόσο τη βραχυπρόθεσμη αντιμετώπιση του ζητήματος, όσο και την πρόταση κριτηρίων και διαδικασιών διασφάλισης της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας διαχρονικά.
Κλείνοντας η κ. Υφυπουργός ανέφερε ότι η Επιτροπή έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις εργασίες της περιμένοντας και τις παρατηρήσεις του Ανώτατου Συμβούλιου Επιλογής Προσωπικού, ούτως ώστε αυτό το πόρισμα να τύχει διαβούλευσης. Τέλος τόνισε πως για τη διαφάνεια του εν λόγω ζητήματος, όταν το σχετικό πόρισμα παραδοθεί, θα υπάρξει διαβούλευση και θα μετέχουν σ’ αυτή όλοι οι φορείς, έτσι ώστε να γίνει πολύ καθαρό ποιες θα είναι οι διαφανείς διαδικασίες που θα υπάρξουν από εδώ και πέρα.
Ο βουλευτής επεσήμανε ότι η νομοθεσία που προέβλεψε την...
δημιουργία Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, οραματίστηκε την δυναμική επίλυση του προβλήματος αλλά η εμπλοκή φορέων εκ νέου στην όλη διαδικασία δημιούργησε προβλήματα ώστε να ωφεληθούν και να συνεχίζουν να ωφελούνται οι ανωτέρω ιδιωτικοί φορείς, οι οποίοι πέτυχαν την αποδυνάμωση του κρατικού πιστοποιητικού. Η πρόσφατη νομοθετική προσπάθεια με τη συγκρότηση επιτροπής μελέτης του θέματος έχει στόχο τα κρατικά πιστοποιητικά γλωσσομάθειας να αποκτήσουν κύρος και ακτινοβολία στηριζόμενα σε πανεπιστημιακή υποδομή και άρτια οργάνωση όπως αυτή των εισαγωγικών εξετάσεων.
Καταλήγοντας στην ερώτησή του ο κ. Κουρουμπλής ερωτά, εάν η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου προτίθεται να αναβαθμίσει το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, ως προϊόν υψηλής πανεπιστημιακής στάθμης και επαγγελματικής κατάρτισης των Ελληνοπαίδων, ώστε να δοθεί οριστικό τέλος στην παραπαίουσα υφιστάμενη κατάσταση, στηρίζοντας τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, με έμφαση τα περιφερειακά, για να αναλάβουν το βάρος της πρωτοβουλίας αυτής. Επιπροσθέτως, εάν θα ελεγχθεί ο ρόλος των ιδιωτών αλλά και των αλλοδαπών κερδοσκοπικών φορέων που δραστηριοποιούνται στην οργάνωση εξετάσεων πιστοποιητικών γλωσσομάθειας και πως δικαιολογείται η συμμετοχή στην αρμόδια Επιτροπή, εκπροσώπου του Α.Σ.Ε.Π. και Καθηγητή Πανεπιστημίου, ο οποίος έχει σχέση με κέντρα διδασκαλίας ξένων γλωσσών αμφιλεγόμενων συμφερόντων.
Στην ερώτηση του κ. Κουρουμπλή απάντησε η Υφυπουργός κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, τονίζοντας ότι το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας είναι ένα πιστοποιητικό που καταλαμβάνει ήδη περίοπτη θέση και πρέπει να αυξήσουμε και την ουσία και τη σημασία του στις διαδικασίες πιστοποίησης της γνώσης των ξένων γλωσσών στη χώρα μας. Η κ. Χριστοφιλοπούλου ανεφέρθη στην πολύ σημαντική καινοτομία που έγινε φέτος για πρώτη φορά, στην εισαγωγή του κοινού διαβαθμισμένου τεστ των δύο επιπέδων, δίνοντας τη δυνατότητα στους εξεταζόμενους να μειώσουν ακόμη περισσότερο τις δαπάνες των εξέταστρων.
Η κ. Υφυπουργός τόνισε πώς από τον επόμενο Σεπτέμβρη στα προγράμματα σπουδών θα εισαχθεί η διαβάθμιση μέσα στο δημόσιο σχολείο, έτσι ώστε στα αμέσως επόμενα χρόνια να είναι δυνατόν με την Γ’ Γυμνασίου να κατακτάται το Πιστοποιητικό, ενώ για πρώτη φορά χρηματοδοτείται το κρατικό σύστημα μέσα από το ΕΣΠΑ με μια σειρά από δράσεις. Επεσήμανε ότι τα πανεπιστήμια μετέχουν ενεργά και μέσα στην Κεντρική Εξεταστική Επιτροπή του κρατικού, όπου υπάρχουν έμπειροι και εξειδικευμένοι πανεπιστημιακοί ενώ μέχρι και σήμερα υπάρχει η επιστημονική στήριξη από όλα τα τμήματα ξένων γλωσσών και φιλολογιών των πανεπιστήμιων της χώρας.
Σχετικά με το ζήτημα της διαπίστευσης των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας ανέφερε ότι η Υπουργός κα. Άννα Διαμαντοπούλου υπέγραψε μία υπουργική απόφαση το Νοέμβριο του 2010 και συνέστησε μία άμισθη ομάδα εργασίας για να μελετήσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το Α.Σ.Ε.Π. αναφορικά με τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας, να μελετήσει σχετικές νομοθετικές ρυθμίσεις που έχουν γίνει και πρακτικές που ακολουθούνται διεθνώς και ειδικότερα σε κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε να προτείνουν, τόσο τη βραχυπρόθεσμη αντιμετώπιση του ζητήματος, όσο και την πρόταση κριτηρίων και διαδικασιών διασφάλισης της εγκυρότητας και της αξιοπιστίας των πιστοποιητικών γλωσσομάθειας διαχρονικά.
Κλείνοντας η κ. Υφυπουργός ανέφερε ότι η Επιτροπή έχει σχεδόν ολοκληρώσει τις εργασίες της περιμένοντας και τις παρατηρήσεις του Ανώτατου Συμβούλιου Επιλογής Προσωπικού, ούτως ώστε αυτό το πόρισμα να τύχει διαβούλευσης. Τέλος τόνισε πως για τη διαφάνεια του εν λόγω ζητήματος, όταν το σχετικό πόρισμα παραδοθεί, θα υπάρξει διαβούλευση και θα μετέχουν σ’ αυτή όλοι οι φορείς, έτσι ώστε να γίνει πολύ καθαρό ποιες θα είναι οι διαφανείς διαδικασίες που θα υπάρξουν από εδώ και πέρα.
2 σχόλια:
Λοιόπ, εγώ δεν το καταλαβαίνω το να ΜΗΝ συμμετέχει εκπρόσωπος από το ασεπ σ΄ενα θέμα που το ασεπ (εστω προσωρινα) διαχειρίζεται και γνωρίζει και αφορα σε προσλήψεις, ούτε και την αναφορά σε φροντιστηρια αμφιλεγόμενων συμφερόντων. Πολύ υποκειμενικό. Εξάλλου όποιος έχει ασχοληθεί με το θέμα γνωρίζει καλά ποιοι προστατεύουν το Δημόσιο συμφέρον και πασχίζουν για αυστηρές προϋποθέσεις
Και πουθενα στην ερωτηση δεν βρήκα αναφορά σε καθηγητές, εκπροσωπους ασεπ και φροντιστηρια αμφιλεγόμενων συμφερόντων.... εκ των υστερων η απορία;;;
Δημοσίευση σχολίου