Τρίτη 21 Δεκεμβρίου 2010

Έφτασε το Παπανικολής αλλά … διαλύθηκε εν πλω;;

(Από έγκυρη πηγή του ΕΜΠ : το υποβρύχιο δεν γέρνει αλλά έχει πρόβλημα ευστάθειας σε συγκεκριμένο βύθισμα … ελπίζω το ΓΕΝ να το διαψεύσει και αυτό κάποια στιγμή πριν κλαίμε τα χρήματά μας!).
Σε μη επιχειρησιακή κατάσταση έφτασε από το Κίελο στην Ελλάδα το υποβρύχιο «Παπανικολής» του Πολεμικού Ναυτικού καθώς, σύμφωνα με δημοσίευμα του DefenceNet.gr, κατά τον πλου του προς την...Ελλάδα «ξεφλούδισε», ενώ έχασε και τον εξωτερικό αισθητήρα του αντιναρκικού σόναρ!
Όπως αναφέρει το ίδιο δημοσίευμα, «αποκολλήθηκε το ‘δέρμα’ του υποβρυχίου, το προστατευτικό στρώμα το οποίο καλύπτει τη μεταλλική περιοχή που βρίσκεται από τη μέση και πάνω του υποβρυχίου (είναι η ορατή περιοχή όταν το σκάφος πλέει στην επιφάνεια)».
Το υποβρύχιο κατέπλευσε με εντολή του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού το βράδυ της Κυριακής στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, εκτός προγράμματος, προκειμένου να αποκατασταθούν τα σοβαρότατα τεχνικά προβλήματα ενόψει της σημερινή επίσημης τελετής παραλαβής από το Π.Ν.
Υπενθυμίζεται ότι η παραλαβή του υποβρυχίου από το ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό γίνεται με καθυστέρηση άνω των τεσσάρων ετών, λόγω των τεχνικών προβλημάτων που είχαν παρουσιαστεί και αποτελούσαν αιτία άρνησης παραλαβής του από την ελληνική πλευρά.
Το ΓΕΝ με αφορμή τα παραπάνω εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:
«Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι μία ημέρα πριν την τελετή εισδοχής του υποβρυχίου «Παπανικολής» στο Στόλο και αφού το πλοίο επί δύο και πλέον μήνες έπλευσε, ελέγχοντας όλα τα μέσα που διαθέτει υπό ακραίες καιρικές συνθήκες, από τη θάλασσα της Νορβηγίας στο Κίελο και από εκεί μέσω Ατλαντικού και Μεσογείου στην Ελλάδα, κάποιοι κύκλοι κάνουν την ύστατη προσπάθεια να υπονομεύσουν και να απαξιώσουν το πιο σύγχρονο και άρτιο πλοίο του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού. Η μυθολογία όμως «περί του υποβρυχίου που γέρνει» διαψεύστηκε με τον πιο πανηγυρικό τρόπο.
Το ΓΕΝ δηλώνει κατόπιν αυτού κατηγορηματικά ότι το «σημερινό ρεπορτάζ» της δημοσιογραφικής σελίδας defencenet.gr δεν είναι ακριβές και δεν έχει καμία «πηγή» στο εσωτερικό του Πολεμικού Ναυτικού (όπως στην αρχική εκδοχή του ανέφερε) ούτε έγινε κάποια προσπάθεια διασταύρωσης του πριν αναρτηθεί στο διαδίκτυο.
Το υποβρύχιο «Παπανικολής» προσορμίστηκε σύμφωνα με το πρόγραμμα χθες, ώρα 21:00, στα ναυπηγεία ΕΝΑΕ (Σκαραμαγκάς) προκειμένου να αντικατασταθεί μικρό τμήμα επικαλυπτικής λαμαρίνας που αποκολλήθηκε από τον πυργίσκο του υποβρυχίου λόγω εξαιρετικά δυσμενών καιρικών συνθηκών στη Βόρεια Θάλασσα και στο Βισκαϊκό Κόλπο (άνεμοι 8-9 Μποφόρ και ύψος κύματος μεγαλύτερο των έξι μέτρων). Το έλασσον αυτό συμβάν είναι απολύτως φυσιολογικό για τέτοιες καιρικές συνθήκες και δεν έχει καμία σχέση με την επιχειρησιακή λειτουργία του πλοίου που δοκιμάστηκε και επιβεβαιώθηκε με τον πιο απαιτητικό τρόπο.
Περιττεύει δε να σημειωθεί ότι όλα αυτά δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με «μεγάλες αβαρίες» που καθιστούν «μη επιχειρησιακό» το υποβρύχιο, όπως αναφέρει το δημοσίευμα. Το υποβρύχιο «Παπανικολής» εντάσσεται ήδη άμεσα στην επιχειρησιακή λειτουργία του Στόλου, σύμφωνα με το πρόγραμμα που έχει ήδη εκδοθεί».
Το «επιχειρησιακό προφίλ» του ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗ:
ΜΕΓΙΣΤΟ ΜΗΚΟΣ 65.30 m
ΜΕΓΙΣΤΟ ΠΛΑΤΟΣ 6,3 m
ΥΨΟΣ 13 m
(ΑΝΕΥ ΙΣΤΩΝ)
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ 1688 tn
ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΚΑΤΑΔΥΣΗ 1858 tn
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΦΑΝΕΙΑ 10,5 kns
ΜΕΓΙΣΤΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΕ ΚΑΤΑΔΥΣΗ 21 kns

ΠΡΟΩΣΗ
Η πρόωση θα επιτυγχάνεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 3.900 kW σε συνδιασμό με το σύστημα αναερόβιας πρόωσης (AIP), την παραγωγή δηλαδή ηλεκτρικής ενέργειας από κυψέλες υγρών καυσίμων. Το σύστημα αυτό απαλλάσει τα Υ/Β αυτού του τύπου από την διαδικασία εκτελέσεως αναπνευτήρα για τη φόρτιση των συστοιχιών του, μια διαδικασία που καθιστά τα Υ/Β ευάλωτα σε εντοπισμό από ανθυποβρυχιακές μονάδες.

ΣΥΝΝΕΝΟΗΣΗ
Τα Υ/Β 214 θα είναι πλήρως εφοδιασμένα με ένα μεγάλο αριθμό κεραιών, πομπών και δεκτών που είναι απαραίτητα για τις επικοινωνίες τους.

ΝΑΥΤΙΛΙΑ
Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού θα φέρουν το ολοκληρωμένο σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου οι κονσόλες με τη δυνατότητα της μεταξύ τους εναλλάγής λειτουργιών, θα αποτελούν τα απαραίτητα συστήματα ναυτιλιακής έρευνας, όπως RADAR, ESM, GPS, ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟΥ κ.τ.λ. Φυσικά πολλά σύγχρονα τεχνολογικά επιτεύγματα, όπως ιστοί OPTRONIC με πολλές δυνατότητες απεικόνισης θα αποτελούν σημαντικά ναυτιλιακά αλλά και επιχειρησιακά βοηθήματα.

ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Το ολοκληρωμένο σύστημα ISUS θα λαμβάνει μέρος και στο κομμάτι Διευθύνσεως Βολής τόσο των τορπιλλών όσο και των Κατευθυνόμενων Βλημάτων HARPOON, τα οποία θα φέρει το Υ/Β.Οι 8 τορπιλλοσωλήνες του Υ/Β θα αποτελούν σοβαρή απειλή για κάθε αντίπαλο.

SONAR
Τα Υ/Β κλάσεως 214 του Πολεμικού Ναυτικού θα φέρουν το ολοκληρωμένο σύστημα ISUS της εταιρείας ATLAS ELEKTRONIK, του οποίου δύο κονσόλες θα χρησιμοποιούνται αποκλειστικά ώς σύσκευή SONAR, με ποκίλες δυνατότητες έρευνας.

ΠΛΗΡΩΜΑ
Τα Υ/Β τ. «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», θα αριθμούν 35μελές πλήρωμα (περίπου) εκ των οποίων 6-7 Αξιωματικοί ενώ τα υπόλοιπα μέλη του πληρώματος θα είναι μόνιμοι Υπαξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού.

ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ
Τα Υ/Β τ. «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ» θα μπορούν να μεταφέρουν αρκετά τρόφιμα για τη σίτιση του τριακοταπενταμελούς πληρώματός τους για 50 ημέρες, ενώ δεν υφίσταται πρόβλημα στη χρησιμοποίηση νερού καθώς τα Υ/Β αυτού του τύπου θα φέρουν και συσκευή αφαλάτωσης του θαλάσσιου ύδατος.
(από onalert, capital, dousisnews, , alfanea)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails