Φέτος είναι η χειρότερη χρονιά μετά την μεταπολίτευση για το δημόσιο σχολείο. Δυστυχώς κάτω από τις επιταγές της Τρόικας λόγω χρέους και Μνημονίου υποβαθμίζεται παραπέρα ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης από το ΥΠ.ΕΠΘ. Το επικοινωνιακό σλόγκαν της Διαμαντοπούλου « πρώτα ο μαθητής» μετατράπηκε σε « Πρώτα το Μνημόνιο ».
Η μεγάλη μείωση των διορισμών μόνιμων εκπαιδευτικών σε συνδυασμό με την εξώθηση λόγω ασφαλιστικού, στην συνταξιοδότηση πολλαπλάσιο του αναμενόμενου αριθμού εκπαιδευτικών, δημιούργησαν σοβαρές ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό .
Το υπουργείο διατυμπανίζει ότι έχει καλύψει όλα τα κενά των σχολείων. Όμως πολιτική επιλογή είναι να μειωθεί το...
μόνιμο προσωπικό, να ελαστικοποιήσει της σχέσεις εργασίας, και να οδηγηθήσει στην άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών .
μόνιμο προσωπικό, να ελαστικοποιήσει της σχέσεις εργασίας, και να οδηγηθήσει στην άρση της μονιμότητας των εκπαιδευτικών .
Προσπαθεί να υποβαθμίσει τους εκπαιδευτικούς θεσμούς, αντιμετωπίζει το ωράριο του εκπαιδευτικού αριθμητικά , δημιουργεί σοβαρά προβλήματα προγραμματισμού για τα σχολεία. Ζητάει δηλαδή απ’ τον εκπαιδευτικό να διδάσκει σε δυο και τρία διαφορετικά σχολεία την ημέρα .
Υποβαθμίζει σημαντικούς θεσμούς όπως είναι τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας
τα¨Κ.Π.Ε ( Κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης) .
Με παράτυπες διαδικασίες το Υπουργείο Παιδείας « διαθέτει» καθηγητές/τριες στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αλλά δεν απαντά στο ερώτημα , πως είναι δυνατό να στέκει παιδαγωγικά ο εκπαιδευτικός που διδάσκει στο Λύκειο την επόμενη ώρα να συμπληρώνει το ωράριό του σε Δημοτικό ;
Αναστέλλει την λειτουργία των ΓΡΑΣΥ στα ΕΠΑΛ αντί να τα αναβαθμίσει σε γραφεία ΣΕ.Π
Απ’ την άλλη τα αθλητικά ,μουσικά , καλλιτεχνικά, τα ειδικά σχολεία κ.λ.π. περιμένουν ακόμα εκπαιδευτικό προσωπικό .
Οι αθλητικοί σχολικοί αγώνες υποβαθμίζονται παραπέρα αφού τα κονδύλια για άλλη μια φορά εφέτος περικόπτονται , οι σχολικές επιτροπές αδυνατούν να συνδράμουν οικονομικά τις μετακινήσεις αλλά και να δεχτούν σχολική αθλητική δραστηριότητα εντός ωραρίου του σχολείου.
Οι περικοπές στα κονδύλια των λειτουργικών δαπανών επίσης δημιουργούν προβλήματα στις καθημερινές ανάγκες των σχολείων με συνέπεια, μέρους της οικονομικής επιβάρυνσης λειτουργίας των σχολείων σύντομα να μεταφερθούν στην οικογένεια .
Η κυβέρνηση πετάει το δημόσιο σχολείο και τους εκπαιδευτικούς στην καταδίκη της ΄΄οικονομίας της αγοράς΄΄ αφού ζητάει να αποκτήσει επιχειρηματικά χαρακτηριστικά για να μπορεί να βρεί πόρους για τη λειτουργία του από χορηγίες . Έτσι θα έχουμε μετάθεση του κόστους λειτουργίας με τον Καλλικράτη στους Δήμους
Eίναι σίγουρο ότι οι Δήμοι θα αναζητήσουν πόρους από νέους δημοτικούς φόρους, από εισφορές γονέων για λειτουργικά έξοδα (πετρέλαιο, αναλώσιμα, επισκευές συντήρηση σχολείων κ.ά΄ ) ,καθώς η τοπική αυτοδιοίκηση έχει τη δυνατότητα να καθορίσει ανταποδοτικά τέλη για τη λειτουργία των σχολείων .
Με τον νέο διοικητικό χάρτη που αδίκως φέρει το όνομα του εξαίρετου αρχιτέκτονα και δημιουργού Καλλικράτη :
Περιορίζεται ο αναδιανεμητικός ρόλος και οι κοινωνικές υποχρεώσεις του κράτους, διευκολύνεται η παραχώρηση ακόμα περισσότερων αρμοδιοτήτων στους ιδιώτες.
Με την εφαρμογή Καλλικράτη θα έχουμε :
Διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Μείωση κρατικών δαπανών για την παιδεία. Μετακύλιση του κόστους λειτουργίας των σχολείων στους δήμους. Εξάρτηση της χρηματοδότησης κάθε σχολικής μονάδας από τις οικονομικές δυνατότητες της τοπικής αυτοδιοίκησης.
Επιβολή περισσότερων φόρων, αφού οι δήμοι αναγκαστικά θα κινηθούν στην λογική της ανταποδοτικότητας χωρίς να υπάρχει εξασφαλισμένο το αποτέλεσμα παροχής υπηρεσιών στο δημότη.
Κατάργηση σχολείων που δεν θα μπορέσουν να ανταποκριθούν στα αυξημένα πλέον έξοδα λειτουργίας τους.
Ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων, «αξιολόγηση»-κατηγοριοποίηση των σχολείων και χειραγώγηση των εκπαιδευτικών.
Εξαγορά και ιδιωτικοποίηση βασικών υποδομών(διδακτηρίων,σχολικών υποδομών) από ιδιώτες .
Για τους παραπάνω λόγους επιμένουμε ότι ο Καλλικράτης αποτελεί την «αιχμή του δόρατος» του Μνημονίου που οδηγεί στην πλήρη εμπορευματοποίηση των βασικών λειτουργιών της Τ.Α , υποβοηθά στην εκποίηση του δημόσιου πλούτου που έχει στην κατοχή της η Τ.Α. Αποτελεί επίσης, τον κατ’ εξοχή μηχανισμό πίεσης για να οδηγηθεί ο δημόσιος χαρακτήρας της εκπαίδευσης σε ιδιωτικά μονοπάτια και τοπικό επίπεδο.
Καλλικράτης στην εκπαίδευση σημαίνει το τέλος του δημόσιου σχολείου αφού μετατρέπει το κοινωνικό σε εμπορεύσιμο αγαθό .
Είναι απαραίτητο να υπάρξει ένα μαζικό ενωτικό κίνημα αντίστασης, που θα ακυρώσει τους αντικοινωνικούς σχεδιασμούς του Μνημονίου και της κυβέρνησης
Σε αυτές τις εκλογές ο λαός θα ακυρώσει τα σχέδια των δυνάμεων της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και θα υπερασπιστεί το κοινωνικό κράτος που κατακτήθηκε με αίμα και θυσίες δεκαετιών . Θα ανατρέψει τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς για το ξεπούλημα της χώρας και θα τιμωρήσει τις δυνάμεις ΠΑΣΟΚ Ν.Δ. που δημιούργησαν το χρέος στη χώρα μας, θα καταδικάσει με την ψήφο του όλους όσους συναίνεσαν και στήριξαν την υλοποίηση του Μνημονίου μέσα και έξω από την βουλή .
Κώστας Κούστας εκπαιδευτικός
Yποψήφιος Αντιπεριφερειάρχης Αιτωλ/νιας
΄΄ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΔΥΤ. ΛΛΑΔΑΣ΄΄
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου