Αισιόδοξες δηλώσεις από τον CEO της Trans Balkan Pipeline έπειτα από διήμερη συνάντηση με τη βουλγαρική κυβέρνηση
«Παράθυρο» αισιοδοξίας ότι ο αγωγός Μπουργκάς–Αλεξανδρούπολη θα προχωρήσει με τη συμμετοχή και της Βουλγαρίας άφησε εμμέσως ο διευθύνων σύμβουλος της διεθνούς εταιρείας Trans Balkan Pipeline τονίζοντας ότι η κυβέρνηση της γειτονικής χώρας έχει εκφράσει καλή θέληση, κατανόηση αλλά και σεβασμό για το μέλλον του πετρελαιαγωγού.
Μόλις πέντε μέρες πριν την επίσημη επίσκεψη του... Γιώργου Παπανδρέου στη Σόφια -για την οποία πρώτο το Voria.gr σας ενημέρωσε- οπότε και θα συζητηθεί το θέμα του αγωγού, ο Βλαντισλάβ Εμελιάνοβ, χαρακτήρισε το project «χήνα που γεννά τα χρυσά αβγά» και για τις τρεις χώρες που θα συμμετέχουν στην υλοποίησή του και όχι μόνο για τη Ρωσία.Παράλληλα, αποκάλυψε πως οι βουλγαρικές αρχές προτίθενται τελικώς να καλύψουν την οικονομική τους συμμετοχή στο έργο, η οποία είναι της τάξης των 6,4 εκ. ευρώ και σημειώνει, ήδη, σημαντική χρονική υστέρηση στην ικανοποίησή της. Άφησε να φανεί δε, ότι όποια χώρα αποχωρήσει από την τριμερή διακρατική συμφωνία κινδυνεύει να υποχρεωθεί στην καταβολή αποζημιώσεων, οι οποίες μπορεί να υπερβούν το 1 δισ. ευρώ.Για δύο μέρες…
Με δηλώσεις του από τη Σόφια, το βράδυ της Πέμπτης, ο επικεφαλής της εταιρείας που έχει αναλάβει το σχεδιασμό, την κατασκευή και μετέπειτα λειτουργία του πετρελαιαγωγού, γνωστοποίησε πως μια αντιπροσωπεία στελεχών της Trans Balkan Pipeline είχε λεπτομερείς συνομιλίες, επί ένα διήμερο, με τη βουλγαρική κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένου και του υπουργού Οικονομίας, ο οποίος έχει οριστεί υπεύθυνος να παρακολουθεί τη βουλγαρική συμμετοχή στο project.
«Το σημαντικότερο αποτέλεσμα από τη συνάντησή μας με τον Βούλγαρο υπουργό κ. Συμεών Ντιάνκοβ είναι ότι έχουμε την πλήρη κατανόησή του ότι πρέπει να εργαστούμε και να συνεργαστούμε», είπε ο κ. Εμελιάνοβ και πρόσθεσε πως «ελπίζουμε ότι αυτή η δουλειά θα μας οδηγήσει σε ένα αποτέλεσμα, που θα κάνει όλες τις συμμετέχουσες πλευρές ευτυχείς».
Οικονομική συμμετοχή
Αναφερόμενος, ειδικότερα, στο θέμα της εκκρεμότητας που συνεχίζει να υπάρχει με τη μη καταβολή της βουλγαρικής οικονομικής συμμετοχής, ο CEO της διεθνούς εταιρείας επικαλέστηκε δέσμευση του κ.Ντιάνκοβ ότι το ποσό των 6,4 εκ. ευρώ θα καταβληθεί έως το τέλος Νοεμβρίου 2010. Ο Βούλγαρος υπουργός, πάντως, όταν ερωτήθηκε για το συγκεκριμένο θέμα αν και παραδέχθηκε πως ήταν στην ατζέντα των συζητήσεων με την αντιπροσωπεία της Trans Balkan Pipeline, αρνήθηκε ότι υπήρξε κάποια δέσμευση για το αν και πότε θα καταβληθεί το ποσό. «Ίσως και να είμαι πολύ αισιόδοξος, αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο (σ. σ. να μην δοθεί το ποσό), ιδιαίτερα μετά τη συνάντηση που είχαμε με τον κ. Ντιάνκοβ» αρκέστηκε να πει από την πλευρά του ο κ.Εμελιάνοβ. Παρά τα επίμονα ερωτήματα που δέχθηκε, ωστόσο, ο manager απέφυγε να πει οτιδήποτε για το τι πρόκειται να γίνει αν ένα από τα συνεργαζόμενα μέρη αποφασίσει να εγκαταλείψει το project. Αρκέστηκε απλώς να σημειώσει ότι οι ποινές – αποζημιώσεις που προβλέπονται σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το ποσό των 1 δισ. ευρώ.
Μελέτη για το περιβάλλον
Περαιτέρω γνωστοποιήθηκε πως ήδη έχουν ξοδευτεί περίπου 15 εκ. ευρώ για την εκπόνηση μιας διεθνούς μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων αναφορικά με την κατασκευή του πετρελαιαγωγού, η οποία ζητήθηκε από τη Βουλγαρία και την Ελλάδα. «Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι το project θα συμμορφωθεί με την ισχύουσα περιβαλλοντική νομοθεσία», ανέφερε ο ίδιος και –απαντώντας ουσιαστικά στην επιχειρηματολογία του πρωθυπουργού της Βουλγαρίας, για ενδεχόμενο κίνδυνο να έχουμε ανάλογη περιβαλλοντική καταστροφή με αυτή στον Κόλπο του Μεξικό- είπε πως «δεν πρέπει να συγκρίνουμε τον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη με τα όσα γίνονται στο Μεξικό, διότι εκεί, ουσιαστικά, υπάρχει εξόρυξη πετρελαίου». Στο σημείο αυτό δε, έκανε γνωστό πως η διεθνής εταιρεία είναι έτοιμη να δαπανήσει κι άλλα χρήματα, με σκοπό να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρχει ρίσκο για το περιβάλλον, ενώ παράλληλα εξέφρασε την ελπίδα ότι έως το Σεπτέμβριο του 2010, θα έχουν συγκεντρωθεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής μελέτης, καθώς και των επιπτώσεων που θα έχει στα εδάφη της Βουλγαρίας και της Ελλάδας η κατασκευή του πετρελαιαγωγού. Σημειώνεται πως οι βουλγαρικές αρχές έχουν τονίσει επανειλημμένα τονίσει πως η μελέτη θα είναι έτοιμη το Φεβρουάριο του 2011 και πως η απόφασή τους, για το αν θα μετάσχουν ή όχι στο project, θα εξαρτηθεί από τα πορίσματά της.
Αρκετό πετρέλαιο
Αναφορικά με τους ενδοιασμούς που κατά καιρούς εκφράζονται σε ό,τι αφορά στην ύπαρξη ικανών ποσοτήτων πετρελαίου για την κάλυψη του Μπουργκάς–Αλεξανδρούπολη, o κ. Εμελιάνοβ κατέστησε σαφώς ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας κι εξήγησε πως το Καζακστάν -μαζί με τη Ρωσία- θα είναι ανυπερθέτως μια από τις πηγές του πετρελαίου που θα διακινείται μέσω του αγωγού. Στο ίδιο μήκος κύματος ξεκαθάρισε, επίσης, ότι ο αγωγός δεν πρόκειται να «πεθάνει» συνεπεία εναλλακτικών προτάσεων, όπως η κατασκευή του αγωγού Σαμσούντα – Τσεϊχάν, και προανάγγειλε μια νέα βουλγαρορωσική συνάντηση, προς το τέλος του Σεπτέμβρη ή τις αρχές Οκτώβρη, με σκοπό την άρση του αδιεξόδου που τείνει να δημιουργηθεί στον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Θυμίζουμε ότι ο «Ανατολικοορθόδοξος πετρελαιαγωγός», όπως έχει ονομαστεί το κοινό project των Ρωσίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας, έχει συνολικό μήκος 280 χιλιόμετρα εκ των οποίων 166 χλμ., εντός του βουλγαρικού εδάφους, με αρχική δυναμικότητα μεταφοράς 35 εκ. τόνων πετρελαίου, που μπορεί αργότερα να φθάσει τους 50 εκ. τόνους και εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος της τάξεως των περίπου 1,5 δισ. δολαρίων.
(από Voria, kapistri) Με δηλώσεις του από τη Σόφια, το βράδυ της Πέμπτης, ο επικεφαλής της εταιρείας που έχει αναλάβει το σχεδιασμό, την κατασκευή και μετέπειτα λειτουργία του πετρελαιαγωγού, γνωστοποίησε πως μια αντιπροσωπεία στελεχών της Trans Balkan Pipeline είχε λεπτομερείς συνομιλίες, επί ένα διήμερο, με τη βουλγαρική κυβέρνηση, συμπεριλαμβανομένου και του υπουργού Οικονομίας, ο οποίος έχει οριστεί υπεύθυνος να παρακολουθεί τη βουλγαρική συμμετοχή στο project.
«Το σημαντικότερο αποτέλεσμα από τη συνάντησή μας με τον Βούλγαρο υπουργό κ. Συμεών Ντιάνκοβ είναι ότι έχουμε την πλήρη κατανόησή του ότι πρέπει να εργαστούμε και να συνεργαστούμε», είπε ο κ. Εμελιάνοβ και πρόσθεσε πως «ελπίζουμε ότι αυτή η δουλειά θα μας οδηγήσει σε ένα αποτέλεσμα, που θα κάνει όλες τις συμμετέχουσες πλευρές ευτυχείς».
Οικονομική συμμετοχή
Αναφερόμενος, ειδικότερα, στο θέμα της εκκρεμότητας που συνεχίζει να υπάρχει με τη μη καταβολή της βουλγαρικής οικονομικής συμμετοχής, ο CEO της διεθνούς εταιρείας επικαλέστηκε δέσμευση του κ.Ντιάνκοβ ότι το ποσό των 6,4 εκ. ευρώ θα καταβληθεί έως το τέλος Νοεμβρίου 2010. Ο Βούλγαρος υπουργός, πάντως, όταν ερωτήθηκε για το συγκεκριμένο θέμα αν και παραδέχθηκε πως ήταν στην ατζέντα των συζητήσεων με την αντιπροσωπεία της Trans Balkan Pipeline, αρνήθηκε ότι υπήρξε κάποια δέσμευση για το αν και πότε θα καταβληθεί το ποσό. «Ίσως και να είμαι πολύ αισιόδοξος, αλλά δεν πιστεύω ότι υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο (σ. σ. να μην δοθεί το ποσό), ιδιαίτερα μετά τη συνάντηση που είχαμε με τον κ. Ντιάνκοβ» αρκέστηκε να πει από την πλευρά του ο κ.Εμελιάνοβ. Παρά τα επίμονα ερωτήματα που δέχθηκε, ωστόσο, ο manager απέφυγε να πει οτιδήποτε για το τι πρόκειται να γίνει αν ένα από τα συνεργαζόμενα μέρη αποφασίσει να εγκαταλείψει το project. Αρκέστηκε απλώς να σημειώσει ότι οι ποινές – αποζημιώσεις που προβλέπονται σε μια τέτοια περίπτωση θα μπορούσαν να ξεπεράσουν το ποσό των 1 δισ. ευρώ.
Μελέτη για το περιβάλλον
Περαιτέρω γνωστοποιήθηκε πως ήδη έχουν ξοδευτεί περίπου 15 εκ. ευρώ για την εκπόνηση μιας διεθνούς μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων αναφορικά με την κατασκευή του πετρελαιαγωγού, η οποία ζητήθηκε από τη Βουλγαρία και την Ελλάδα. «Θα ήθελα να σας διαβεβαιώσω ότι το project θα συμμορφωθεί με την ισχύουσα περιβαλλοντική νομοθεσία», ανέφερε ο ίδιος και –απαντώντας ουσιαστικά στην επιχειρηματολογία του πρωθυπουργού της Βουλγαρίας, για ενδεχόμενο κίνδυνο να έχουμε ανάλογη περιβαλλοντική καταστροφή με αυτή στον Κόλπο του Μεξικό- είπε πως «δεν πρέπει να συγκρίνουμε τον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη με τα όσα γίνονται στο Μεξικό, διότι εκεί, ουσιαστικά, υπάρχει εξόρυξη πετρελαίου». Στο σημείο αυτό δε, έκανε γνωστό πως η διεθνής εταιρεία είναι έτοιμη να δαπανήσει κι άλλα χρήματα, με σκοπό να διασφαλίσει ότι δεν θα υπάρχει ρίσκο για το περιβάλλον, ενώ παράλληλα εξέφρασε την ελπίδα ότι έως το Σεπτέμβριο του 2010, θα έχουν συγκεντρωθεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για την ολοκλήρωση της περιβαλλοντικής μελέτης, καθώς και των επιπτώσεων που θα έχει στα εδάφη της Βουλγαρίας και της Ελλάδας η κατασκευή του πετρελαιαγωγού. Σημειώνεται πως οι βουλγαρικές αρχές έχουν τονίσει επανειλημμένα τονίσει πως η μελέτη θα είναι έτοιμη το Φεβρουάριο του 2011 και πως η απόφασή τους, για το αν θα μετάσχουν ή όχι στο project, θα εξαρτηθεί από τα πορίσματά της.
Αρκετό πετρέλαιο
Αναφορικά με τους ενδοιασμούς που κατά καιρούς εκφράζονται σε ό,τι αφορά στην ύπαρξη ικανών ποσοτήτων πετρελαίου για την κάλυψη του Μπουργκάς–Αλεξανδρούπολη, o κ. Εμελιάνοβ κατέστησε σαφώς ότι δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας κι εξήγησε πως το Καζακστάν -μαζί με τη Ρωσία- θα είναι ανυπερθέτως μια από τις πηγές του πετρελαίου που θα διακινείται μέσω του αγωγού. Στο ίδιο μήκος κύματος ξεκαθάρισε, επίσης, ότι ο αγωγός δεν πρόκειται να «πεθάνει» συνεπεία εναλλακτικών προτάσεων, όπως η κατασκευή του αγωγού Σαμσούντα – Τσεϊχάν, και προανάγγειλε μια νέα βουλγαρορωσική συνάντηση, προς το τέλος του Σεπτέμβρη ή τις αρχές Οκτώβρη, με σκοπό την άρση του αδιεξόδου που τείνει να δημιουργηθεί στον Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη. Θυμίζουμε ότι ο «Ανατολικοορθόδοξος πετρελαιαγωγός», όπως έχει ονομαστεί το κοινό project των Ρωσίας, Βουλγαρίας και Ελλάδας, έχει συνολικό μήκος 280 χιλιόμετρα εκ των οποίων 166 χλμ., εντός του βουλγαρικού εδάφους, με αρχική δυναμικότητα μεταφοράς 35 εκ. τόνων πετρελαίου, που μπορεί αργότερα να φθάσει τους 50 εκ. τόνους και εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος της τάξεως των περίπου 1,5 δισ. δολαρίων.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου