Παρασκευή, 25 Μαΐου 2012

Ανόητη ή Ωφέλιμη η Χρήση του Facebook;

 google-picasa-miastala
Το facebook μπήκε για τα καλά στη ζωή μας, αλλά και όλα τα υπόλοιπα κοινωνικά δίκτυα του ιντερνέτ. Αυτό συνεπάγεται κάποιες θετικές επιπτώσεις στη ζωή μας, αλλά παράλληλα και κάμποσες αρνητικές. Να θυμάσαι πως λέγοντας κάτι, θετικό ή αρνητικό το εννοούμε πάντοτε σε σχέση με κάτι, δεν στέκεται ποτέ έτσι, μόνο του. Δηλ. αν θέλεις να χάσεις 10 κιλά και κάνεις δίαιτα αλλά χρειάζεται και άσκηση, τότε το να κάθεσαι 10 ώρες στο Facebook είναι κακό για σένα και την δίαιτα σου. Αν είσαι πωλητής και χρειάζεσαι πελάτες ή να κάνεις δικτύωση τότε το να κάθεσαι 10 ώρες στο Facebook είναι καλό για τον ΣΚΟΠΟ σου, αν δεν παίζεις παιχνιδάκια ή δεν φλερτάρεις δεξιά-αριστερά. Το Facebook από μόνο του δεν είναι ούτε κακό ούτε καλό, η χρήση του και ο ΣΚΟΠΟΣ σου το κάνει ή το ένα ή το άλλο.

Αν είσαι συγγραφέας και πουλάς βιβλία π.χ. το να κάθεσαι στο Facebook, να κουτσομπολεύεις, ή να ψάχνεις γκόμενα –ο, ή να λαχταράς αγωνιωδώς “μου αρέσει” στις χαριτωμένες φωτογραφίες σου, ή να παίζεις αστεία παιχνίδια, είναι καθαρή βλακεία και δείχνει πως δεν έχεις ΣΚΟΠΟ, μα είσαι ένας “φελλός στο κύμα” ΦσΚ, κάποιος που πάει πέρα-δώθε χωρίς σκοπό ή στόχο, άμεσης  ανταλλαγής των δράσεων του.

Το facebook, έχει και πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα, το σπουδαιότερο είναι, το πόσο έξυπνα το χρησιμοποιείς. Όσο λιγότερο έξυπνα το χειρίζεσαι, τόσο περισσότερα τα μειονεκτήματα και πάντα σε σχέση με τον ΣΚΟΠΟ σου, αν έχεις. Να ξέρεις πως αν είσαι “φελλός στο κύμα” φαίνεται από το προφίλ σου, από τις κοινοποιήσεις σου, από τις απαντήσεις και την γενικότερη δραστηριότητα σου. Μπορείς να συναναστρέφεσαι με άλλους ΦσΚ και δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, θα απολαύσεις όλα τα μειονεκτήματα του FB και μπορείς να είσαι απόλυτα υπεύθυνος γι αυτό.

Facebook και χάσιμο χρόνου:  Κάθε κοινότητα όπως το FB  θέλει να σε κρατήσει μέσα στην σελίδα του, όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται, για να έχει αποδόσεις η μετοχή του και αξία οι διαφημίσεις του, όπως είναι και το σωστό.  Έχει πολύ μεγάλη γκάμα από «άχρηστα» πράγματα να ασχοληθείς, ακόμα και από τα πιο βασικά, τα οποία είναι πολύ «πιασάρικα» αλλά και πολύ χρονοβόρα.  Επίσης σου δίνει τις δημόσιες σχέσεις στο πιάτο, όπου αναπτύσσεις φιλίες, συναισθήματα, σχόλια, θεωρήσεις, παρακολουθείς τις ζωές των άλλων – και αυτοί παρακολουθούν την δική σου, αν είσαι αρκετά ανόητος να την προβάλεις- κλπ, που σου αναλώνουν χρόνο σε «ψεύτικα» – «φτιαχτά» δεδομένα και στην πραγματικότητα, αναλώνεις χρόνο σε «άγνωστα» άτομα.

Έτσι, έμμεσα σου «ρουφάει» τον χρόνο και όσο περισσότερους φίλους αποκτάς, τόσο χειρότερα τα πράγματα. Αν παρακολουθείς, ότι υπάρχει στο facebook, τότε σου τρώει πολύ χρόνο για να ασχοληθείς μαζί του. Χρειάζεται να έχεις ΕΛΕΓΧΟ, αν δεν έχεις, τότε έχεις θα μπλεχτείς, σε έναν λαβύρινθο και θα χρειαστείς έναν Θησέα, για να γλυτώσεις από τα σαγόνια του Μινώταυρου. (!!!).
Αν όμως έχεις ΣΚΟΠΟ, αν είσαι επιχειρηματίας ή πωλητής π.χ  τότε ξέρεις πως ο χρόνος σου είναι πολύτιμος και δεν σου τρώει το FB ούτε δευτερόλεπτο, περισσότερο από όσο χρειάζεται για να κάνεις την δουλειά σου. Δεν θα αναλωθείς σε τίποτε περισσότερο απ ότι κάνει τον ΣΚΟΠΟ σου να εκπληρώνεται.  Αν έχεις ΣΚΟΠΟ και δεν είσαι ΦσΚ (Φτερό στο Κύμα).


Facebook και εξάρτηση: Πολλοί λένε «σιγά μωρέ, για πλάκα το έχω 5-10 λεπτά την ημέρα ασχολούμαι». Είναι όμως όντως έτσι; Σε κάποιες φάσεις ναι είναι, αν είσαι τόσο αφελής, ένα τέτοιο εργαλείο δικτύωσης, Δημοσίων σχέσεων και άμεσων πωλήσεων “να το χεις έτσι για πλάκα”.  Αν όμως το χρησιμοποιήσεις «πιο σωστά» και μάθεις διάφορα πραγματάκια περί πωλήσεων και δικτύωσης ακόμα, τότε το σκηνικό αλλάζει.  Κάνεις τόσο κόπο να χτίσεις ένα καλό προφίλ, να βρεις τόσους φίλους και να ξεκινήσεις πάρε-δώσε με αυτούς. Σου αρέσει και προσπαθείς να κάνεις ακόμα περισσότερα, να γίνεις πιο «ουάου». Πολλοί το κάνουν κομμάτι της ζωής τους και ζούνε με αυτό, ένας άνθρωπος με ΣΚΟΠΟ όμως το χρησιμοποιεί σαν εργαλείο δουλειάς και τίποτε παραπάνω.
Ο ανόητος χρήστης όμως, ο ΦτΚ φτάνει στο σημείο να κάνει πράγματα στη ζωή του μόνο και μόνο για να αποθανατίσει μια τέτοια στιγμή σε μια φωτογραφία, με μόνο σκοπό να την ανεβάσει στο facebook (υπερβολικό; Ναι αλλά με μεγάλη δόση αλήθειας…) Η εξάρτηση φτάνει σε βαθμό να θέλει να δείξει  στους “φίλους”  ότι «περνάει καλά», χωρίς να τον νοιάζει αν όντως περνάει καλά. Φυσικά κανείς δεν πρόκειται να παραδεχτεί τέτοιο πράγμα, κανένας δεν θέλει να τον αποκαλέσουν ΦσΚ (Φτερό στο Κύμα), άσχετα αν κάνει μπαμ, πως αυτό ακριβώς είναι.

Facebook και προσωπικά δεδομένα: Προβάλλεις διάφορα πράγματα και φωτογραφίες για τον εαυτό, την οικογένεια, τα παιδιά, την δουλειά  που φαινομενικά είναι ακίνδυνα. Στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου έτσι!  Για να μην το αναλύσω περαιτέρω, θα δώσω δύο παραδείγματα και θα καταλάβεις.

α) Ψάχνεις να βρεις μια δουλειά και είσαι υποψήφιος για μια θέση σε πολυεθνική, με γραβάτες, κοστούμια , μαύρους χαρτοφακέλους και τα συναφή. Μπορεί να ακολουθείς μία γραμμή στην προσωπική σου ζωή, πιο κουλ και χαβαλεδιάρικη, που δεν ταιριάζει με το προφίλ της θέσης που περιμένεις να προσληφθείς.  Είσαι ικανός, έχεις τα προσόντα και την διάθεση να αποδόσεις τα μέγιστα,  όμως αυτό δεν το γνωρίζει ο μελλοντικός σου εργοδότης, που θα σε βρει στο facebook να… ένας θεός ξέρει πως… !!!

β)
Ψήνεται το πράγμα για να δημιουργήσεις μια σχέση. Όμως το άτομο που «ψήνεις», μπορεί να βρει υλικό σου στο facebook και να δει διάφορα πράγματα και… ο νοών νοείτω.
Σε γενικές γραμμές: Θεωρώ πως το facebook έκανε τόσο μεγάλη επιτυχία και χτύπησε χρυσή φλέβα, γιατί πέτυχε διάνα αυτά που ο κόσμος θέλει.. Τι θέλει ο κόσμος; (και ας μην το παραδέχεται). Να προβάλλει, να ισχυροποιήσεις και να κανακέψει το ΕΓΩ του. Ναι το γνωστό τέρας με τα 5000 κεφάλια που σε καταδυναστεύουν. Με ποιόν τρόπο το πετυχαίνει, τι Προσφέρει;

1) Προσφέρει μια αυταπάτη ότι έχεις ένα σωρό καλούς φίλους και όσο καλύτερη η αυταπάτη, τόσο πιο θετική η ψυχολογία και τόσο πιο ικανοποιημένο το ΕΓΩ.
2)
Προσφέρει την δυνατότητα του “φαίνεσθε”, δηλ. να δείχνεις ότι είσαι ο σούπερ cool τύπος ή σούπερ γκόμενα.
3)
Προσφέρει ψευδή εικόνα. Παρόλη την υποθετικά «αποτυχημένη» εξωτερική εμφάνιση, να παρουσιάζεσαι σαν μοντέλο.
4)
Προσφέρει την δυνατότητα να μπορείς να επικοινωνήσεις με άλλα top μοντέλα, με δυνατό σου όπλο, την εμφάνιση και το προφίλ σου, που τα έκανες όπως θα ήθελες να είναι  στην πραγματικότητα και που απέχει παρασάγγας από αυτήν.
5)
Προσφέρει την κλειδαρότρυπα. Να μπορείς να «σκαλίσεις» προσωπικά δεδομένα άλλων ανόητων που τα δείχνουν όλα και να τα μεταφέρεις γύρω- γύρω σαν καλή “Κατίνα”.

Προσφέρει κι άλλα, μα μόνο για όποιους έχουν ΣΚΟΠΟ και δεν λιβανίζουν το ΕΓΩ τους.
1 ) Δωρεάν και άμεσες Δημόσιες σχέσεις με πιθανούς φίλους ή πελάτες.
2 )
Δωρεάν και άμεσες ή έμμεσες πωλήσεις οιουδήποτε προϊόντος, πουλάς.
3 )
Δωρεάν διαφήμιση.
4 )
Συνεργασίες και συντροφικότητα.
5 )
Μοναδική δυνατότητα δημιουργίας φίλων, σε όλα τα μήκη και πλάτη του πλανήτη.
6 )
Δωρεάν ανταλλαγές πληροφοριών και γνώσης.
7 )
Επικοινωνία, αμφίδρομη και ουσιαστική.
8 )
Χαρά, διασκέδαση, κοινωνικότητα, χρήματα, ευδαιμονία…
9 )
Την δυνατότητα να βρεις το άλλο σου μισό (Ναι κάποιοι το πέτυχαν).
10 )
Εκπλήξεις σε κάθε κλικ αν κινήσει με επίγνωση και ΣΚΟΠΟ.

Σε γενικές γραμμές, το facebook είναι και καλό, και κακό. Σημαντικό ρόλο παίζει ο τρόπος που το χρησιμοποιείς, αν έχεις ΣΚΟΠΌ -δεν κουράζομαι να επαναλαμβάνω την λέξη ΣΚΟΠΟ- τότε είναι ένα μοναδικό εργαλείο και απέχει παρασάγγας από το να είναι καλό ή κακό, είναι ΤΕΛΕΙΟ, για κάποιους από εμάς τουλάχιστον.

viral marketing miastala   viral-marketing-miastala

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails