Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

"Σχετικά με τον Τέταρτο Καβαλάρη Της Αποκάλυψης"!

Η υποτιθέμενη εμφάνιση του 4ου Καβαλάρη
"Ο Τέταρτος Καβαλάρης της Αποκάλυψης εμφανίστηκε στην Αίγυπτο...!!"
Μια είδηση που ταξιδεύει από blog σε blog και έχει κάνει τις τρίχες πολλών ατόμων να σηκωθούν.
"Βρισκόμαστε κοντά στην Αποκάλυψη?"
"Κοντά στο τέλος των ημερών??"
Το 2012 πλησιάζει και το ημερολόγιο των Μάγιας σταματάει κάπου εκεί.
Έχει γίνει μόδα πλέον η θεωρία ότι είμαστε κοντά σε κάτι ''μεγάλο'' που θα αλλάξει τον...
κόσμο μας.
Όμως πού αρχίζει η δικαιολογημένη ανησυχία και πού ο αδικαιολόγητος πανικός...??
Ο Τέταρτος Καβαλάρης
Καταρχάς ας κάνουμε όλοι μια ερώτηση στον εαυτό μας:
"Πιστεύω κατά γράμμα τα όσα λένε οι γραφές ή τα ερμηνεύω συμβολικά? "
Αν δηλαδή πιστεύω ότι ο τέταρτος καβαλάρης εμφανίστηκε στην Αίγυπτο, τότε επίσης πιστεύω ότι οι άνθρωποι προήλθαν από μόνο δυο ανθρώπους, τον Αδάμ και την Εύα και ότι είμαστε όλοι προϊόντα μιας αρχαίας αιμομιξίας (ίσως έτσι εξηγείται και η νοητική καθυστέρηση που κουβαλάει ο άνθρωπος και την έχει επιδείξει ανά τους αιώνες με τους πολέμους του και την κακοποίηση της φύσης :) )
Επίσης πιστεύω ότι και τα ζώα όλα κατάγονται από δύο επιζήσαντα ζώα κάθε είδους τα οποία είχαν φυλαχθεί από τις πλημμύρες μέσα σε μια τεράστια κιβωτό.
Διότι δεν γίνετε επιλεκτικά να πιστεύω κατά γράμμα κάποια λεγόμενα από τις γραφές και κάποια άλλα όχι.
Οπότε καταλήγουμε στο ότι είτε πιστεύω στις γραφές κατά γράμμα, είτε όχι και ψάχνω να δώσω μια ερμηνεία στα όσα διαβάζω.
Αν κάποιος από εσάς ανήκει στην πρώτη ομάδα τότε δεν χρειάζεται να συνεχίζει να διαβάζει το άρθρο, καθώς δεν νιώθει την ανάγκη να δώσει καμία ερμηνεία σε αυτά τα οποία έχουν γραφτεί από παλιά.
Και φυσικά δεν υπάρχει σωστό και λάθος αφού κανένας δεν μπορεί να είναι σίγουρος (τουλάχιστον με τα σημερινά δεδομένα της επιστήμης και της αρχαιολογίας). Είναι καθαρά θέμα προσωπικής επιλογής και πίστης.
Επειδή εμείς ανήκουμε όμως στην δεύτερη ομάδα ανθρώπων, ας παίξουμε το παιχνίδι των θεωριών και των υποθέσεων.
Aδάμ και Εύα
Οι γραφές αναφέρουν ότι ολόκληρο το ανθρώπινο γένος κατάγεται από τον Αδάμ και την Εύα. Πολύ τραβηγμένο, κατά την γνώμη πολλών, για να είναι αληθινό, το παραπάνω γεγονός.
Τι μπορεί να κρύβει όμως μια τέτοια αναφορά?
Ας υποθέσουμε ότι βρισκόμαστε στο έτος 2150 και δουλεύουμε σε μια εταιρία στον πλανήτη Άρη η οποία ασχολείται με την εξόρυξη διαφόρων μεταλλευμάτων. Ο CEO της εταιρίας καλεί εμάς, τους επιστήμονες, στο γραφείο του και μας αναφέρει το μεγάλο πρόβλημα που έχει:
"Οι εργάτες παραπονιούνται ότι δεν βλέπουν τις οικογένειες τους συχνά, ξοδεύουμε μια περιουσία για να τους πληρώνουμε ,γιατί αλλιώς κανένας δεν θα ερχότανε εδώ να δουλέψει, τα ατυχήματα και οι μηνύσεις που τα ακολουθούν μας ψαλιδίζουν σιγά σιγά το κεφάλαιο. Έχετε εσείς οι επιστήμονες κάτι να προτείνετε??"
Και μεις φυσικά σαν καλοί επιστήμονες έχουμε την απάντηση:
"Κλωνοποίηση!
Θα κλωνοποιήσουμε εργάτες και έτσι δεν θα χρειάζεται ούτε να τους πληρώνουμε, ούτε να ανησυχούμε για τις οικογένειές τους και φυσικά δεν θα μας στενοχωρήσει και πολύ αν κάποιος πεθάνει πάνω στην δουλειά."

Από την ταινία "Το Νησί"(2005) όπου κλώνοι δημιουργούνταν με σκοπό το εμπόριο οργάνων
Αποτέλεσμα?
Μεγάλο χαμόγελο στο πρόσωπο του CEO, αύξηση του μισθού μας και προαγωγή. Και ξεκινάμε να υλοποιήσουμε το σχέδιο μας.
"Το Νησί"(2005) Ο αντρικός πλυθησμός ονομαζόταν ειρωνικά Αδάμ και ο γυναικείος Εύα
Θέλουμε δυνατούς άντρες οπότε ξεκινάμε από εκεί. Θέλουμε πολλούς οπότε φτιάχνουμε και πολλούς και τους ονομάζουμε ADAM (ADAM 1 , ADAM 2, ADAM 3 κτλ).
Πολύ ωραία...
Παρατηρούμε όμως ότι δεν μπορούμε να εξαφανίσουμε τις ορμές του ζώου που ονομάζεται Άνθρωπος. Οι ADAM μας αισθάνονται άδειοι μέσα τους και δεν αποδίδουν. Οπότε δημιουργούμε και την δεύτερη σειρά κλώνων με την κωδική ονομασία ΕΥΑ.
Αυτό φυσικά μας δίνει άλλη μια τρομερή δυνατότητα: να γλιτώσουμε τα λεφτά που χαλούσαμε στις κλωνοποιήσεις και να αφήσουμε τον ALPHA πληθυσμό να αναπαραχθεί μόνος του.
Έτσι μετά από κάποιους αιώνες ο πληθυσμός θα αυξηθεί και θα έχουμε περισσότερα ανέξοδα χέρια να μας βγάζουν τα μεταλλεύματα.
Η εταιρία όμως κάποια στιγμή αποχωρεί από τον πλανήτη για Χ λόγο. Ο πληθυσμός όμως παραμένει και αναπτύσσεται και σε μερικές χιλιάδες χρόνια μια ομάδα ανθρώπων, απογονοί των Αδάμ και των Ευών, μπαίνει στο Internet και συζητάν για τον Τέταρτο Καβαλάρη που εμφανίστηκε στην Αίγυπτο ;)
Θα μου πείτε:
"Aυτά που γράφεις ρε D1ment1a είναι για το Hollywood..!"
Κι όμως, είναι νομίζω πολύ πιο πιστευτά , τουλάχιστον για κάποιους, από το ότι καταγόμαστε από μόνο δύο ανθρώπους...
Κιβωτός του Νώε
"Κατά τας γραφάς" ένας ηθικός άνθρωπος , ο Νώε, επιλέχθηκε από μια ανώτερη δύναμη για να μαζέψει όλα τα είδη των ζώων σε μια κιβωτό τεραστίων διαστάσεων, ούτως ώστε να γλιτώσουν από τις πλημμύρες που θα έπλητταν την γη.
Ένα πλοίο αρκετά μεγάλο ώστε να χωρά όλα τα είδη των ζώων...?!
Ακόμα και στο σχολείο όταν μας λέγαν αυτήν την ιστορία κοιταζόμασταν με δυσπιστία μεταξύ μας.
Είναι πρακτικά δυνατόν κάτι τέτοιο??
"Ασφαλώς και όχι!", θα απαντούσε κάποιος ο οποίος θα ζούσε έως και 50 χρόνια πριν.
Αλλά εμείς οι τυχεροί του 21ου αιώνα ίσως να χαμογελούσαμε πονηρά...
Ορίστε και ένα άρθρο που θα εξηγούσε το χαμόγελο μας (link).
Είναι το έτος 2037 και οι επιστήμονες ανακαλύπτουν ότι μέσα στα επόμενα 200 χρόνια πλημμύρες βιβλικών προδιαγραφών θα πλήξουν τον πλανήτη μας. Πρέπει να κάνουν κάτι για να διασφαλίσουν την συνέχιση της ζωής στον πλανήτη μετά από τις πλημμύρες. Κατασκευάζουν λοιπόν ένα πολύ μεγάλο πλοίο και μέσα του αποθηκεύουν το DNA των περισσοτέρων ζώων του πλανήτη, αρσενικά και θηλυκά, μέσα σε πολύ μικρούς σωλήνες που αντίθετα με έναν ελέφαντα και μια ελεφάντινα είναι ευκολότερο να αποθηκευτούν...
Και έτσι το έτος 4037 τα μικρά παιδιά πηγαίνουν στους ζωολογικούς κήπους και χασκογελάνε με ένα μικρό πάντα που φτερνίστηκε και τρόμαξε την μαμά του, έχοντας στο μυαλό τους ότι κάποιος X τύπος, κάποτε στα αρχαία χρονια, μάζεψε όλα τα ζώα και τα έσωσε από την μεγάλη πλημμύρα...(link)
Τραβηγμένο?? Ίσως....
Αλλά λιγότερο τραβηγμένο από την ιστορία του Νώε...
Οι δυο παραπάνω ιστορίες/θεωρίες/υποθέσεις χρησιμοποιήθηκαν για να δείξουν ένα παράδειγμα αποσυμβολισμού κάποιον παλαιών ιστοριών. Φυσικά ο καθένας μπορεί να πιστεύει ό,τι θέλει και είναι ελεύθερος να δίνει την δικιά του ερμηνεία σε οτιδήποτε, αρκεί φυσικά να μην προξενεί κακό στον άλλο, να μην καταλήγει στον ρατσισμό, στον ελιτισμό, στην θρησκολατρεία, στην θεοφοβία, στην μοιρολατρεία και σε οποιαδήποτε άλλη ακραία κατάσταση.
Αφορμή για το άρθρο αυτό ήταν, όπως φαίνεται και στην αρχή, η ιστορία που προέκυψε για τον Τέταρτο Καβαλάρη της Αποκάλυψης.
Οι Τέσσερις Καβαλάρηδες Της Αποκάλυψης
Λίγα πράγματα για τους τέσσερις καβαλάρηδες.
Ο Ιωάννης αναφέρει στην Αποκάλυψή του ότι ο Θεός κρατάει στα χέρια του έναν πάπυρο με 7 σφραγίδες.
Ο Χριστός άνοιξε τις πρώτες τέσσερις και κάθε φορά που άνοιγε μία ένας καβαλάρης εμφανιζόταν.
Οι Τέσσερις Καβαλάρηδες ξεχωρίζουν από το χρώμα των αλόγων και από τα αντικείμενα που κρατάει ο καθένας.
Έτσι έχουμε
  • τον πρώτο καβαλάρη, που συμβολίζει την Κατάκτηση, με το λευκό άλογο που κρατάει ένα τόξο και φοράει μια κορόνα
  • τον δεύτερο με το κόκκινο άλογο και με το μεγάλο σπαθί που συμβολίζει τον Πόλεμο
  • τον τρίτο με το μαύρο άλογο και την ζυγαριά στα χέρια που συμβολίζει την Πείνα
  • και τον 4ο, γνωστό πια σε όλους μας, καβαλάρη με το χλομό άλογο που συμβολίζει τον Θάνατο.
Οι τέσσερις καβαλάρηδες είναι οι προάγγελοι της Ημέρας της Κρίσης.
Φυσικά ανάλογα με τις μεταφράσεις των κειμένων και ανάλογα με τους ερευνητές πολλές λεπτομέρειες διαφέρουν, αλλά με λίγα λόγια η ιστορία είναι αυτή.
Αφού έχουμε ήδη τοποθετήσει τους εαυτούς μας σε εκείνη την ομάδα των ανθρώπων που ψάχνουν να βρούν τον συμβολισμό σε τέτοιες ιστορίες ας κάνουμε το ίδιο και εδώ.
Το concept της ιστορίας είναι πολύ διαδεδομένο στις μέρες μας και εμφανίζεται σε πολλές ταινίες και μυθιστορήματα.
  • Κατάκτηση κάποιου αγαθού που ακολουθείται από τον πόλεμο για την προστασία ή την αρπαγή του, που ακολουθείται από τον λοιμό ή την έλλειψη του αγαθού και τελικά από την καταστροφή και τον θάνατο.
Ένα μοτίβο πολύ γνώριμο σε όλους μας είτε αφορά πραγματικά συμβάντα είτε φανταστικά, είτε δοσμένο κυριολεκτικά είτε μεταφορικά ( ήρωας θέλει να αποκτήσει/κατακτήσει κάτι/κάποια -
εμπόδιο/εχθρός/αντίζηλος -
απώλεια/έλλειψη -
ψυχική καταστροφή/θάνατος/κάθαρση)
Ένα μοτίβο το οποίο πρώτος ανέφερε ο Αριστοτέλης στην, φανταστική πραγματικά, εργασία που έκανε πάνω στην Τραγωδία.
Σε απλοποιημένη μορφή είναι: "ήρωας/στόχος/εμπόδιο/αποτυχία/επιτυχία-κάθαρση"
Μια δομή η οποία παρουσιάζεται και στην μουσική...
Πίσω λοιπόν στην ιστορία μας έχουμε τις εξής περιπτώσεις :
  • Είτε ο Ιωάννης αναφέρεται σε κάτι που έγινε στο παρελθόν
  • Είτε σε κάτι που γινόταν ή θα γινόταν σε μικρό χρονικό διάστημα από την εποχή που το έγραψε
  • Είτε σε κάτι που θα γινόταν στο μέλλον
Η πρώτη περίπτωσηδεν μας ενδιαφέρει ουσιαστικά, παρά μόνο εκπαιδευτικά, καθώς μπορεί να μας κάνει να μάθουμε από τα λάθη των προηγούμενων γενεών και να μην τα επαναλάβουμε.
Αλλά και πάλι η ιστορία ( και ειδικά η δικιά μας) είναι γεμάτη με παρόμοιες ιστορίες, οπότε στην προκειμένη περίπτωση "Η Αποκάλυψη" δεν είναι κάτι περισσότερο από μια "Ιλιάδα" χωρίς την λογοτεχνική της αξία.
Η δεύτερη περίπτωση είναι όσο ενδιαφέρουσα είναι και η πρώτη, δηλαδή ελάχιστα, με την διαφορά ότι στην πρώτη περίπτωση είναι πιθανόν ο Ιωάννης να χρησιμοποιεί τους καβαλάρηδες ως μέσο για να περιγράψει κάτι για το οποίο δεν έχει πολλά στοιχεία για το τι ακριβώς ήταν ( κάτι ανάλογο των Δώδεκα Θεών του Ολύμπου στην Ιλιάδα) και στην δεύτερη περίπτωση χρησιμοποιεί τους καβαλάρηδες ως παραβολή για να προειδοποιήσει τους συνανθρώπους του γι' αυτο που συνέβαινε ή θα συνέβαινε.
Και φτάνουμε στην τρίτη περίπτωση. Στην περίπτωση δηλαδή που μας ενδιαφέρει άμεσα. Στην περίπτωση ο Ιωάννης να είχε πράγματι κάποια επιφώτιση ή να γνώρισε με κάποιον τρόπο το τι θα γινόταν στο μέλλον και έτσι η ιστορία των καβαλάρηδων να αποκτά άμεσα προφητική αξια.
Το θέμα που ανακύπτει εδώ και είναι πολύ σημαντικό έχει να κάνει καταρχάς με την χρονική αλληλουχία των εμφανίσεων.
Δηλαδή, αφορά ολόκληρο το φάσμα της παρουσίας του ανθρωπίνου γένους σε αυτήν την Γη ή επικεντρώνεται σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο?
Ας ξεκινήσουμε έναν πιθανό - από τους πολλούς- αποσυμβολισμό των περιπτώσεων αυτών....
Στην πρώτη περίπτωση η ιστορία τον Τεσσάρων Καβαλάρηδων αποτελεί μια προειδοποιήση για την πορεία και την τελική κατάληξη του ανθρωπίνου γένους.

Ξεκινήσαμε σαν ένα ουσιαστικά αδύναμο ον πάνω σε αυτήν την Γη και σιγά σιγά αρχίσαμε να την κατακτούμε παράλληλα με την συνεχή κατάκτηση γνώσης και εμπειριών.
Η Κατάκτηση όμως δημιουργεί την ιδιοκτησία και όταν μπαίνει στο παιχνίδι η ιδιοκτησία τότε ακολουθεί ο φθόνος... Άρχισαν λοιπόν τα γένη των ανθρώπων τους πολέμους και δεν έχουν σταματήσει μέχρι τώρα.
Συγκεκριμένα βρισκόμαστε στο ζενίθ της παρουσίας του 2 καβαλάρη (link).

Τον Πόλεμο πάντα ακολουθάει η Πείνα, ο τρίτος καβαλάρης και με τα σημερινά δεδομένα ο καβαλάρης αυτός φαίνεται πως έχει έρθει κι αυτός.
Όμως αν πάρουμε υπόψιν το γεγονός ότι στα επόμενα χρόνια υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μειωθούν τραγικά τα αποθέματα πόσιμου νερού στον πλανήτη όπως και το γεγονός ότι η παγκόσμια οικονομία βρίσκετε σε μεγάλη κρίση, τότε είναι πολύ πιθανό να νιώσουμε, σαν ανθρώπινο γένος, μεγαλύτερης κλίμακας λοιμό και φτώχεια (ας μην ξεχνάμε ότι ο τρίτος καβαλάρης κρατούσε μια ζυγαριά...)
Άρα βρισκόμαστε στο ζενίθ της παρουσίας του δεύτερου καβαλάρη και περιμένουμε τον τρίτο ο οποίος φυσικά θα ακολουθηθεί από τον Θάνατο και τελικά την Κρίση του ανθρωπίνου γένους, δηλαδή μαζικοί θάνατοι λόγω έλλειψης τροφής και νερού σε τέτοιο σημείο που αυτοί που θα επιβιώσουν θα είναι τόσοι ώστε τα εναπομείναντα αγαθά να επαρκούν για την επιβιωσή τους ( ίσως με την Ημέρα της Κρίσης συμβολίζεται η διαλογή των αγαθών σε όσους θα θεωρούνται για τον Χ λόγο άξιοι...δηλαδή μάλλον οι γόνοι πλουσίων οικογενειών και ισχυρών επιχειρηματιών :) )
Είναι νομίζω ξεκάθαρο ότι αυτή η περίπτωση δεν πρόκειται για προφητεία, εκτός αν βαφτίζουμε προφήτη και έναν σκύλο που βλέπει ένα αμάξι να κατευθύνεται κατά πάνω του και κάνει στην άκρη για να σωθεί.
Ο Ιωάννης έγραψε μια ιστορία, χρησιμοποιώντας, όπως είδαμε, την κλασσική δομή, με σκοπό την νουθέτηση των ανθρώπων. Δεν χρειαζόταν να είναι προφήτης για να δει που θα οδηγήσει αυτή η ακόρεστη πείνα του ανθρώπου για κατάκτηση.
Άλλωστε ο Ιωάννης δεν ζούσε στην εποχή των σπηλαίων! Είχε τόνους αναφορών από το παρελθόν, από πολλούς πολιτισμούς, για το καταστροφικό μοτίβο "κατάκτηση/πόλεμος/λοιμός/θάνατος".
Οπότε σε αυτήν την περίπτωση, να αναφέρεται δηλαδή ο Ιωάννης σε όλο το φάσμα της ύπαρξης του ανθρωπίνου γένους, δεν έχουμε καμιά προφητεία, αλλά μάλλον μια καταφανέστατη και παγκόσμια γνώση, κάτι που το ξέρουν και οι πέτρες, ότι άμα συνεχίσουμε έτσι με μαθηματική ακρίβεια θα επέλθει ο τέταρτος καβαλάρης, ο Θάνατος.
Αυτά όσον αφορά την παρουσία των τεσσάρων καβαλάρηδων στο πέρασμα του χρόνου..
Στην δεύτερη τώρα περίπτωση όπου ο Ιωάννης επικεντρώνεται σε γεγονότα που λαμβάνουν χώρα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο.
Έχουμε τον πρώτο καβαλάρη ο οποίος συμβολίζει την κατάκτηση -τόξο και κορόνα τα αντικείμενα που έχει.
Χμμμ..... Κατακτητής και Βασιλιάς.... Νομίζω ότι όλοι αντιλαμβάνεστε ποια κυβέρνηση μπορεί να συμβολίζεται εδώ...
Ο δεύτερος καβαλάρης ακολουθεί τον πρώτο όπου και να πάει -Πόλεμος!
Ένας μεγάλης κλίμακας πόλεμος που θα λειάνει τον δρόμο για...
Τον τρίτο καβαλάρη, την Πείνα.

(Revelation 6:6 "And I heard a voice from among the four living beings say, “A loaf of wheat bread or three loaves of barley will cost a day’s pay. And don’t waste the oil and wine.”)
Τα πρώτα δυο τα βιώσαμε.
Το τρίτο το βιώνουμε...(link)
Απομένει ο τέταρτος καβαλάρης, ο Θάνατος..
Γι' αυτό πολλοί τρέξανε να φωνάξουν ότι αυτά που γίνονται στον αραβικό κόσμο είναι αυτά για τα οποία μιλούσε ο Ιωάννης.
Και πως να τους κατηγορήσεις άλλωστε αφού πραγματικά φαίνεται ότι ο Θάνατος σαν πάνω σε άλογο ξεκίνησε το ταξίδι του από την Αίγυπτο και καλπάζει με γοργούς ρυθμούς και σε άλλες χώρες...
Μένει τώρα να δούμε που θα είναι οι επόμενες στάσεις του 4ου καβαλάρη και φυσικά ποτε θα έρθει τελικά η Μέρα της Κρίσης...
Αυτό που πρέπει να αναρωτηθούμε είναι αν πραγματικά χρειαζόμαστε μια πυρηνική αποκάλυψη για να επέλθει η κρίση και η εξυγίανση της Γης ή αν μπορούμε να την αποφύγουμε και να χρησιμοποιήσουμε ο καθένας την κρίση του για να σώσουμε τον κόσμο.
Και στην τελική ίσως αυτός να είναι ο καλύτερος αποσυμβολισμός της Ημέρας της Κρίσης και της ιστορίας των Τεσσάρων Καβαλάρηδων:
"Μια ημέρα, όπου όλοι μαζί θα κρίνουμε και θα δράσουμε αναλογιζόμενοι το καλό της ανθρωπότητας..."
του Α.Χ. (D1ment1a)
(από astrikiprovoli)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails