Η σπείρα - χέρι |
Με τη συγχώνευση των μαθηματικών και του εβραϊκού μυστικισμού ο Tenen έδειξε ότι το πρώτο εδάφιο της Γένεσης στην εβραϊκή Βίβλο σχηματίζει έναν μαθηματικό τοπολογικό δακτύλιο. Όταν απομακρύνεται ένα συγκεκριμένο τμήμα από τον δακτύλιο το σχήμα του κατοπτρίζει το ανθρώπινο χέρι. Ο Tenen ισχυρίζεται ότι το εβραϊκό αλφάβητο είναι βασισμένο στο ανθρώπινο χέρι, επειδή αντιπροσωπεύει τη λειτουργία της διαφοροποίησης του εαυτού από τους άλλους, του μέσα από το έξω. Το αλφάβητο γεφυρώνει τον εσωτερικό κόσμο του νου με τον εξωτερικό κόσμο της εμπειρίας, όπως ακριβώς κάνουν και τα χέρια μας, δηλώνει ο φυσικός. Και συνεχίζει, το πρώτο γράμμα από το βιβλίο της Γένεσης (το εβραϊκό 'Βήτα') σημαίνει 'οίκος', δηλαδή κάτι που διαχωρίζει το εσωτερικό από το εξωτερικό. Αυτή είναι η πιο βασική διάκριση που μπορεί να γίνει σε οποιοδήποτε επίπεδο συνειδητότητας.
Όταν ο Tenen έσπασε την πρώτη λέξη της Γένεσης στα 'υποατομικά της σωματίδια' (η λέξη στην πραγματικότητα σχηματίζεται από δύο μικρότερες λέξεις, που σημαίνουν 'φωτιά' και 'αγκάθι με έξι αιχμές') θεώρησε ότι το αγκάθι σημαίνει ένα τετράεδρο, έτσι έφτιαξε ένα μοντέλο από αυτό και τοποθέτησε μέσα του τη φωτιά, δηλαδή τη δίνη που έχει μορφή δακτυλίου. Παρατήρησε ότι το μοντέλο που το ονομάζει 'το Φως στη Σκηνή της Συγκέντρωσης' αντιπροσώπευε επίσης την πολικότητα της τέλειας συμμετρίας (το τετράεδρο) και της ασυμμετρίας (η μορφή του στροβίλου). Καθώς το μελετούσε ανακάλυψε πως είχε ακόμα περισσότερες πτυχές από αυτές που είχε συνειδητοποιήσει. Αναφέρει, πως όταν κοίταξε μέσα από τις έδρες του τετράεδρου προς τη δίνη, κάθε όψη έδειχνε ένα διαφορετικό γράμμα στο εβραϊκό αλφάβητο. Και συμπληρώνει ότι αντιλήφθηκε πως οι 27 κωδικοποιημένες χειρονομίες που συνοδεύουν τα γράμματα αντιστοιχούν στις 27 προτιμούμενες κατευθύνσεις ενός υπερδιαστασιακού χώρου.
Ο Tenen ισχυρίζεται ότι η εβραϊκή Βίβλος είναι διατεταγμένη με τρόπο όμοιο με ένα ολόγραμμα. Το πρώτο γράμμα περιλαμβάνει το σύνολο, η πρώτη λέξη επεκτείνεται στο πρώτο γράμμα, η πρώτη φράση στην πρώτη λέξη, κ.ο.κ. Μοιάζει πολύ με αυτό που κάνουμε οι επιστήμονες, αναφέρει. Περικλείουμε πληροφορίες σε μηνύματα που στέλνουμε έξω στο διάστημα, οι οποίες εξηγούν πως μπορεί να γίνει η αποκωδικοποίηση ολόκληρου του μηνύματος, ή ακόμα μοιάζει με τον τρόπο που λειτουργούν τα προγράμματα συμπίεσης στους υπολογιστές. Πιστεύει επίσης ότι η εβραϊκή Βίβλος περιλαμβάνει μια λειτουργία παρόμοια με τον μαθηματικό ρόλο του 'π', τέτοια που συνδέει τη συνειδητότητα με τον φυσικό κόσμο με τον ίδιο τρόπο που το π συνδέει την ακτίνα με την περιφέρεια του κύκλου: η ακτίνα είναι η φυσική μας υπόσταση και η περιφέρεια είναι η ζωή μας ή τα συναισθήματά μας. Το αρχαίο εβραϊκό αλφάβητο είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα εργαλείο για καθημερινή επικοινωνία ή ακόμα και για τη μετάδοση ιερών κειμένων. Οι ίδιες οι μορφές των γραμμάτων έχουν εγγενείς γεωμετρικές και μαθηματικές ιδιότητες που υποδηλώνουν μια έκδηλη γνώση της ζωής και της φύσης της ανθρώπινης συνείδησης. Ο Tenen αισθάνεται πως υπάρχουν αρχές νόμου και τάξης στη σχέση μεταξύ των ανθρώπων και του κόσμου, τις οποίες μέχρι τώρα, μόνο οι Πυθαγόρειοι και οι Καβαλιστές τις έχουν υποψιαστεί. Αυτό που ανακάλυψα, λέει ο Tenen, είναι ότι οι αρχές αυτές αντιστοιχούν στα αριθμητικά μοτίβα κάποιων από τις βασικές γεωμετρικές δομές που μπορούν να βρεθούν στον φυσικό κόσμο. Για παράδειγμα, η διπλή έλικα, που είναι η μορφή του μορίου του DNA.
Ο Tenen γεννήθηκε το 1942 στο Newark (New Jersey) και μεγάλωσε στο Brooklyn σε μια μη θρησκευτική εβραϊκή οικογένεια. Ασχολήθηκε με τα μαθηματικά στο Γυμνάσιο όπου γοητεύτηκε από τα κομψά προβλήματα της άλγεβρας και της γεωμετρίας. Η ενασχόλησή του αυτή και η μαθηματική του διαίσθηση του έδωσαν τη δυνατότητα να αναγνωρίζει κρυμμένα μοτίβα μέσα σε αριθμούς και γεωμετρικούς σχηματισμούς. Έτσι, παρακολούθησε το Πολυτεχνείο του Brooklyn και πήρε τον βασικό τίτλο σπουδών του στη φυσική. Κατά τη διάρκεια της εργασίας του απέκτησε πρακτική γνώση στην ανάλυση Fourier και το 1967 σε ένα ταξίδι του στην Ιερουσαλήμ είδε τη ζωή του να παίρνει μια κρίσιμη στροφή: στεκούμενος μπροστά στον δυτικό τοίχο του Ναού ο επιστήμονας που δεν είχε κάποια ιδιαίτερη σύνδεση με τη θρησκεία κλονίστηκε από μια σκηνή που την περιγράφει ως σουρεαλιστική: Παλαιστίνιοι σε φοβερή εξαθλίωση δίπλα σε ισραηλινούς αστυνομικούς που φαινόντουσαν τρομακτικοί. Του ήρθε αυθόρμητα να κλάψει και ευχήθηκε να ήξερε εάν υπήρχε οποιοσδήποτε τρόπος που να μπορούσε να βοηθήσει.
Όταν επέστρεψε στην Αμερική ο Tenen είδε ένα επεισόδιο μιας μεταφυσικής σειράς σε παραγωγή του BBC που αναφερόταν σε έναν μυστικό κώδικα. Κέντρισε το ενδιαφέρον του κάνοντάς τον να αναζητήσει ένα αντίτυπο της Βίβλου. Μόλις το βρήκε ανέτρεξε στην πρώτη σελίδα της Γένεσης και χωρίς να γνωρίζει την εβραϊκή γλώσσα το βλέμμα του έπεσε στα γράμματα και όχι στις λέξεις. Ένιωσε ξαφνικά σα να μεταφέρθηκε πίσω στο παρελθόν, στο μαθηματικό εργαστήριο, μελετώντας τα κρυμμένα μοτίβα και το όλο θέαμα του θύμισε έναν σύνθετο καμβά.
Στα επόμενα 10 χρόνια ο Tenen ερεύνησε έναν ενδεχόμενο βιβλικό κώδικα. Προμηθεύτηκε κοντά στα 3.000 βιβλία σχετικά με τις ιερές παραδόσεις των Εβραίων, των Χριστιανών, των Μουσουλμάνων, αλλά επίσης και ακαδημαϊκές μελέτες, αποκρυφιστικά βιβλία ακόμα και υλικό από διάμεσα. Το 1978 αυτός και η γυναίκα του, η Cynthia, μετακόμισαν στο San Francisco όπου η τηλεοπτική σειρά 'The Prisoner' ανέβηκε ξανά από την PBS στην τηλεόραση. Ο Tenen και η γυναίκα του πρότειναν να συμμετάσχουν στην έρευνα που γινόταν για κάθε επεισόδιο. Όταν έφτασε η σειρά του επεισοδίου για τον Κώδικα, ο Tenen ανακάλυψε πως το κοινό αποτελούνταν κυρίως από ανοιχτόμυαλους φοιτητές και έτσι αποφάσισε να δοκιμάσει με την πρώτη σειρά του εβραϊκού κειμένου της Γένεσης. Χωρίς να τους αποκαλύψει την προέλευση του κειμένου τους παρότρυνε να σκεφτούν τρόπους αποκρυπτογράφησης της φράσης και άκουσε πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις, μέχρι που κάποιοι μαθητές από ένα τοπικό σχολείο πρότειναν να γίνει προσπάθεια χρήσης του τριαδικού αριθμητικού συστήματος (αριθμητικό σύστημα με βάση το 3, το κοινώς χρησιμοποιούμενο σύστημα είναι το δεκαδικό που έχει βάση το 10, ενώ πολύ γνωστό είναι επίσης το δυαδικό που έχει βάση το 2 και χρησιμοποιείται στους υπολογιστές, όπως και το 16αδικό και το 8αδικό με βάσεις το 16 και το 8 αντίστοιχα).
Όταν λοιπόν δοκίμασε να μετρήσει τα εβραϊκά γράμματα σε αριθμητικό σύστημα με βάση το 3, ταίριαξαν με τρόπο εκπληκτικό. Έβαλε κάθε γράμμα σε μία θέση σε ένα περιδέραιο με τη σειρά του κειμένου της Γένεσης και το περιέλιξε μέχρι που τα όμοια γράμματα ή αυτά που αποτελούσαν κατοπτρισμούς στη βάση του 3 ταίριαξαν μεταξύ τους. Έκανε τις κατά το δυνατότερο πιο συμπαγείς διευθετήσεις και αναδύθηκε ένα υπέροχο, τοροειδές μοτίβο.
Πεπεισμένος για το ότι βρισκόταν κοντά σε μια σημαντική ανακάλυψη ο Tenen άρχισε να ψάχνει να βρει έναν τρόπο για να πάρει χρηματοδότηση για περαιτέρω έρευνα. Το 1983 γνώρισε τον John Keeler που τον βοήθησε να οργανώσει το ίδρυμα Meru, το οποίο και διευθύνει από τότε.
Το 1986 αντιλήφθηκε ότι τα μοτίβα που ανακάλυψε σήμαιναν πως το κείμενο της Γένεσης στην πραγματικότητα σχηματίζει ένα μοντέλο που παράγει τα γράμματα με τα οποία είναι γραμμένο και το κάνει αυτό με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να διαβάσει κανείς το κείμενο σαν έναν χορό διαλογισμού. Η εβραϊκή Βίβλος μπορεί να ειδωθεί σαν το περίγραμμα της δημιουργίας. Ο Tenen υποστηρίζει πως θα έπρεπε να περιμένουμε να βρούμε τα ίδια μοτίβα στη Βίβλο όπως αυτά που βρίσκουμε στον φυσικό κόσμο. Οι αρχαίοι μελέτησαν τα μοτίβα των Ουρανών, τι θα γινόταν όμως εάν μπορούσε κανείς να αποτυπώσει τη χαρτογράφηση αυτή στους ναούς της διάνοιάς του;
Ο Tenen χρησιμοποιώντας τις θεωρίες του μελέτησε την ιστορία και είδε τα ίδια μοτίβα να επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά. Η εργασία του εμφανίζει κάποια σχετικότητα με τη μυστική εβραϊκή πρακτική της Γεμάτρια, η οποία ανακαλύπτει κρυφά νοήματα στα αριθμητικά ισοδύναμα του εβραϊκού αλφάβητου. Επίσης, εμφανίζει ομοιότητες με την εργασία του γνωστού συγγραφέα Michael Drosnin, αν και ο ίδιος υποστηρίζει ότι υπάρχουν βασικές διαφορές στις προσεγγίσεις τους, όπως το γεγονός ότι η δική του ερμηνεία δεν περιλαμβάνει προβλέψεις του τύπου του Νοστράδαμου. Συγκεκριμένα, η σημαντική αυτή διαφορά σχετίζεται με το γεγονός ότι οι ερμηνείες τύπου Νοστράδαμου δηλώνουν ότι η Βίβλος έχει κρυμμένες προφητείες. Αντίθετα ο Tenen πιστεύει πως η Βίβλος μπορεί να παρέχει την εξάσκηση που χρειάζεται μια διάνοια ώστε να καλλιεργήσει προφητικές ικανότητες. Θα πρέπει να θυμόμαστε, ότι τα μαθηματικά είναι μόνο ένας χάρτης, λέει ο Tenen, τα αισθήματα και οι εμπειρίες μας είναι η περιοχή που χαρτογραφούνε.
Ο Tenen χρειάστηκε χρόνια για να τελειοποιήσει μαθηματικά το σχήμα του μοντέλου του χεριού που προέκυψε από μαθηματικούς μετασχηματισμούς επάνω στο πρώτο εδάφιο της Γένεσης της Βίβλου. Το μοντέλο ενσωματώνει δεκατέσσερα σαφή χαρακτηριστικά που αναπαριστούν πτυχές των δυτικών φιλοσοφιών και είναι βασισμένο σε μια έλικα που έχει χρησιμοποιηθεί στην τέχνη από αρχαιότατους χρόνους, ιδιαίτερα υπό την εποπτεία του αιγυπτιακού οφθαλμού του Όρου. Δεν είναι η χρυσή σπείρα, η χρυσή σπείρα είναι μια σύγχρονη επινόηση που περιελίσσεται γύρω από τον εαυτό της χωρίς τέλος, κάτι που υποδηλώνει έναν ναρκισσισμό. Η πραγματική ιερή γεωμετρία μοιάζει με τη χρυσή σπείρα κατά ένα μέρος, αλλά μετά τεντώνεται προς τα έξω. Όπως στην αιγυπτιακή σπείρα, το μοντέλο του Tenen έχει ένα στενά περιελισσόμενο τμήμα το οποίο εξαπλώνεται με τρόπο παρόμοιο που το ανθρώπινο κεφάλι και ο εγκέφαλος επεκτείνονται στη σπονδυλική στήλη που είναι το ευθύτερο τμήμα του ανθρώπινου αυτού μοντέλου. Εάν κάποιος εναποθέσει τη σπείρα αυτή σε ένα ανθρώπινο έμβρυο των 56 ημερών, θα ανακαλύψει ότι ταιριάζουν απόλυτα.
Αν και ο ίδιος ο Tenen δίνει έμφαση στο γεγονός ότι η έρευνά του είναι ακόμα σε στάδιο εξέλιξης που θα πρέπει κάποια στιγμή να εξεταστεί κάτω από τη αυστηρό έλεγχο της επιστημονικής κοινότητας, πιστεύει ότι έχει αξία για επιστημονικές, φιλοσοφικές και πνευματικές μελέτες, καθώς επίσης και συνέπειες που μπορούν να διευκολύνουν τη γεφύρωση μεταξύ των πολιτισμών και την διευκόλυνση της παγκόσμιας επικοινωνίας. Μέλη της εβραϊκής κοινότητας θεωρούν ότι η ανακάλυψή του αυτή έχει σημασία ακόμα μεγαλύτερη και από αυτή της ανακάλυψης των παπύρων της Νεκράς Θάλασσας, ενώ ένας εβραίος δημοσιογράφος εντυπωσιάζεται από το γεγονός, ότι ένας άνθρωπος που δεν είχε πρότερη γνώση της εβραϊκής παράδοσης έκανε ανακαλύψεις που θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν την έναρξη μιας μεγάλης επανάστασης στον τρόπο που μελετάται η Καβάλα, η συνείδηση, η φυσική και η κοσμολογία. Οι μελέτες του Tenen έχουν επίσης κεντρίσει το ενδιαφέρον από ένα ευρύ φάσμα μαθηματικών, θεωρητικών φυσικών και φιλοσόφων.
Ο ίδιος θέτει το όλο ζήτημα κατά τον εξής τρόπο: όπως κάθε ένα από τα γράμματα της αλφαβήτου, κάθε πολιτισμός έχει μια ζωτική συνεισφορά στην οικολογία και επιβίωση του πλανήτη. Το μοντέλο που ανακύπτει από το εβραϊκό κείμενο της Γένεσης είναι ένα εγγενές δείγμα της ανθρώπινης συνειδητότητας, μία επιστήμη της συνείδησης σαν το π, που δεν ανήκει σε κανέναν. Ο διαλογιστικός χορός έχει διατηρηθεί ακέραιος. Μας δείχνει πως μπορούμε να συσχετιστούμε μεταξύ μας με έναν κομψό και συνεπή τρόπο. Αυτό είναι στην πραγματικότητα το δέντρο της ζωής για αυτούς που το αναζητούνε.
Μπορεί να διαβάσει κανείς περισσότερα για τις μελέτες του Tenen και να δει εξομοιώσεις του μοντέλου του μέσω υπολογιστικών γραφικών, στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος:
(από meru, pathfinder, mistikoskosmos)Όταν ο Tenen έσπασε την πρώτη λέξη της Γένεσης στα 'υποατομικά της σωματίδια' (η λέξη στην πραγματικότητα σχηματίζεται από δύο μικρότερες λέξεις, που σημαίνουν 'φωτιά' και 'αγκάθι με έξι αιχμές') θεώρησε ότι το αγκάθι σημαίνει ένα τετράεδρο, έτσι έφτιαξε ένα μοντέλο από αυτό και τοποθέτησε μέσα του τη φωτιά, δηλαδή τη δίνη που έχει μορφή δακτυλίου. Παρατήρησε ότι το μοντέλο που το ονομάζει 'το Φως στη Σκηνή της Συγκέντρωσης' αντιπροσώπευε επίσης την πολικότητα της τέλειας συμμετρίας (το τετράεδρο) και της ασυμμετρίας (η μορφή του στροβίλου). Καθώς το μελετούσε ανακάλυψε πως είχε ακόμα περισσότερες πτυχές από αυτές που είχε συνειδητοποιήσει. Αναφέρει, πως όταν κοίταξε μέσα από τις έδρες του τετράεδρου προς τη δίνη, κάθε όψη έδειχνε ένα διαφορετικό γράμμα στο εβραϊκό αλφάβητο. Και συμπληρώνει ότι αντιλήφθηκε πως οι 27 κωδικοποιημένες χειρονομίες που συνοδεύουν τα γράμματα αντιστοιχούν στις 27 προτιμούμενες κατευθύνσεις ενός υπερδιαστασιακού χώρου.
Ο Tenen ισχυρίζεται ότι η εβραϊκή Βίβλος είναι διατεταγμένη με τρόπο όμοιο με ένα ολόγραμμα. Το πρώτο γράμμα περιλαμβάνει το σύνολο, η πρώτη λέξη επεκτείνεται στο πρώτο γράμμα, η πρώτη φράση στην πρώτη λέξη, κ.ο.κ. Μοιάζει πολύ με αυτό που κάνουμε οι επιστήμονες, αναφέρει. Περικλείουμε πληροφορίες σε μηνύματα που στέλνουμε έξω στο διάστημα, οι οποίες εξηγούν πως μπορεί να γίνει η αποκωδικοποίηση ολόκληρου του μηνύματος, ή ακόμα μοιάζει με τον τρόπο που λειτουργούν τα προγράμματα συμπίεσης στους υπολογιστές. Πιστεύει επίσης ότι η εβραϊκή Βίβλος περιλαμβάνει μια λειτουργία παρόμοια με τον μαθηματικό ρόλο του 'π', τέτοια που συνδέει τη συνειδητότητα με τον φυσικό κόσμο με τον ίδιο τρόπο που το π συνδέει την ακτίνα με την περιφέρεια του κύκλου: η ακτίνα είναι η φυσική μας υπόσταση και η περιφέρεια είναι η ζωή μας ή τα συναισθήματά μας. Το αρχαίο εβραϊκό αλφάβητο είναι κάτι πολύ παραπάνω από ένα εργαλείο για καθημερινή επικοινωνία ή ακόμα και για τη μετάδοση ιερών κειμένων. Οι ίδιες οι μορφές των γραμμάτων έχουν εγγενείς γεωμετρικές και μαθηματικές ιδιότητες που υποδηλώνουν μια έκδηλη γνώση της ζωής και της φύσης της ανθρώπινης συνείδησης. Ο Tenen αισθάνεται πως υπάρχουν αρχές νόμου και τάξης στη σχέση μεταξύ των ανθρώπων και του κόσμου, τις οποίες μέχρι τώρα, μόνο οι Πυθαγόρειοι και οι Καβαλιστές τις έχουν υποψιαστεί. Αυτό που ανακάλυψα, λέει ο Tenen, είναι ότι οι αρχές αυτές αντιστοιχούν στα αριθμητικά μοτίβα κάποιων από τις βασικές γεωμετρικές δομές που μπορούν να βρεθούν στον φυσικό κόσμο. Για παράδειγμα, η διπλή έλικα, που είναι η μορφή του μορίου του DNA.
Ο Tenen γεννήθηκε το 1942 στο Newark (New Jersey) και μεγάλωσε στο Brooklyn σε μια μη θρησκευτική εβραϊκή οικογένεια. Ασχολήθηκε με τα μαθηματικά στο Γυμνάσιο όπου γοητεύτηκε από τα κομψά προβλήματα της άλγεβρας και της γεωμετρίας. Η ενασχόλησή του αυτή και η μαθηματική του διαίσθηση του έδωσαν τη δυνατότητα να αναγνωρίζει κρυμμένα μοτίβα μέσα σε αριθμούς και γεωμετρικούς σχηματισμούς. Έτσι, παρακολούθησε το Πολυτεχνείο του Brooklyn και πήρε τον βασικό τίτλο σπουδών του στη φυσική. Κατά τη διάρκεια της εργασίας του απέκτησε πρακτική γνώση στην ανάλυση Fourier και το 1967 σε ένα ταξίδι του στην Ιερουσαλήμ είδε τη ζωή του να παίρνει μια κρίσιμη στροφή: στεκούμενος μπροστά στον δυτικό τοίχο του Ναού ο επιστήμονας που δεν είχε κάποια ιδιαίτερη σύνδεση με τη θρησκεία κλονίστηκε από μια σκηνή που την περιγράφει ως σουρεαλιστική: Παλαιστίνιοι σε φοβερή εξαθλίωση δίπλα σε ισραηλινούς αστυνομικούς που φαινόντουσαν τρομακτικοί. Του ήρθε αυθόρμητα να κλάψει και ευχήθηκε να ήξερε εάν υπήρχε οποιοσδήποτε τρόπος που να μπορούσε να βοηθήσει.
Όταν επέστρεψε στην Αμερική ο Tenen είδε ένα επεισόδιο μιας μεταφυσικής σειράς σε παραγωγή του BBC που αναφερόταν σε έναν μυστικό κώδικα. Κέντρισε το ενδιαφέρον του κάνοντάς τον να αναζητήσει ένα αντίτυπο της Βίβλου. Μόλις το βρήκε ανέτρεξε στην πρώτη σελίδα της Γένεσης και χωρίς να γνωρίζει την εβραϊκή γλώσσα το βλέμμα του έπεσε στα γράμματα και όχι στις λέξεις. Ένιωσε ξαφνικά σα να μεταφέρθηκε πίσω στο παρελθόν, στο μαθηματικό εργαστήριο, μελετώντας τα κρυμμένα μοτίβα και το όλο θέαμα του θύμισε έναν σύνθετο καμβά.
Στα επόμενα 10 χρόνια ο Tenen ερεύνησε έναν ενδεχόμενο βιβλικό κώδικα. Προμηθεύτηκε κοντά στα 3.000 βιβλία σχετικά με τις ιερές παραδόσεις των Εβραίων, των Χριστιανών, των Μουσουλμάνων, αλλά επίσης και ακαδημαϊκές μελέτες, αποκρυφιστικά βιβλία ακόμα και υλικό από διάμεσα. Το 1978 αυτός και η γυναίκα του, η Cynthia, μετακόμισαν στο San Francisco όπου η τηλεοπτική σειρά 'The Prisoner' ανέβηκε ξανά από την PBS στην τηλεόραση. Ο Tenen και η γυναίκα του πρότειναν να συμμετάσχουν στην έρευνα που γινόταν για κάθε επεισόδιο. Όταν έφτασε η σειρά του επεισοδίου για τον Κώδικα, ο Tenen ανακάλυψε πως το κοινό αποτελούνταν κυρίως από ανοιχτόμυαλους φοιτητές και έτσι αποφάσισε να δοκιμάσει με την πρώτη σειρά του εβραϊκού κειμένου της Γένεσης. Χωρίς να τους αποκαλύψει την προέλευση του κειμένου τους παρότρυνε να σκεφτούν τρόπους αποκρυπτογράφησης της φράσης και άκουσε πολλές ενδιαφέρουσες προτάσεις, μέχρι που κάποιοι μαθητές από ένα τοπικό σχολείο πρότειναν να γίνει προσπάθεια χρήσης του τριαδικού αριθμητικού συστήματος (αριθμητικό σύστημα με βάση το 3, το κοινώς χρησιμοποιούμενο σύστημα είναι το δεκαδικό που έχει βάση το 10, ενώ πολύ γνωστό είναι επίσης το δυαδικό που έχει βάση το 2 και χρησιμοποιείται στους υπολογιστές, όπως και το 16αδικό και το 8αδικό με βάσεις το 16 και το 8 αντίστοιχα).
Όταν λοιπόν δοκίμασε να μετρήσει τα εβραϊκά γράμματα σε αριθμητικό σύστημα με βάση το 3, ταίριαξαν με τρόπο εκπληκτικό. Έβαλε κάθε γράμμα σε μία θέση σε ένα περιδέραιο με τη σειρά του κειμένου της Γένεσης και το περιέλιξε μέχρι που τα όμοια γράμματα ή αυτά που αποτελούσαν κατοπτρισμούς στη βάση του 3 ταίριαξαν μεταξύ τους. Έκανε τις κατά το δυνατότερο πιο συμπαγείς διευθετήσεις και αναδύθηκε ένα υπέροχο, τοροειδές μοτίβο.
Πεπεισμένος για το ότι βρισκόταν κοντά σε μια σημαντική ανακάλυψη ο Tenen άρχισε να ψάχνει να βρει έναν τρόπο για να πάρει χρηματοδότηση για περαιτέρω έρευνα. Το 1983 γνώρισε τον John Keeler που τον βοήθησε να οργανώσει το ίδρυμα Meru, το οποίο και διευθύνει από τότε.
Το 1986 αντιλήφθηκε ότι τα μοτίβα που ανακάλυψε σήμαιναν πως το κείμενο της Γένεσης στην πραγματικότητα σχηματίζει ένα μοντέλο που παράγει τα γράμματα με τα οποία είναι γραμμένο και το κάνει αυτό με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορεί να διαβάσει κανείς το κείμενο σαν έναν χορό διαλογισμού. Η εβραϊκή Βίβλος μπορεί να ειδωθεί σαν το περίγραμμα της δημιουργίας. Ο Tenen υποστηρίζει πως θα έπρεπε να περιμένουμε να βρούμε τα ίδια μοτίβα στη Βίβλο όπως αυτά που βρίσκουμε στον φυσικό κόσμο. Οι αρχαίοι μελέτησαν τα μοτίβα των Ουρανών, τι θα γινόταν όμως εάν μπορούσε κανείς να αποτυπώσει τη χαρτογράφηση αυτή στους ναούς της διάνοιάς του;
Ο Tenen χρησιμοποιώντας τις θεωρίες του μελέτησε την ιστορία και είδε τα ίδια μοτίβα να επαναλαμβάνονται ξανά και ξανά. Η εργασία του εμφανίζει κάποια σχετικότητα με τη μυστική εβραϊκή πρακτική της Γεμάτρια, η οποία ανακαλύπτει κρυφά νοήματα στα αριθμητικά ισοδύναμα του εβραϊκού αλφάβητου. Επίσης, εμφανίζει ομοιότητες με την εργασία του γνωστού συγγραφέα Michael Drosnin, αν και ο ίδιος υποστηρίζει ότι υπάρχουν βασικές διαφορές στις προσεγγίσεις τους, όπως το γεγονός ότι η δική του ερμηνεία δεν περιλαμβάνει προβλέψεις του τύπου του Νοστράδαμου. Συγκεκριμένα, η σημαντική αυτή διαφορά σχετίζεται με το γεγονός ότι οι ερμηνείες τύπου Νοστράδαμου δηλώνουν ότι η Βίβλος έχει κρυμμένες προφητείες. Αντίθετα ο Tenen πιστεύει πως η Βίβλος μπορεί να παρέχει την εξάσκηση που χρειάζεται μια διάνοια ώστε να καλλιεργήσει προφητικές ικανότητες. Θα πρέπει να θυμόμαστε, ότι τα μαθηματικά είναι μόνο ένας χάρτης, λέει ο Tenen, τα αισθήματα και οι εμπειρίες μας είναι η περιοχή που χαρτογραφούνε.
Ο Tenen χρειάστηκε χρόνια για να τελειοποιήσει μαθηματικά το σχήμα του μοντέλου του χεριού που προέκυψε από μαθηματικούς μετασχηματισμούς επάνω στο πρώτο εδάφιο της Γένεσης της Βίβλου. Το μοντέλο ενσωματώνει δεκατέσσερα σαφή χαρακτηριστικά που αναπαριστούν πτυχές των δυτικών φιλοσοφιών και είναι βασισμένο σε μια έλικα που έχει χρησιμοποιηθεί στην τέχνη από αρχαιότατους χρόνους, ιδιαίτερα υπό την εποπτεία του αιγυπτιακού οφθαλμού του Όρου. Δεν είναι η χρυσή σπείρα, η χρυσή σπείρα είναι μια σύγχρονη επινόηση που περιελίσσεται γύρω από τον εαυτό της χωρίς τέλος, κάτι που υποδηλώνει έναν ναρκισσισμό. Η πραγματική ιερή γεωμετρία μοιάζει με τη χρυσή σπείρα κατά ένα μέρος, αλλά μετά τεντώνεται προς τα έξω. Όπως στην αιγυπτιακή σπείρα, το μοντέλο του Tenen έχει ένα στενά περιελισσόμενο τμήμα το οποίο εξαπλώνεται με τρόπο παρόμοιο που το ανθρώπινο κεφάλι και ο εγκέφαλος επεκτείνονται στη σπονδυλική στήλη που είναι το ευθύτερο τμήμα του ανθρώπινου αυτού μοντέλου. Εάν κάποιος εναποθέσει τη σπείρα αυτή σε ένα ανθρώπινο έμβρυο των 56 ημερών, θα ανακαλύψει ότι ταιριάζουν απόλυτα.
Αν και ο ίδιος ο Tenen δίνει έμφαση στο γεγονός ότι η έρευνά του είναι ακόμα σε στάδιο εξέλιξης που θα πρέπει κάποια στιγμή να εξεταστεί κάτω από τη αυστηρό έλεγχο της επιστημονικής κοινότητας, πιστεύει ότι έχει αξία για επιστημονικές, φιλοσοφικές και πνευματικές μελέτες, καθώς επίσης και συνέπειες που μπορούν να διευκολύνουν τη γεφύρωση μεταξύ των πολιτισμών και την διευκόλυνση της παγκόσμιας επικοινωνίας. Μέλη της εβραϊκής κοινότητας θεωρούν ότι η ανακάλυψή του αυτή έχει σημασία ακόμα μεγαλύτερη και από αυτή της ανακάλυψης των παπύρων της Νεκράς Θάλασσας, ενώ ένας εβραίος δημοσιογράφος εντυπωσιάζεται από το γεγονός, ότι ένας άνθρωπος που δεν είχε πρότερη γνώση της εβραϊκής παράδοσης έκανε ανακαλύψεις που θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν την έναρξη μιας μεγάλης επανάστασης στον τρόπο που μελετάται η Καβάλα, η συνείδηση, η φυσική και η κοσμολογία. Οι μελέτες του Tenen έχουν επίσης κεντρίσει το ενδιαφέρον από ένα ευρύ φάσμα μαθηματικών, θεωρητικών φυσικών και φιλοσόφων.
Ο ίδιος θέτει το όλο ζήτημα κατά τον εξής τρόπο: όπως κάθε ένα από τα γράμματα της αλφαβήτου, κάθε πολιτισμός έχει μια ζωτική συνεισφορά στην οικολογία και επιβίωση του πλανήτη. Το μοντέλο που ανακύπτει από το εβραϊκό κείμενο της Γένεσης είναι ένα εγγενές δείγμα της ανθρώπινης συνειδητότητας, μία επιστήμη της συνείδησης σαν το π, που δεν ανήκει σε κανέναν. Ο διαλογιστικός χορός έχει διατηρηθεί ακέραιος. Μας δείχνει πως μπορούμε να συσχετιστούμε μεταξύ μας με έναν κομψό και συνεπή τρόπο. Αυτό είναι στην πραγματικότητα το δέντρο της ζωής για αυτούς που το αναζητούνε.
Μπορεί να διαβάσει κανείς περισσότερα για τις μελέτες του Tenen και να δει εξομοιώσεις του μοντέλου του μέσω υπολογιστικών γραφικών, στην ιστοσελίδα του Ιδρύματος:
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου