Παρασκευή 7 Μαΐου 2010

Πάρεμβαση Κουρουπλή για την Παιδεία...

Παρέμβαση του βουλευτή κου Παναγιώτη Κουρουμπλή στη συζήτηση επί της αρχής των άρθρων και του συνόλου του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
«Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού, καθιέρωση κανόνων αξιολόγησης, αξιοκρατίας στην Εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις».
Ο κος Κουρουμπλής ξεκίνησε την ομιλία του εκφράζοντας τη θλίψη του για το φοβερό γεγονός του άδικου χαμού των τριών νέων ανθρώπων, ζητώντας την απόδοση δικαιοσύνης και την παραδειγματική τιμωρία των ενόχων.
Εν συνεχεία ο ίδιος αναφερόμενος στο υπό ψήφιση σχέδιο νόμου, δήλωσε πως η φιλοδοξία όλων μας είναι να...
οικοδομήσουμε ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα εξασφαλίζει για όλους τους νέους το αυτό σημείο εκκίνησης ίσων δυνατοτήτων ώστε η εξέλιξή τους να είναι αποτέλεσμα των ιδίων τους δυνατοτήτων και όχι της κοινωνικής και οικονομικής θέσης της οικογένειάς τους. Ο ίδιος τόνισε πως «ενώ η Ελλάδα θα έπρεπε να έχει συγκριτικά πλεονεκτήματα πάνω στο ζήτημα της εκπαίδευσης και της παραγωγής στελεχών και επιστημόνων ωστόσο υστερεί πολύ».
Ο βουλευτής αναφέρθηκε επίσης στη σχέση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού συστήματος με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας. Συγκεκριμένα τόνισε πως ουδέποτε έως σήμερα πραγματοποιήθηκε έρευνα για την αξιολόγηση της σχέσης των τμημάτων πανεπιστημιακής και τεχνολογικής εκπαίδευσης με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, συμπληρώνοντας ότι πρέπει να πειστεί η σημερινή νεολαία πως με την ολοκλήρωση των σπουδών της θα έχουν σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση.
Ο κος Κουρουμπλής αναφέρθηκε και στην τεχνική εκπαίδευση, λέγοντας πως παραμένει στα αζήτητα, δίχως να υπάρχει σύνδεσή της με τη μαθητεία και την κατάρτιση, με αποτέλεσμα οι χιλιάδες παραγωγικές θέσεις αυτού του χώρου να ασκούνται στη χώρα μας από μετανάστες άλλων χωρών. Ο ίδιος τόνισε πως για το συγκεκριμένο θέμα το ίδιο το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να κατευθύνει τους νέους στην τεχνική εκπαίδευση για να καθίσταται εφικτή η εύρεση εργασίας, ώστε να μπορούν πραγματικά να συμβάλλουν στον πρωτογενή και δευτερογενή τομέα της οικονομίας. Χαρακτηριστικά ανέφερε την περίπτωση της Φινλανδίας και Γερμανίας όπου μόλις το 43% και 30% αντίστοιχα των μαθητών σπουδάζουν στο πανεπιστήμιο.
Ο βουλευτής τόνισε επίσης πως δεν υφίσταται κοινός κορμός στα μαθήματα των οκτώ πανεπιστημιακών παιδαγωγικών τμημάτων της χώρας μας, σημειώνοντας πως από τα διδασκόμενα μαθήματα στις εν λόγω σχολές μόνο 1- 2 μαθήματα αφορούν την παιδαγωγική αγωγή και μάλιστα είναι προαιρετικής επιλογής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη δημιουργία καλών επιστημόνων χωρίς όμως γνώση της παιδαγωγικής και διδακτικής λειτουργίας. Ειδικά για το συγκεκριμένο θέμα ο βουλευτής επισήμανε πως «οφείλουμε τον ευαίσθητο και παραγωγικό τομέα της εκπαίδευσης, να τον συνδέσουμε με την πραγματική επιστήμη, αλλά και με την αρετή για να μπορέσει όλο το στελεχιακό δυναμικό να υπηρετήσει τον τόπο, ώστε να πούμε στην ελληνική κοινωνία να απαλλαγεί από το παρακράτος της απαισιοδοξίας, μετατρέποντάς την σε δύναμη αισιοδοξίας, αναφερόμενος στη ρήση του Πλάτωνα «Πάσα γαρ επιστήμη, χωριζομένη αρετής, πανουργία και ου σοφία».
Σημαντική αναφορά έκανε ο κος Κουρουμπλής στο άρθρο 9 του υπό ψήφιση σχεδίου νόμου, λέγοντας πως η Κυβέρνηση θα πρέπει να εξαντλήσει όλα τα περιθώρια ώστε πραγματικά να δικαιωθούν οι περίπου 500 αναπληρωτές «τριανταμηνίτες» και «εικοσιτετραμηνίτες» εκπαιδευτικοί, οι οποίοι έδειξαν ότι αγαπούν πραγματικά την εκπαίδευση. Επίσης τόνισε πως ιδιαίτερη ευαισθησία θα πρέπει να δείξει η Κυβέρνηση στους πολυτέκνους εκπαιδευτικούς, για να δείξουμε στις οικογένειές τους αυτή την δύσκολη περίοδο το μεγάλο ενδιαφέρον μας. Εκτενή αναφορά κατά τη διάρκεια της ομιλίας τους έκανε ο κος Κουρουμπλής στα πρόσωπα με αναπηρία. Ο βουλευτής απευθυνόμενος στη παριστάμενη Υπουργό τόνισε πως η αναπηρία θέλει κατανόηση, το κάθε άτομο με αναπηρία θέλει μέσα από την ιδιαιτερότητά του να μπορεί να αξιοποιεί τις δημιουργικές του δυνατότητες, αλλά και να αξιοποιείται κατάλληλα. Συγκεκριμένα ανέφερε πως θα πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα αξιοποίησης ενός ανθρώπου που αρνείται να είναι παθητικός αποδέκτης ρύθμισης της τύχης του εξαιτίας ενός εκ γενετή ή επίκτητου προβλήματος του. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσει να είναι ένας δημιουργικός και όχι επιδοτούμενος πολίτης, που από τη δραστηριότητα του και την προσφορά του να χειραφετείται ο σεβασμός στην αξιοπρέπειά του.
Ωστόσο ο ίδιος τόνισε πως θα πρέπει να υπάρξουν αυστηρά κριτήρια από εξειδικευμένες επιτροπές κατά κατηγορία αναπηρίας, για να αποφύγουμε τον εξευτελισμό της χρησιμοποίησης της αναπηρίας από τους λεγόμενους αναπήρους «μαϊμού».
Κλείνοντας την ομιλία του ο κος Κουρουμπλής αναφέρθηκε στην ειδική αγωγή, σημειώνοντας πως η ειδική αγωγή είναι το «θύμα» του εκπαιδευτικού συστήματος. Ο ίδιος υποστήριξε πως θα πρέπει να υπάρξει ένας ειδικός κωδικός στο Υπουργείο Παιδείας, ώστε να γίνεται γνωστό πόσα χρήματα διαθέτει η ελληνική πολιτεία για αυτό τον ευαίσθητο τομέα. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση όλοι οι άνθρωποι, χωρίς η ιδιαιτερότητά τους να είναι κώλυμα.
Όταν η Υπουργός Παιδείας κα. Άννα Διαμαντοπούλου έλαβε το λόγο, συνεχάρη τον βουλευτή για την παρέμβασή του για τα θέματα ειδικής αγωγής, σημειώνοντας πως «όλες οι προτάσεις του θα ληφθούν υπόψη, γιατί νομίζω ότι καλύτερα από τον καθένα μας υπέδειξε τους τρόπους από τη στιγμή που ένας εκπαιδευτικός με προβλήματα αναπηρίας μπαίνει στην εκπαίδευση, πρέπει να χρησιμοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, ώστε να έχουμε τα αποτελέσματα που πρέπει τόσο για τα παιδιά όσο και για τον ίδιο».

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails