Τετάρτη 17 Μαρτίου 2010

Στη σέντρα οι Λιάπης, Βερελής, Ρόβλιας, για τη Seimens

Την «αδιάρρηκτη» σχέση μεταξύ της Siemens, του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ., που επιβίωνε κατά την εναλλαγή τους στην εξουσία και σ' ότι αφορά τον προαστιακό, ανέδειξε χθες κατά τη διάρκεια της κατάθεσής του στην εξεταστική επιτροπή ο αρχιμηχανικός του ΟΣΕ και πρώην αναπληρωτής διευθυντής συστημάτων σήμανσης και ασφάλειας του οργανισμού, Μ. Παναγιώτου.
Μ. Παναγιώτου: Εδωσε ονόματα και δέχθηκε μηνύσεις
Προχώρησε μάλιστα στην «ονομαστικοποίηση» των στελεχών των δύο κομμάτων, αναφέροντας σύμφωνα με πληροφορίες τους Χρ. Βερελή και Ντ. Ρόβλια από το ΠΑΣΟΚ και τον Μ. Λιάπη από τη Ν.Δ. ως τους πολιτικούς που επί των ημερών τους η Siemens κινούσε όλα τα...


νήματα, ώστε να παίρνει τα έργα με προκλητικό και παράνομο τρόπο.
Ο κ. Παναγιώτου υπενθύμισε ότι για τη «νοσηρή» αυτή κατάσταση είχε ενημερώσει με επανειλημμένα σημειώματα (Μάρτιος 2004 - Δεκέμβριος του 2005) τον πρώην υφυπουργό Μεταφορών Αν. Νεράντζη και τον τότε διευθυντή της Ν.Δ. Κ. Σταϊκούρα.
Είναι «ξάδελφος»
Ο τελευταίος, με τον οποίο όπως είπε συνδεόταν με μεγάλη φιλία, συναντήθηκε με τον Μ. Λιάπη, έγινε όμως «χαμός και ο κ. Σταϊκούρας διαμήνυσε στο στέλεχος του ΟΣΕ ότι δεν μπορούσε να γίνει κάτι, καθώς ο υπουργός ήταν ξάδελφος του Καραμανλή».
Αντίγραφα των ίδιων σημειωμάτων είχε αποστείλει και στον στενό συνεργάτη τού τέως πρωθυπουργού, Γ. Αγγέλου, με σκοπό να ενημερωθεί ο Κ. Καραμανλής. Ωστόσο -όπως φέρεται να είπε- αντί να εισακουστεί, έπειτα από λίγο καιρό καρατομήθηκε και η διεύθυνση στην οποία προΐστατο καταργήθηκε.
Ξετυλίγοντας τον «μίτο» της υπόθεσης ο μάρτυρας καταλόγισε ευθύνες στον πρώην υπουργό Μεταφορών Χρ. Βερελή, που ενέταξε τον προαστιακό στα ολυμπιακά έργα και ξεκίνησε τη «διαγωνιστική διαδικασία».
Αποτέλεσμα τούτων, φέρεται να είπε, ήταν ότι αφενός υπήρξε μόνο μία προσφορά και το έργο κατακυρώθηκε σε Siemens-ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ, αφετέρου ο προαστιακός αποσπάστηκε από το συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα της Ε.Ε. και η χρηματοδότησή του έγινε μόνο από εθνικούς πόρους, με συνέπεια να προκληθεί ζημιά στο Δημόσιο πάνω από 80 εκατομμύρια ευρώ.
Ανάλογες ήταν οι βολές και κατά του Μ. Λιάπη που ως υπουργός Μεταφορών το 2005 έδωσε το «πράσινο φως» για την υπογραφή της σύμβασης από τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΣΕ Κ. Γιαννακό στον οποίο είχε ήδη ασκηθεί δίωξη για απιστία σε βάρος του οργανισμού.
Επιπροσθέτως ο κ. Παναγιώτου, επιχειρώντας να καταδείξει τους άρρηκτους δεσμούς μεταξύ των τριών πολιτικών και της Siemens, επικαλέστηκε το ημερολόγιο του Μ. Χριστοφοράκου, στις σελίδες του οποίου καταγράφονταν το 2002 αρκετές φορές τα ονόματά τους.
Αντίδραση Ρόβλια
Η αναφορά πάντως του μάρτυρα στον κ. Ρόβλια, που είχε διατελέσει γενικός γραμματέας Επικοινωνιών από το 2000-2002, προκάλεσε την αντίδρασή του.
Με χθεσινή του ανακοίνωση γνωστοποίησε ότι θα ασκήσει εναντίον του Μ. Παναγιώτου μήνυση και αγωγή. Υποστηρίζει εξάλλου ότι ουδέποτε συναντήθηκε ή μίλησε με τον Μ. Χριστοφοράκο, ενώ τονίζει ότι ουδέποτε μετέφερε στον κ. Γιαννακό ή σε οποιονδήποτε άλλο επιθυμία υπουργού για ανάθεση οποιασδήποτε σύμβασης, αλλά και ούτε γνώριζε να υπάρχει τέτοια υπουργική επιθυμία.
Καταπέλτης κατά των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. ήταν όμως και το πρώην στέλεχος του ΟΣΕ, Δ. Καραπάνος, ο οποίος κλήθηκε να καταθέσει για την υπόθεση, αλλά η κατάθεσή του μετατέθηκε για σήμερα.
Γνώριζε το Μαξίμου
Ο κ. Καραπάνος (συνδικαλιστής της ΔΑΚΕ όπως και ο Μ. Παναγιώτου) μιλώντας με δημοσιογράφους δήλωσε ότι είχε ενημερώσει με επιστολές το μέγαρο Μαξίμου, αλλά «λεηλατήθηκε προσωπικώς» και εμφανίστηκε βέβαιος για την εμπλοκή πολιτικών προσώπων «με σύντομες παραγραφές».
«Το σκάνδαλο, είπε, αποκαλύφθηκε τον Νοέμβριο του 2006, αλλά εγώ από τον Μάιο του ίδιου χρόνου είχα ενημερώσει με σχετικά έγγραφα τους εισαγγελείς του Αρείου Πάγου Δ. Λινό και Γ. Σανιδά ζητώντας τον ορισμό εφέτη ανακριτή για την υπόθεση διακρίνοντας τον κίνδυνο παραγραφής ευθυνών πολιτικών προσώπων».
Τέλος, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης κατέθεσε έγγραφο από την εσωτερική αλληλογραφία στελέχους της Siemens, που ήταν επιφορτισμένο με τον ΟΣΕ, με τον Μ. Χριστοφοράκο, στο οποίο αναφέρει μεταξύ άλλων ότι «οι φίλοι μας στη Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Συστημάτων δέχονται αυτή τη στιγμή πόλεμο εκ μέρους της γενικής διεύθυνσης με πιθανή συνέπεια να επηρεαστεί η λειτουργία της επιτροπής για την αξιολόγηση του διαγωνισμού ραδιοκάλυψης του οργανισμού». *
Του ΑΝΤΩΝΗ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ  



(από ελευθεροτυπία)

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts with Thumbnails