και ο Τάσος Μενεμενόγλου
Μόνο ως φήμη θα μπορούσε να επιβεβαιωθεί η είδηση (sic)
ότι...τα επιτελεία σκέφτονται να επανεξετάσουν τον τρόπο υπολογισμού του
ειδικού φόρου κατανάλωσης στην βενζίνη, η τιμή της οποίας πλησιάζει τα
€2 το λίτρο και μέχρι το καλοκαίρι θα τα έχει ξεπεράσει!
Διατύπωσαν μάλιστα την ρηξικέλευθη ιδέα πως το όφελος του Δημοσίου από την...
αύξηση της τιμής της βενζίνης δεν πρέπει να ξεπερνά το ένα ευρώ. Σκεφτείτε πως σήμερα για κάθε λίτρο βενζίνης στο ρεζερβουάρ, πάνω από 1,20€ είναι οι φόροι και τα υπόλοιπα 60 λεπτά είναι: η αγορά του πετρελαίου από την χώρα παραγωγής -περίπου 125 $ το βαρέλι- η μεταφορά στην Ελλάδα με τάνκερ, το κόστος δϊύλισης,το κέρδος του διυλιστηρίου, το κόστος διανομής στα βενζινάδικα, το κέρδος των εταιρειών και το κέρδος του πρατηρίου καυσίμων!
Στην Ελλάδα του μνημονίου, της ύφεσης, του πληθωρισμού, της εσωτερικής υποτίμησης, της ανεργίας, της βίαιης ισοπέδωσης των εισοδημάτων, της πρωτοφανούς υποβάθμισης του βιοτικού επιπέδου, καταγράφεται η τρίτη υψηλότερη τιμή αμόλυβδης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η τέταρτη στο ντίζελ κίνησης, ενώ, όπως θυμούνται όσοι διαθέτουν μνήμη, υπολογίζεται πως μέσα σε δυο χρόνια η τιμή της βενζίνης έχει διπλασιασθεί.
Το πρόβλημα είναι πως η απίστευτη υπερφολόγηση των καυσίμων δεν ζημίωσε μόνο τους πολίτες, αλλά και τον Δημόσιο Τομέα που επεδίωξε να εισπράξει όσα περισσότερα μπορούσε για να κλείσει τις μαύρες τρύπες του ελλείμματος και του χρέους. Χθες ανακοινώθηκαν τα πρώτα στοιχεία από την εκτέλεση του προϋπολογισμού για το 2012 και διαπιστώνεται υστέρηση εσόδων κατά 232 εκατομμύρια ευρώ...
Και γιατί εισέπραξε λιγότερα έσοδα το ελληνικό κράτος; Η επίσημη απάντηση αναφέρει ότι η υστέρηση οφείλεται: «στην μείωση των εσόδων από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης ενεργειακών προϊόντων, λόγω μεγαλύτερης από την αναμενόμενη μείωσης της κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων και κυρίως της βενζίνης»!
Οι συνδυασμός των δύο χθεσινών ανακοινώσεων αποδεικνύει με τον πιο απλό και δεικτικό τρόπο ότι εξακολουθούν να κυβερνούν πλιατσικολόγοι και ανόητοι, εκμεταλλευτές της κοινής μας ανάγκη για γρήγορη μετάβαση οι οποίοι επιπροσθέτως δεν διαθέτουν ίχνος κοινωνικής ευαισθησίας. Όχι μόνο δεν δίστασαν να επιβάλουν δυσβάστακτους φόρους στα καύσιμα ξεζουμίζοντας τον καταναλωτή, αλλά δεν κατάλαβαν καν πως με την πολιτική που ακολουθούν υπονομεύουν κάθε προοπτική ανάπτυξης και εισπράττουν πολύ λιγότερα από εκείνα που θα εισέπρατταν αν το ειδικό τέλος είχε διατηρηθεί σε κάποια λογικά επίπεδα. Τώρα αποφάσισαν να πάρουν τις σχετικές διορθωτικές πρωτοβουλίες, όταν οι πολίτες ακινητοποίησαν λόγω φτώχειας τα ΙΧ αυτοκίνητα και μείωσαν στην διάρκεια του χειμώνα στο 50% την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης με αποτέλεσμα να πιάσουν αράχνες τα δημόσια ταμεία.
Το παράδειγμα της βενζίνης είναι χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας με την οποία κινήθηκαν οι κυβερνήσεις τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια και εξηγούν την παταγώδη αποτυχία τους. Αύξησαν τα τέλη κυκλοφορίας και οι πολίτες επέστρεψαν τις άδειες κυκλοφορίας, αύξησαν τους φόρους στην αγορά του αυτοκινήτου και γκρέμισαν ολόκληρη τη αγορά ΙΧ, αύξησαν το ΦΠΑ παντού και περιόρισαν την κατανάλωση, υπερφορολόγησαν τα ακίνητα και «τέλειωσαν» την οικοδομή.
Κατά καιρούς κάνουν "μαγκιές" δήθεν αξιοποίησης πετρελαϊκών και άλλων ορυκτών πηγών, μείωσης συντελεστών ΙΧ αλλά βέβαια τέτοιο "οπλοστάσιο" ανακοινώσεων- δόλωμα φαίνεται ότι πλέον να μην πείθει, να μην έχει καμμία αξία αφου επιδιώξεις και προθέσεις λειτουργούν μέσα στο ίδιο πλαίσιο διακυβέρνησης και διαπλοκής.
Πετσόκοψαν μισθούς, επιδόματα και αυτές τις μικρές συντάξεις, έβαλαν φόρους, φόρους, φόρους και το μόνο που κατάφεραν είναι ύφεση -7%, ανεργία 21%, άδεια ταμεία, μειωμένους μισθούς, καταβαράθρωση βασικών αποζημιώσεων, ψίχουλα σε πρωτοδπροσληφθέντες -νέους ανθρώπους-, άχρηστα ομόλογα και χρεοκοπία της χώρας. Σε όλους αυτούς που κυβέρνησαν και "έσωσαν" μερικώς ή εξ' ολοκλήρου τη χώρα πρέπει υπάρξει αρχικά τιμωρία με την ψήφο και με επόμενα δραστικά μέτρα. Δεν μπόρεσαν να καταλάβουν το προφανές ή νόμισαν ότι δεν κατανοήσαμε τα συμφέροντα που αμετανόητα εξυπηρετούν. Φυσικά θέλουν να ξανακυβερνήσουν...αυτοδύναμα ή συμμαχικά. Οταν πρόκειται για τα συμφέροντα της τάξης τους μπαίνουν κάτω από την ίδια στέγη.
Διατύπωσαν μάλιστα την ρηξικέλευθη ιδέα πως το όφελος του Δημοσίου από την...
αύξηση της τιμής της βενζίνης δεν πρέπει να ξεπερνά το ένα ευρώ. Σκεφτείτε πως σήμερα για κάθε λίτρο βενζίνης στο ρεζερβουάρ, πάνω από 1,20€ είναι οι φόροι και τα υπόλοιπα 60 λεπτά είναι: η αγορά του πετρελαίου από την χώρα παραγωγής -περίπου 125 $ το βαρέλι- η μεταφορά στην Ελλάδα με τάνκερ, το κόστος δϊύλισης,το κέρδος του διυλιστηρίου, το κόστος διανομής στα βενζινάδικα, το κέρδος των εταιρειών και το κέρδος του πρατηρίου καυσίμων!
Στην Ελλάδα του μνημονίου, της ύφεσης, του πληθωρισμού, της εσωτερικής υποτίμησης, της ανεργίας, της βίαιης ισοπέδωσης των εισοδημάτων, της πρωτοφανούς υποβάθμισης του βιοτικού επιπέδου, καταγράφεται η τρίτη υψηλότερη τιμή αμόλυβδης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η τέταρτη στο ντίζελ κίνησης, ενώ, όπως θυμούνται όσοι διαθέτουν μνήμη, υπολογίζεται πως μέσα σε δυο χρόνια η τιμή της βενζίνης έχει διπλασιασθεί.
Το πρόβλημα είναι πως η απίστευτη υπερφολόγηση των καυσίμων δεν ζημίωσε μόνο τους πολίτες, αλλά και τον Δημόσιο Τομέα που επεδίωξε να εισπράξει όσα περισσότερα μπορούσε για να κλείσει τις μαύρες τρύπες του ελλείμματος και του χρέους. Χθες ανακοινώθηκαν τα πρώτα στοιχεία από την εκτέλεση του προϋπολογισμού για το 2012 και διαπιστώνεται υστέρηση εσόδων κατά 232 εκατομμύρια ευρώ...
Και γιατί εισέπραξε λιγότερα έσοδα το ελληνικό κράτος; Η επίσημη απάντηση αναφέρει ότι η υστέρηση οφείλεται: «στην μείωση των εσόδων από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης ενεργειακών προϊόντων, λόγω μεγαλύτερης από την αναμενόμενη μείωσης της κατανάλωσης πετρελαιοειδών προϊόντων και κυρίως της βενζίνης»!
Οι συνδυασμός των δύο χθεσινών ανακοινώσεων αποδεικνύει με τον πιο απλό και δεικτικό τρόπο ότι εξακολουθούν να κυβερνούν πλιατσικολόγοι και ανόητοι, εκμεταλλευτές της κοινής μας ανάγκη για γρήγορη μετάβαση οι οποίοι επιπροσθέτως δεν διαθέτουν ίχνος κοινωνικής ευαισθησίας. Όχι μόνο δεν δίστασαν να επιβάλουν δυσβάστακτους φόρους στα καύσιμα ξεζουμίζοντας τον καταναλωτή, αλλά δεν κατάλαβαν καν πως με την πολιτική που ακολουθούν υπονομεύουν κάθε προοπτική ανάπτυξης και εισπράττουν πολύ λιγότερα από εκείνα που θα εισέπρατταν αν το ειδικό τέλος είχε διατηρηθεί σε κάποια λογικά επίπεδα. Τώρα αποφάσισαν να πάρουν τις σχετικές διορθωτικές πρωτοβουλίες, όταν οι πολίτες ακινητοποίησαν λόγω φτώχειας τα ΙΧ αυτοκίνητα και μείωσαν στην διάρκεια του χειμώνα στο 50% την κατανάλωση του πετρελαίου θέρμανσης με αποτέλεσμα να πιάσουν αράχνες τα δημόσια ταμεία.
Το παράδειγμα της βενζίνης είναι χαρακτηριστικό της φιλοσοφίας με την οποία κινήθηκαν οι κυβερνήσεις τουλάχιστον τα δύο τελευταία χρόνια και εξηγούν την παταγώδη αποτυχία τους. Αύξησαν τα τέλη κυκλοφορίας και οι πολίτες επέστρεψαν τις άδειες κυκλοφορίας, αύξησαν τους φόρους στην αγορά του αυτοκινήτου και γκρέμισαν ολόκληρη τη αγορά ΙΧ, αύξησαν το ΦΠΑ παντού και περιόρισαν την κατανάλωση, υπερφορολόγησαν τα ακίνητα και «τέλειωσαν» την οικοδομή.
Κατά καιρούς κάνουν "μαγκιές" δήθεν αξιοποίησης πετρελαϊκών και άλλων ορυκτών πηγών, μείωσης συντελεστών ΙΧ αλλά βέβαια τέτοιο "οπλοστάσιο" ανακοινώσεων- δόλωμα φαίνεται ότι πλέον να μην πείθει, να μην έχει καμμία αξία αφου επιδιώξεις και προθέσεις λειτουργούν μέσα στο ίδιο πλαίσιο διακυβέρνησης και διαπλοκής.
Πετσόκοψαν μισθούς, επιδόματα και αυτές τις μικρές συντάξεις, έβαλαν φόρους, φόρους, φόρους και το μόνο που κατάφεραν είναι ύφεση -7%, ανεργία 21%, άδεια ταμεία, μειωμένους μισθούς, καταβαράθρωση βασικών αποζημιώσεων, ψίχουλα σε πρωτοδπροσληφθέντες -νέους ανθρώπους-, άχρηστα ομόλογα και χρεοκοπία της χώρας. Σε όλους αυτούς που κυβέρνησαν και "έσωσαν" μερικώς ή εξ' ολοκλήρου τη χώρα πρέπει υπάρξει αρχικά τιμωρία με την ψήφο και με επόμενα δραστικά μέτρα. Δεν μπόρεσαν να καταλάβουν το προφανές ή νόμισαν ότι δεν κατανοήσαμε τα συμφέροντα που αμετανόητα εξυπηρετούν. Φυσικά θέλουν να ξανακυβερνήσουν...αυτοδύναμα ή συμμαχικά. Οταν πρόκειται για τα συμφέροντα της τάξης τους μπαίνουν κάτω από την ίδια στέγη.
(από press-gr)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου