Το “Who Killed The Electric Car?” είναι ένα ντοκιμαντέρ που ερευνά τη δημιουργία, την περιορισμένη εμπορευματοποίηση, και την καταστροφή του ηλεκτρικού οχήματος στις Ηνωμένες Πολιτείες, συγκεκριμένα του EV1 της General Motors την δεκαετίας του 90. Η ταινία ερευνά τους ρόλους των κατασκευαστών αυτοκινήτων, της βιομηχανίας πετρελαίου, της... αμερικανικής κυβέρνησης, της καλιφορνέζικης κυβέρνησης, των μπαταριών, των οχημάτων υδρογόνου, και των καταναλωτών στον περιορισμό της ανάπτυξης και της υιοθέτησης αυτής της τεχνολογίας.
Σε γενικές γραμμές θεωρούμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα διαθέτουν περιορισμένες δυνατότητες, φτωχή επιτάχυνση και άσχημη εμφάνιση. Στην πραγματικότητα όμως είμαστε πολύ κοντά στην δημιουργία ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που ταιριάζουν σε επιδόσεις με τα βενζινοκίνητα οχήματα.
Το ηλεκτρικό αμάξι Tesla Roadstar, δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα τα βενζινοκίνητα αδελφάκια του. Πιάνει ταχύτητα 80 μιλίων μέσα σε 3,9 δευτερόλεπτα, κοστίζει λιγότερο από 2 δολάρια την ώρα και χρειάζεται επαναφόρτιση κάθε 220 μίλια. Η μηχανή του ζυγίζει μόλις 60 κιλά, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να έχει μικρότερο βάρος και ως εκ τούτου, να καταναλώνει λιγότερη ενέργεια και να μπορεί ν' αναπτύσσει ταχύτητα χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις.
Για να φορτίσει όμως η μηχανή χρειάζεται περίπου 3,5ώρες, λίγο περισσότερο από ένα κινητό τηλέφωνο. Ωστόσο, με μία φόρτιση μπορείτε να καλύψετε μία διαδρομή περίπου 500 χλμ. Επιπλέον, μειώνοντας ταχύτητα, αυτομάτως κερδίζεται ρεύμα, καθώς έχει τη δυνατότητα να αποθηκεύει το ρεύμα που δεν καταναλώνεται κατά την οδήγηση.
Ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του ηλεκτρικού αυτοκινήτου βρίσκεται στις μπαταρίες του. Οι μπαταρίες λιθιού, παρόμοιες με αυτές που υπάρχουν στους φορητούς υπολογιστές, μπορούν να παρέχουν μεγάλα ποσά ενέργειας για επιτάχυνση και μεγάλες αποστάσεις.
(από pathfinder, Rmnousia)
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου