Όταν το γκρι αεροπλάνο με το περίεργο σχήμα και τα πορτοκαλί αλά πεταλούδα ουραία φτερά προσγειωνόταν στο χιονισμένο αεροδρόμιο Dzemgi του Komsomolsk, η ρωσική πολεμική αεροπορία έμπαινε ανεπιστρεπτί και με τον πλέον ανταγωνιστικό τρόπο στην εποχή της πέμπτης γενιάς μαχητικών αεροσκαφών.
Το θαύμα της ρωσικής τεχνολογίας φέρει το... όνομα PAK-FA και κατασκευάστηκε με άκρα μυστικότητα από τη ρωσική εταιρεία Sukhoi.
Μόλις προχθές ένας πολύπειρος και άφοβος πιλότος, ο Sergei Bogdan, ανέλαβε την τιμή αλλά και το ρίσκο να πετάξει πρώτος το αεριωθούμενο. Η πτήση κράτησε 47 λεπτά και σύμφωνα με τις δηλώσεις του Bogdan αμέσως μετά την προσγείωση του αεροσκάφους «όλα πήγαν περίφημα». Το PAK-FA αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων προκειμένου να αντικαταστήσει το MIG-29 και το SU-27 αλλά οι Ρώσοι σχεδιαστές του διαμηνύουν προς πάσα κατεύθυνση ότι θα ανταγωνιστεί ευθέως τα αμερικανικά μαχητικά F-22 Raptor και JSF. Πόσο δυναμική είναι αυτή η ρωσική απάντηση στον τομέα των αεροσκαφών πέμπτης γενιάς; Οι κρουνοί της ενημέρωσης άνοιξαν και περισσότερα στοιχεία για το PAK-FA, που μέχρι τώρα κρατούσε μυστικά η κατασκευάστρια εταιρεία, έγιναν γνωστά.
Το PAK-FA έχει τη δυνατότητα να εκτελεί μεγάλες πτήσεις με αυτονομία μέχρι και 5.500 χιλιόμετρα. Επίσης αναπτύσσει υπερηχητικές ταχύτητες μέχρι και 2.400 χιλιόμετρα την ώρα.
Ο ρυθμός ανόδου του φτάνει τα 350 μέτρα το δευτερόλεπτο. Διαθέτει διπλό κινητήρα, πιο εξελιγμένο και από τον πανίσχυρο 117S, με ώση πλήρους μετάκαυσης 32.000 λιβρών.
Επιτίθεται σε πολλαπλούς στόχους και μπορεί να φέρει πληθώρα «έξυπνων» όπλων μεταξύ των οποίων και τους πυραύλους αέρος-αέρος R-77.
Σχεδιαστικά επαναφέρει μια παλιά μόδα: τις ουρές με σχήμα V, σχήμα προσφιλές τη δεκαετία του 90 με αντιπροσωπευτικό δείγμα το αμερικανικό Northrop YF-23. Επιπλέον, για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί σύνθετα υλικά που εξασφαλίζουν προηγμένη αεροδυναμική και μειώνουν το ίχνος του στα ραντάρ, σε βαθμό που είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπιστεί από αυτά.
Φιλόδοξα σχέδια
«Τα νέα αεροσκάφη θα καθορίσουν τη δύναμη της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας τις επόμενες δεκαετίες» ισχυρίζονται οι κατασκευαστές του.
Και ρίχνονται με τα μούτρα στη δουλειά. Το 2010 έχουν προγραμματιστεί απανωτές δοκιμές έτσι ώστε να επιφέρουν τις απαραίτητες τεχνικές βελτιώσεις.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, το πρώτο ολοκληρωμένο PAK-FA θα ενταχθεί στις ρωσικές μοίρες το 2013. Λίγο αργότερα θα πάρει τα πρώτα αεροπλάνα και η Ινδία που συμμετέχει στο ρωσικό πρόγραμμα. Και από το 2015 θα μπει στη μαζική παραγωγή.
«Σκοπός μας είναι να αποκτήσουμε σημαντικό μερίδιο της αγοράς» δηλώνει ο γενικός διευθυντής της Sukhoi Mikhail Pogosyan
Το θαύμα της ρωσικής τεχνολογίας φέρει το... όνομα PAK-FA και κατασκευάστηκε με άκρα μυστικότητα από τη ρωσική εταιρεία Sukhoi.
Μόλις προχθές ένας πολύπειρος και άφοβος πιλότος, ο Sergei Bogdan, ανέλαβε την τιμή αλλά και το ρίσκο να πετάξει πρώτος το αεριωθούμενο. Η πτήση κράτησε 47 λεπτά και σύμφωνα με τις δηλώσεις του Bogdan αμέσως μετά την προσγείωση του αεροσκάφους «όλα πήγαν περίφημα». Το PAK-FA αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού των ρωσικών ενόπλων δυνάμεων προκειμένου να αντικαταστήσει το MIG-29 και το SU-27 αλλά οι Ρώσοι σχεδιαστές του διαμηνύουν προς πάσα κατεύθυνση ότι θα ανταγωνιστεί ευθέως τα αμερικανικά μαχητικά F-22 Raptor και JSF. Πόσο δυναμική είναι αυτή η ρωσική απάντηση στον τομέα των αεροσκαφών πέμπτης γενιάς; Οι κρουνοί της ενημέρωσης άνοιξαν και περισσότερα στοιχεία για το PAK-FA, που μέχρι τώρα κρατούσε μυστικά η κατασκευάστρια εταιρεία, έγιναν γνωστά.
Το PAK-FA έχει τη δυνατότητα να εκτελεί μεγάλες πτήσεις με αυτονομία μέχρι και 5.500 χιλιόμετρα. Επίσης αναπτύσσει υπερηχητικές ταχύτητες μέχρι και 2.400 χιλιόμετρα την ώρα.
Ο ρυθμός ανόδου του φτάνει τα 350 μέτρα το δευτερόλεπτο. Διαθέτει διπλό κινητήρα, πιο εξελιγμένο και από τον πανίσχυρο 117S, με ώση πλήρους μετάκαυσης 32.000 λιβρών.
Επιτίθεται σε πολλαπλούς στόχους και μπορεί να φέρει πληθώρα «έξυπνων» όπλων μεταξύ των οποίων και τους πυραύλους αέρος-αέρος R-77.
Σχεδιαστικά επαναφέρει μια παλιά μόδα: τις ουρές με σχήμα V, σχήμα προσφιλές τη δεκαετία του 90 με αντιπροσωπευτικό δείγμα το αμερικανικό Northrop YF-23. Επιπλέον, για την κατασκευή του έχουν χρησιμοποιηθεί σύνθετα υλικά που εξασφαλίζουν προηγμένη αεροδυναμική και μειώνουν το ίχνος του στα ραντάρ, σε βαθμό που είναι σχεδόν αδύνατο να εντοπιστεί από αυτά.
Φιλόδοξα σχέδια
«Τα νέα αεροσκάφη θα καθορίσουν τη δύναμη της ρωσικής πολεμικής αεροπορίας τις επόμενες δεκαετίες» ισχυρίζονται οι κατασκευαστές του.
Και ρίχνονται με τα μούτρα στη δουλειά. Το 2010 έχουν προγραμματιστεί απανωτές δοκιμές έτσι ώστε να επιφέρουν τις απαραίτητες τεχνικές βελτιώσεις.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς, το πρώτο ολοκληρωμένο PAK-FA θα ενταχθεί στις ρωσικές μοίρες το 2013. Λίγο αργότερα θα πάρει τα πρώτα αεροπλάνα και η Ινδία που συμμετέχει στο ρωσικό πρόγραμμα. Και από το 2015 θα μπει στη μαζική παραγωγή.
«Σκοπός μας είναι να αποκτήσουμε σημαντικό μερίδιο της αγοράς» δηλώνει ο γενικός διευθυντής της Sukhoi Mikhail Pogosyan
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου